Asus eee pc 701 - billig samt intressant!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fyxim
Jag skulle nog byta ut till lite grövre ledare för +-5v, speciellt med tanke på att E220 är hungrig. Du kan läsa mer om det här.
Har också en E220, men väntar på en E172 från tyskland som jag har tänkt använda istället för att få plats med lite andra modifikationer

Jag såg det i efterhand. AWG30 har folk klantat sig med. Jag körde dock med 28. Tror jag kommer byta 5V och GND till trådarna från en slaktad usb-kabel (kunde dock inte se någon skillnad med bara ögonen). Modemet funkar fint och kablarna har inga tendenser till att överhettas men jag byter dem nog för att vara på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom alla 1000 inlägg ;), så när kommer denna finnas att köpa?
Ser verkligen framemot en sådan här!

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Orkar inte läsa igenom alla 1000 inlägg ;), så när kommer denna finnas att köpa?
Ser verkligen framemot en sådan här!

Det räcker med att läsa EN sida tillbaka för att få ditt svar. Dvs sida 33.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Orkar inte läsa igenom alla 1000 inlägg ;), så när kommer denna finnas att köpa?
Ser verkligen framemot en sådan här!

Den finns att köpa, men inte i officielt i sverige ännu
Det spekulerades om att den skulle släppas i Aprill i sverige men ser väldigt mörkt ut om du läser förra sidan

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
Den finns att köpa, men inte i officielt i sverige ännu
Det spekulerades om att den skulle släppas i Aprill i sverige men ser väldigt mörkt ut om du läser förra sidan

Yepp, import är fortfarande "the shit", och jag tror det kommer att vara det också när den har kommit hit. Svenska handlare har en tendens att lägga på lite extra ;>

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Köpte min från eBay från Hongkong, tog exakt 5 dagar så hade jag den i handen
3148 kr inkl frakt.

Nu sitter jag bara å väntar på touchscreen m.m. ska komma hem så man kan börja moda den.

Kört in xp, open office , pdf reader och VLC å lite till och har fortfarande 2,2 gb ledigt.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber@zatzy.com
Hur lirar datorn med VLC? Allt flyter på bra? Provat mplayer, riktigt smidigt och utan gränssnitt, känns som filmer mm flyter på bra mycket bättre i det på min hemdator. Kör du något program för att optimera upplösningen på filmer mm till datorns upplösning?

Syftet för mig skulle vara att kunna kolla film, lira musik samt kunna surfa 24/7. Bärbart mediacenter och googlesurfandes maskin.

Bra sugen nu

Funkar lysande, jag kör bara på som med vilken dator som helst. De flesta klipp är ju ändå widescreen idag så de passar direkt. Sen är det ju bara ändra i VLC snabbt genom att trycka "A" för aspect ratio om man inte är nöjd med standardformatet, om det var det du tänkte på :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Vad rensade du bort?
Min Windows mapp tar 939MB, skulle vara evigt tacksam om någon tipsade om vad man kan ta bort.

Jag följde denna guide: http://www.i64x.com/eeexp.php men modifierade efter mitt behov givetvis. Jag utgick även från en N-version av Windows, vilket då inte innehåller WMP, som i sig sparar rätt mycket plats. Kom ihåg att ha kvar filerna för manuell installation och upgrade för att lyckas göra en USB-boot av det hela, om du ni inte har en extern CD-läsare det vill säga.

Det blev dock två olika ominstallationer innan jag blev nöjd, första gången missade jag ta med tjänster för remote desktop, andra gången hade jag missat tema-tjänsterna (så man får lite snyggare tillvaro). Men nu tuffar den på, har något problem med Word dock, kanske rensade lite hårt i den installationen också :P.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgren
Funkar lysande, jag kör bara på som med vilken dator som helst. De flesta klipp är ju ändå widescreen idag så de passar direkt. Sen är det ju bara ändra i VLC snabbt genom att trycka "A" för aspect ratio om man inte är nöjd med standardformatet, om det var det du tänkte på :).

Nice, tänkte mer på program som skalar ned filmen till en upplösning som passar skärmen samt får end storleken på köpet. Hållt på med liknande till min ipod

/R

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Beställde en 701 från Expansys idag. Hoppas det inte tar längre än de 5 dagar dom har som estimate.

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+ AM2| DFI Infinity nF Ultra II M2 | 4 x 512MB 5400 | Sapphire X1900GT | 550W XilencePower | 500GB x 2 + 160GB Seagate | CoolerMaster Centurion 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pocki
Beställde en 701 från Expansys idag. Hoppas det inte tar längre än de 5 dagar dom har som estimate.

Hehe. Du bör fundera på att beställa från annan plats.
Expansys har alltid estimate på dem och tiderna ändras från dag till dag.
Kanske att de tar slut direkt innan de hinner vara i lager.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pocki
Beställde en 701 från Expansys idag.

Ouch!

