Permalänk
Medlem

Förslag på att simulera pianolack?

Ska bygga ihop en HTPC och för att den ska passa in i min övriga utrustning i hemmabion skulle jag vilja ha fronten i "pianolack".

Jag tycker att svarta Silverstone LC04 skulle passa perfekt där övre halvan är svart aluminium och nedre halvan av fronten är en svart spegel vilket ser ut som pianolack ungefär. Dessvärre är höjden bara 11cm och både utbyggnads- och kylningsmöjligheterna är begränsade och det är det enda htpc-chassi som jag hittat som är stilrent med "pianolack".

Därför funderar jag på att satsa på en av Lian Li's svarta htpc modeller eller något annat i den stilen och sedan själv fixa en "pianolack".

Någon som vet vad som skulle kunna simulera pianolack/svartspegel bra och bli snyggt? En mörk solfilm som sätts på fronten? Eller nån form av plexiglas eller annat glas/plast som är väldigt reflekternade kanske?

Visa signatur

// Martin

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna ta svart akrylglas.. eller så målar på med svart färg på insidan av ett klart akrylglas.
Om inte det så lacka på utsidan med Färg, å slipa med fint sandpapper mellan varje lager, sen klarlack, å lika där..

Visa signatur

C2D 2,7ghz (OC från 1,8) 2gb pc6400, 250gb seagate, GF8800GTS 320mb | Canon Eos 400d, Sigma 28-300/3,5-6,3

Permalänk
Medlem

Som ovanstående Enklast vore som sagt med akrylglas. Väldigt svårt att få "pianolack" och det ligger en del bakom en sån lack. Slipa--> rengör--> grunda --> slipa igen--> lacka typ 3 lager--> klarlack typ 2 lager--> slipa med extremt fint våtslippapper--> polera

Som sagt, det är en del slit till att få en riktigt fin finish såsom pianolack

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk

Mattsvart?

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com