Permalänk
Medlem

Fick mitt DQ6 idag.
Det hela drog ut lite på tiden, men det är ju semester och situationen var ju en smula komplicerad.

Kan bara tacka datorbutiken.com och dess personal för att de var tillmötesgående och trevliga.

När jag ska ha nytt grafikkort ( i höst?) blir det på datorbutiken, ingen tvekan om det.

Permalänk

Tackar, det förtroendet skall vi givetvis förvalta väl!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

åååh.
datorbutiken skickade inte mina varor idag trots att allt fanns i lager :@
kan bli svårt att få det till på fredag

Permalänk

etoo - Då kan man ju undra när den sista varan kom in i lager.. Maila mig ditt ordernummer!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Jag fick inte ett av de DQ6 som kom nu utan får vänta till nästa leverans. Tur i oturen var att detta gav mig möjlighet att avbeställa Q6600 jag beställt eftersom jag förstått att det inte är G0 stepping på de som DB har inne för tillfället. Så nu får E6600 köra ett tag till på nya DQ6:an tills garanterade Q6600 G0 finns inne i lager.

Gode gud!!! nu är mitt moderkort helt plötsligt preliminärt den 27 augusti, 3 veckor framåt. Katastrof nu när man sålt sitt DS4 till en polare

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk

Pontuz1972 - Samma här hos mig. Har beställt ett komplett nytt system och har väntat i cirka tre veckor redan, börjar bli smått otålig.

Permalänk
Medlem

Hej

Sitter här med alla komponenter utom processorn, moderkort och raptorn. Moderkortet och hårddisken skickade datorbutiken.com igår..

Orkar man vänta på G0 steppingen på Q6600 eller ej?

Permalänk
Medlem

Mitt DQ6 är på väg till mig nu. Kommer hämta upp det idag efter jobbet. Ska bli riktigt spännande att sitta och mecka med en ny dator.

Har kirart ner windows 2003 server från mitt MSDN konto också så det kommer bli lite sever labbar. Känns som en riktig julafton detta

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Man måste ju undra om vi hade fått vänta till 27/8 om vi betalat ordinarie pris på moderkortet.. Jag är helt övertygad om att så inte är fallet. Ingen annan leverantör har minst 3 veckors leveranstid på DQ6'an.
Är det en slump att DB nu inte kan få fram det ? Komplett fick in 40 st idag och sänker samtidigt sitt pris till 1899:-.

Ni ska nog vara lite försiktiga med att prisa DB. Hur många har fått sina DQ6'or levererade ? Och kom ihåg, 27/8 är bara preliminärt !!! Det var den 8/8 oxå ! Finns inget som hindrar dom att skjuta fram datumet i all evighet i förhoppningen att folk ska tröttna och avboka förlustaffären.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BaDWeeD
Man måste ju undra om vi hade fått vänta till 27/8 om vi betalat ordinarie pris på moderkortet.. Jag är helt övertygad om att så inte är fallet. Ingen annan leverantör har minst 3 veckors leveranstid på DQ6'an.
Är det en slump att DB nu inte kan få fram det ? Komplett fick in 40 st idag och sänker samtidigt sitt pris till 1899:-.

Ni ska nog vara lite försiktiga med att prisa DB. Hur många har fått sina DQ6'or levererade ? Och kom ihåg, 27/8 är bara preliminärt !!! Det var den 8/8 oxå ! Finns inget som hindrar dom att skjuta fram datumet i all evighet i förhoppningen att folk ska tröttna och avboka förlustaffären.

Hoppas nästan att dom gör så, så less på allt gnäll i den här tråden

(sen kan jag vara lite avis som inte fick kortet för det där priset

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BaDWeeD
Man måste ju undra om vi hade fått vänta till 27/8 om vi betalat ordinarie pris på moderkortet.. Jag är helt övertygad om att så inte är fallet. Ingen annan leverantör har minst 3 veckors leveranstid på DQ6'an.
Är det en slump att DB nu inte kan få fram det ? Komplett fick in 40 st idag och sänker samtidigt sitt pris till 1899:-.