Permalänk
Inaktiv

Verkar vara en ganska bra idé att köpa från Tyskland...med tanke på tangentbordslayout och så

Permalänk
Medlem

Yepp

Jag blir alltid emo när det kommer en ny version av saker. Men den här gången ska jag försöka att hålla kvar min EEE, eller jag får se hur jag gör...
^^

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

min eee är fortfarande till salue för dom som är intresserade!

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

http://album.mobile.si/showphoto.php?photo=44449

Nästa version blir större, 8,9" skärm dock så förstoras även chassit. 1024*600 (eller vad det nu är) i upplösning verkar det bli.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tyvärr var Expansys bästa alternativet, har ingen lust att importera.
Och dom är lokala
De andra två stora (även dom lokala) har ingen pre-order, så då måste man sitta och vakta siterna hela tiden.
Vilket jag inte har tid med.

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+ AM2| DFI Infinity nF Ultra II M2 | 4 x 512MB 5400 | Sapphire X1900GT | 550W XilencePower | 500GB x 2 + 160GB Seagate | CoolerMaster Centurion 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
http://album.mobile.si/showphoto.php?photo=44449

Nästa version blir större, 8,9" skärm dock så förstoras även chassit. 1024*600 (eller vad det nu är) i upplösning verkar det bli.

Nu börjar det likna något!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
http://album.mobile.si/showphoto.php?photo=44449

Nästa version blir större, 8,9" skärm dock så förstoras även chassit. 1024*600 (eller vad det nu är) i upplösning verkar det bli.

Jag tyckte jag läste att det är samma chassi?
Verkar som att högtalarna är borta, lite större touchpad, mer ram, mer hdd, bättre webcam, större skärm, bättre processor, samma batteri (?)

Frågan är om det är värt att köpa en bättre, hm :/
Kommer att kosta runt 4000-4500 enligt mig, kommer antagligen att konkurrera med dom nuvarande billiga 15" laptopsen som går för 4500+

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

dessutom kommer centrino atom ut till sommaren... ska nog jobba lite innan jag köper en ny laptop. får se om inte asus får lite konkurrans när det väl blir dags

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kommer vi få vänta ett halvår igen på den nya?

Permalänk
Medlem

Det skrivs att det är samma storlek, men bilderna visar något annat. Atom plattformen ska ju kylas passivt men denna har fläkthål, och atom släpps i Q3 enligt Intel själva. Denna ska släppas iaf enligt rykten i början/mitten av sommaren och då finns inte atom. Jag tror på samma prolle eller en annan celeron, kanske pentium m...

Asus har även sagt att batteritiden blir 2,5-3 timmar vilket är sämre än nuvarande och batteriet är det samma. Då kan det inte vara atom.

Jag tror att atom blir ett alternativ senare när det har kommit ut.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micked
tja! nu har jag best. en asus eee från usa (amazon.com) via international-orders, slängde med en iphone också ganska prick 6000:- (för båda) med frakt o allt. nu e det bara att hoppas att man inte åker på moms/tull
best en grön 2gsurf, tänkte att den räcker för mig så länge, så kan jag sälja av den o köpa eee:n med större skärm när den kommer in framåt hösten.
meddelar hur det hela avlöper.

Hallå ja!
sådär, då kom Asus:en och iphonen idag, kom igenom tullen så totalkostnad 6240:- för bägge maskinerna med frakt, här ska grejjas ikväll !!
best. förra månd. kväll och dom var och försökte lev. igår månd. på min hemadress men jag var såklart på jobbet, ringde fedex och bad dom leverera till arbetet istället, funka skitbra, kan bara rekomendera!!

Permalänk
Medlem

Fire_Ice, Asus har väll sagt att den kommer till "höst" sensat jag läste iallafall, så det blir ju Q3 då.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

http://eeepc.asus.com/global/news03042008.htm

De säger 8,9 tum, Windows, i sommar, för 399 Euro. Låter bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merlinen
Fire_Ice, Asus har väll sagt att den kommer till "höst" sensat jag läste iallafall, så det blir ju Q3 då.

Ehum, näe. De har till och med sagt juni, tidigt juli. eee-pc.de har sagt att den kommer att behålla cpu´n ibörjan iaf. Framtiden vet ingen något om. Men för tillfället så blir det samma celeron.

Hur blir bilden och hastigheten när man kör 800*600 eller 1024*768??

Blir det lite suddigt och slött? Jag tror att jag beställer en 4G black snart.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag har använt guiden http://www.i64x.com/eeexp.php för att installera XP. Tänkte installera mitt 3 bredband med ett E220. Installationen går dock inte som den ska utan jag får felmeddelanden om att inf filer inte finns m.m.

Upptäckte att jag saknar "Telefoner och modem" i kontrollpanelen. Kan det vara det som strular? Hur får jag till det utan att intsallera om hela XP?

Permalänk
Medlem

9" får 1024x600 i native-upplösning. Nu kan jag lika gärna vänta på den istället.