Permalänk
Medlem

Konstigt fel på webbgalleri

Tjena!

Kan någon smart nisse lista ut vad denna feltext menar? Den uppstår när jag fösöker köra ett webbgalleri på en loopiaserver...

"Your version of PHP does not appear to be compiled with gd support and therefore needs to be re-compiled with gd support before FsPHPGallery will work."

Vad försöker den säga mig?

/Adde

Visa signatur

Stäng av datorn och rör på er

Permalänk
Avstängd

att php versionen som loopia kör inte är kompatibel med det galleriet du försöker köra...

testa nåt annat galleri...

Permalänk
Medlem

Re: Konstigt fel på webbgalleri

Citat:

Ursprungligen inskrivet av knolpak
"Your version of PHP does not appear to be compiled with gd support and therefore needs to be re-compiled with gd support before FsPHPGallery will work."

Lite förenkalt kan man säga att loopia valde att inte inkluder GD support då de instalerade php.

GD är ett bibliotek för att hantera bilder, förmodligen använder galleriet funktionaliteten i det för at skapa thumbnails, vattenstämplar och liknande

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem

Finns det något webbhotell som stödjer detta då? Jag tänker framförallt på one.com...

Visa signatur

Stäng av datorn och rör på er

Permalänk
Medlem

one.com

GD Support enabled
GD Version bundled (2.0.34 compatible)
FreeType Support enabled
FreeType Linkage with freetype
FreeType Version 2.1.7
T1Lib Support enabled
GIF Read Support enabled
GIF Create Support enabled
JPG Support enabled
PNG Support enabled
WBMP Support enabled
XPM Support enabled
XBM Support enabled

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...