In-ear öronsnäckor, tips?

Permalänk
Medlem

In-ear öronsnäckor, tips?

Hej!
Ska köpa nya öronsnäckor till min mp3 spelare, som e en iRiver e10.
Der ska vara In-ear snäckor, då jag ska ha dom på jobbet, så dom sitter bättre och reducerar brus.
Så är det någon som har ett bra förslag?
Hade tänkt en lur för max 400:-
Ha de /Andreas

Visa signatur

B.

Permalänk
Medlem

Creative ep630 300kr, orkar tyvärr inte motivera bra reducering av omvärlden

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Avstängd

håller med Highlaj

Visa signatur

Sojid

Permalänk
Medlem

Annars finns Sennheiser Cx300, ungefär som Creatives EP630 fast den har J kabel istället för Y-kabel + att folk brukar säga att det är bättre ljud.
Kostar 400.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur dessa två proppar jämför sig ljudmässigt med ett par Shure E2C? Mitt par E2C börjar göra sitt efter flera års trogen tjänst p g a glapp i kabeln och jag börjar kika på alternativ.

Permalänk
Medlem

vet inte, har inte Shure e2C bra bas? om man jämför med d-jays och creative aurvana?

Permalänk
Medlem

Ja det finns många att välja bland..
Vad är skillnaden mellan J och Y kabel?
Någon som testa Ultimate Ears metro.fi 2?
Det känns som valet ligger mellan just dom som nämns ovan,
Creative ep630, Sennheiser Cx300, Ultimate Ears metro.fi 2 o även j-Jays.
Skullcandy har med någon lur som ser intressant ut, Full Metal Jacket och Skullcandy Smokin Buds.
Herregud vilken djungel.. hur ska man kunna välja...
/Andreas

Visa signatur

B.

Permalänk
Medlem

J-kabel går runt nacken och inte Y-kablar.
Jag måste ha J kabel

Permalänk
Medlem

directman.com säljer ett par för 100kr inkl frakt, Jag var skeptiskt till ljudet men med tanke på priset var de värt ett försök.

Jag blev dock väldigt överraskad av ljudet, (sålänge du inte har en ipod equilzer) så kan jag starkt rekommendera dem.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Är det dessa?
http://www.directman.com/system/search/product.asp?id=73#

Jag har en ipod nano och kör med lurarna som kom med.
Är det stor skillnad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Är det dessa?
http://www.directman.com/system/search/product.asp?id=73#

Jag har en ipod nano och kör med lurarna som kom med.
Är det stor skillnad?

Otroligt stor skillnad.
Eftersom lurarna från directman är så lättdrivna så behöver man inte ha så hög musik = längre batterikapacitet.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Ser ut som lurarna som kom med när jag köpte min iriver T60 (som jag för övrigt älskar) och de är inte direkt någonting att hänga i julgranen. Visst, de låter med största sannolikhet bättre än nano-lurarna, men inte så mycket mer. 99:- är visserligen ett bra pris - dock så tycker jag personligen att det nog vore bättre att lägga på ett par kronor och få ett par snäckor med bättre ljud.

För under 400:-:

Sennheiser CX300: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=86718
Sony MDR-EX71SL: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=17508
JAYS j-Jays: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=144210
Creative EP-630: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=27749

Cresyn säljer också ett par, enligt recensioner, fina lurar (på bl.a. Directman) för under 400:-.

Dock hade jag gått på ett par Shure E2C direkt ;D

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

För mig har jag aldrig lyckats få sådana där örsnäckor man stoppar i öronen att sitta kvar. Tycker dessutom det skaver och irriterar och ljudet blir inte bra heller. Jag måste ha vanskapta öron...

Permalänk
Avstängd

ända jag vet är att ep-630 har fått m3 rekommenderar, teknikmagasinet kör dem för 299:- och där har de den loggan....om det säger något om hur bra dom är vet jag iof inte..

Visa signatur

Sojid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaseba
Ja det finns många att välja bland..
Vad är skillnaden mellan J och Y kabel?
Någon som testa Ultimate Ears metro.fi 2?
Det känns som valet ligger mellan just dom som nämns ovan,
Creative ep630, Sennheiser Cx300, Ultimate Ears metro.fi 2 o även j-Jays.
Skullcandy har med någon lur som ser intressant ut, Full Metal Jacket och Skullcandy Smokin Buds.
Herregud vilken djungel.. hur ska man kunna välja...
/Andreas

Välj INTE skullcandy! Jag har ett par Skullcandy lurar och låter VÄLDIGT PLATT! Har absolut INGEN bas alls i mina Skullcandy lurar!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Imorgonkväll ska jag nog beställa.
Blir antingen Creative EP 630 eller Ultimate Ears metro.fi 2.
Ca 250kr i prisskillnad. Har läst många recentioner och uppfattningarna e olika. Men så e de väll, olika öran har vi allihopa.
Men ett sista tips innan köp hade inte varit dumt
andreas

Visa signatur

B.

Permalänk
Medlem

Går och köper ett par Creative EP 630 på lunchen. Får se hur de presterar. Tror nog inte de håller samma kvalitet som E2C lurarna, men de är så mycket billigare att det inte spelare någon roll. Mina E2C lurar har hållt i minst 4 år nu, EP 630 ser inte lika robusta ut.