Ni ska nog vara lite försiktiga med att prisa DB. Hur många har fått sina DQ6'or levererade ? Och kom ihåg, 27/8 är bara preliminärt !!! Det var den 8/8 oxå ! Finns inget som hindrar dom att skjuta fram datumet i all evighet i förhoppningen att folk ska tröttna och avboka förlustaffären.

Det är flera som fått sina levererade och en del (inklusive mig) har en del brädor på väg till sig nu. Kolla några inlägg högre upp så är det en del som redan fått sina.

Jag förövrigt hämtar ut mina grejjor idag efter jobbet.

Prova maila DB alternativt ringa dem och fråga om leveranstid. Dom bruakr kunna svara på hur det ligger till med leveranstid, dvs om dom fått bekräftat från leverantören att det kommer in då eller om det är ett preliminärt datum osv. Iom att det är så lång leveranstid så finns även möjligheten att dom varit väldigt konservativa med leveransdatum och att dom förhoppningsvis får in dem lite tidigare.

Som sagt, ring dem och kolla hur det ligger till.

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk

Min order är klar och ska packas nu iaf, vore underligt om mitt DQ6 kort är borta helt plötsligt. Aja, får se vad som händer senare idag

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |

Permalänk

Har mailat db nu och med frågan om leveransdatum för DQ6.
Avvaktar svar och uppdaterar så snart som det är möjligt med responsen.

"I lager för omgående leverans"

Permalänk

Har också fått mitt. Det skickades i fredags förra veckan. Tror de sänder efter turordning, så de som beställde tidigt får först osv.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Där ser man. Nu blev det plötsligt klart för leverans igen.
Hur som helst, tog kontakt med Gigabyte i början av den här soppan för att höra vad dom hade att säga. Detta var innan DB gick ut och erkände att dom ljugit för oss ang. revisionen av DQ6'an.
Som framtida referens kan ni ju få läsa vad Gigabyte själva har att säga om det inträffade:

Hi,
There is no major new revision of this motherboard model. A major revision would normally lead to a new number series for the revision 2.x instead of 1.x. I am not sure if there are maybe a revision 1.1 of this, but if there is there is absolutely no difference in specification or performance between this and 1.0, so there is no reason to raise the price $100. Actually there are almost newer any price difference even with major revisions.

Which reseller is this? Do they have a web page?

best regards,
Gigabyte

Permalänk

Nu har jag också fått leveransklart

Lite trist att behövt vänta till den 27:e

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt GA-P35-DQ6 idag som jag hade köpt ifrån Multitronic för 1092 kr. Det var inga problem utan de skickade kortet utan att knorra.

Jag skulle ha fått kortet snabbare om det inte varit för att jag samtidigt beställde en Q6600 som inte fanns i lager.

Permalänk

Hepp, verkar som att mitt paket ligger kvar hos DB fortfarande. Fick en Leveransbekräftelse 8:24 imorse, men Sändningsbekräftelsen med kollinr kom inte förns kl 18:17. Nu får man väll säkert vänta hela helgen och skruva ihop nya datorn efter en slitig dag på jobbet nästa vecka.

Det var kanske lite för bra att få moderkortet så billigt så lagen om alltings jävlighet kände ett behov av att göra sig påmind.

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |

Permalänk
Medlem

hallå vad ska man ta sig till här har man skrivit En rma till db på ett ds4 och skrivit att man vill ha ett DQ6 för 1249:-
men nu när priset är endrat så får jag en leverans rapport om ett DQ6 för 2049.- men inte tänker jag betala 560kr extra det var då inte nu jag vill ha mitt ds4 inte ett DQ6 för 2k :@ vad ska jag göra datorbutiken.com

Permalänk
Medlem

du ska maila datorbutiken.com?

Alltså vad tror du? att deras fel satta pris gäller i all evighet för alla?

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PtokaXX
hallå vad ska man ta sig till här har man skrivit En rma till db på ett ds4 och skrivit att man vill ha ett DQ6 för 1249:-
men nu när priset är endrat så får jag en leverans rapport om ett DQ6 för 2049.- men inte tänker jag betala 560kr extra det var då inte nu jag vill ha mitt ds4 inte ett DQ6 för 2k :@ vad ska jag göra datorbutiken.com

Se min tidigare post i ärendet:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=756...

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se