Speldator för 10.000 kr, ingen kringutrustning

Permalänk

Speldator för 10.000 kr, ingen kringutrustning

Hej,
Önskar goda köpråd från er som har koll på vad som är prisvärt.
Speldator, chassi och innehåll, ingen skärm, ingen övrig kringutrustning.

Budget har jag satt på 10.000 kr, tycker mig ha svårt att försvara en ännu större investering. Köpte en söt Samsung 22" förra veckan, så behöver något som matchar.

Jag är inte särskilt sugen på det här med att överklocka, har inte riktigt känts som min grej, ännu iallafall. Från min gamla burk är det väl mest mitt SB X-Fi ljudkort jag hade tänkt ta med mig.

Har tittat lite här i olika topics, men hoppas att i en blank topic kunna få ett par kompetenta tips. Tycker att det borde gå att få bättre tips än att bara lägga en beställning på ett Komplett-paket.

Tusen tack på förhand.

/ Anders

Permalänk
Medlem

det är igentligen inte så svåt att veta vilka grejjer man ska ha .. änga en 30 min till att kolla runt här i forumet upptäcker du nog vad som man ska plocka ihop.
det som dock kan va svårt ( som jag tycker är svårt ) är att veta vilket moderkort man ska ha. hoppas att det kommer någon kunnig som kan svara på det till dig och mig:D

ekens//

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk

Visst har jag sett en hel del prylar som förefaller vara bra köp och detta är verkligen bara en topic i mängden, men...

Kompatibilitetsproblem, är det mycket sånt nu för tiden att tänka på?
- Drar mig till minnes senast när det begav sig att jag gjorde ett hopplock jag tyckte verkade "utmärkt", för att sedan få det sönderrecenserat med "men suck, du kan ju inte ha MSI moderkort med de där minnena" och annat hokus pokus.

Dessa topics har känts heta:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Ska kanske ta mig en funderare och se om det går att knepa ihop något balanserat, tycker väl att 5000 kr för processor känns som fruktansvärt stor % av budget.

Dags att sova, viktig dag imorgon, om än midsommar är snäppet viktigare.
Tacksam för alla tips, hör av er om ni behöver hjälp med ERP(LN).