Permalänk
Avstängd

vad tyckte du om lurarna då?

Visa signatur

Sojid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sojid
vad tyckte du om lurarna då?

Bra bas, bättre än E2C. Bra ljud i övrigt, inget jag kan klaga på efter nån minuts lyssning. Impendansen är också lägre vilket ger ännu lägre volyminställning på min iAudio D2:a. Priset 275 kr på Webhallen är inte dåligt det heller. Rekommenderat köp!

Permalänk

Skulle jag köpa lur för 400 i Sverige skulle det bli Sennheiser CX300.
Dock skulle jag nog försöka hitta CrossRoads MylarOne X3. Vill du inte lägga så mycket så är Creative EP-630 värda sitt pris.

Permalänk
Medlem

Om du tycker så, då tror jag att jag behåller mina CX300,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Bra bas, bättre än E2C. Bra ljud i övrigt, inget jag kan klaga på efter nån minuts lyssning. Impendansen är också lägre vilket ger ännu lägre volyminställning på min iAudio D2:a. Priset 275 kr på Webhallen är inte dåligt det heller. Rekommenderat köp!

Det låter ju precis som om de vore bättre än E2C? Jag tycker ljudet i Shure lurarna är flera divisioner bättre än EP630 och ja, jag äger båda. Knappt så man bör nämna dom i samma mening om du frågar mig ;D

Skriv gärna en mer detaljerad jämförelse mellan de båda när du fått några timmar med EP630, alltid kul att höra vad andra tycker.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Det låter ju precis som om de vore bättre än E2C? Jag tycker ljudet i Shure lurarna är flera divisioner bättre än EP630 och ja, jag äger båda. Knappt så man bör nämna dom i samma mening om du frågar mig ;D

Skriv gärna en mer detaljerad jämförelse mellan de båda när du fått några timmar med EP630, alltid kul att höra vad andra tycker.

Visst är det skillnad, men inte oceaner emellan. E2C lurarna har skarpare diskant och bättre mellanregister, men basen i E2C lurarna är något platt i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Okej nu har jag iaf beställt ett par Ultimate Ears metro.fi 2.
Verkar inte vara så vanlig i sverige än, o alltid kul att testa nytt.
Hoppas jag får dom på tisdag eller något liknande nästa vecka.
Kan skriva här vad jag tycker om dom sen!
Tack för alla tips ändå!
Andreas

Visa signatur

B.

Permalänk
Avstängd

Vore jävligt skumt om inte e2c presterar bättre med tanke på att de kostar dubbelt så mycket...

så då kan man fråga sig vilka är bäst pris/prestanda?

Visa signatur

Sojid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaseba
Okej nu har jag iaf beställt ett par Ultimate Ears metro.fi 2.
Verkar inte vara så vanlig i sverige än, o alltid kul att testa nytt.
Hoppas jag får dom på tisdag eller något liknande nästa vecka.
Kan skriva här vad jag tycker om dom sen!
Tack för alla tips ändå!
Andreas

säg till hur de är sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaseba
Okej nu har jag iaf beställt ett par Ultimate Ears metro.fi 2.
Verkar inte vara så vanlig i sverige än, o alltid kul att testa nytt.
Hoppas jag får dom på tisdag eller något liknande nästa vecka.
Kan skriva här vad jag tycker om dom sen!
Tack för alla tips ändå!
Andreas

Av ren slump så beställde jag ett par såna förrgår innan jag läste den här tråden, eftersom mina EP-630 pajade för några dar sen. Enligt vad jag läst om metro.fi så verkar de lovande, med lite tur droppar de in på måndag redan.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar ihopslagna*

§ 3.4 Flera trådar om samma ämne får inte skapas, varken i samma eller olika forumdelar (s.k. korspostning).

Permalänk
Medlem

Nu har jag hunnit lyssna några ggr på mina metro.fi 2 och tänkte kommentera dessa lite. Jag köpte dom för att mina EP-630 pajade för nån vecka sen och nu i efterhand gjorde det inte så mycket för att metro.fi 2 är en klar uppgradering för bara drygt 2 hundringar mer. Jag hade förväntat mig att metro.fi 2 skulle vara bättre på det mesta men lite sämre på enstaka saker, men det verkar helt enkelt som de är bättre på allt. Basen är mer definierad men minst lika stark, diskanten är inte lika metallisk och ljudbilden blir klart bredare och mer detaljerad. Så EP-630 tycker jag inte längre är de mest prisvärda hörlurarna, utan metro.fi 2 gör det klart bättre för en ganska liten summa mer.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Jag har också lyssnat på mina metro.fi 2 nu i ca 1,5 dag på jobbet nu. Jag har inte så mycket att jämnföra med mer är mina orginal iRiver lurar, och Koss the plug. Men gillar metro.fi 2 mycket, tusen gånger bättre än koss the plug. Gillade ljudet i iRiverns lurar, men Metro.fi 2 är mycket mer detaljrika och bättre på i stort sett alla punkter.
Sjukt bra ljudisolering också, sänkte volymen från 17 till 6-7 när jag e på bullriga jobbet.
Rekomenderar.

Visa signatur

B.