Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Undrar hur lång tid det tar att köra ett 3Dmark06 test?

Uppskattat ca 10-15 min

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Svärige, det där är en photoshoppad bild så det skriker om det Det är ingen bärbar dator länken länkar till föressten, du är så falsk så, med elak propaganda.

[EDIT], det är en Dell laptop va? , för dåligt moderkort för att kunna länna igen det. sry. Men bilden ska inte se ut sådär endå.

På vilket sätt ser man att han har fuskat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av urr
Installerade och körde 3DMark06, och tänkte mest kolla lite vad det är som är mest avgörande för resultaten. Här är mitt överst och sen "I´m"s resultat, som är postat högre upp, under. Vad är det som kan göra att jag får lägre poäng, men har snabbare cpu och mer minne? Han verkar ha vista så som mig, så det borde det ju inte avgöra tycker jag.

Påverkar hur många program man har igång? Processer?

tack tack!

http://static.pici.se/pictures/rrgREXYJA.jpg

Svaret är, du har Vista Aero på, slå på Vista orginaltemat eller ett mindre "utseendefixerat" tema. Vista Aero drar mycket kraft, jag får bluescreen om jag försöker köra 3Dmark06 med Vista Aero på, Sidobaren (panelen) med gadgets är bra att slå av också. Antivirusprogram drar mycket också. Speciellt Norton.

@ Keng
Ser du inte hur den vita rutan med resultatet är påklistrat på resultatrutan? Alla som har kört 3dmark vet väl att det inte ska se ut så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Svaret är, du har Vista Aero på, slå på Vista orginaltemat eller ett mindre "utseendefixerat" tema. Vista Aero drar mycket kraft, jag får bluescreen om jag försöker köra 3Dmark06 med Vista Aero på, Sidobaren (panelen) med gadgets är bra att slå av också. Antivirusprogram drar mycket också. Speciellt Norton.

@ Keng
Ser du inte hur den vita rutan med resultatet är påklistrat på resultatrutan? Alla som har kört 3dmark vet väl att det inte ska se ut så.

Men det fanns ju en hemsida som han länkade till ju
Där fanns ju hans system faktiskt med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Svaret är, du har Vista Aero på, slå på Vista orginaltemat eller ett mindre "utseendefixerat" tema. Vista Aero drar mycket kraft, jag får bluescreen om jag försöker köra 3Dmark06 med Vista Aero på, Sidobaren (panelen) med gadgets är bra att slå av också. Antivirusprogram drar mycket också. Speciellt Norton.

Aha, stängde av aero, och fick 3652 poäng istället, så det hjälpte ju
Tack tack!

Permalänk

Har nu testat min nya xps 1730 resultatet 7992p i 3dmark 06. Ska prova att slå av antivirus, skulle ju va kul att komma upp i 8000p

Permalänk
Medlem

Härligt resultat! Skulle vara ganska nöjd tror jag
Vad har din XPS För spec? Är det orginal-specen för xps 1730 eller?
C2D T7500, 2GB ram o 8700GT SLI? Den "billigaste" varianten av den alltså. Verkar som en trevlig burk iaf!

Permalänk

Provade nu att släcka av alla diodrar och lilla lcdn + lite små prog. resultat 8057p skit skönt. Jag har 2,4GHz prosessorn annars som spec.

Permalänk
Medlem

Okej. Ja, det resultatet är ganska förkrossande mot en annas dryga 3000 3d Mark 06-poäng Funkar att lirar ganska mkt med min, kan tänka mej vilket skönt flyt det måste vara med din laptop! Hög ljudnivå förresten?

Permalänk

Nej, jag tycker datorn är välldigt tyst.

Nytt 3dmark score 8292p efter nya drivisar.

Permalänk
Medlem

Asus f8sa (c2d 7300, 2600HD

3203p i 1280x768

EDIT: Hade visst vänt på lite siffror

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Fast det tråkiga är att vi alla blir krossade av 8800m GTX , spelar roll vad man har .

Permalänk
Medlem

Suck. Fortfarande inte ett enda överclockningsprogram som kan identifiera min gpu. I rivatuner har jag inte ens möjlgheten att försöka klocka :/

Finns inget som heter system tweaks eller vad det nu står.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Suck. Fortfarande inte ett enda överclockningsprogram som kan identifiera min gpu. I rivatuner har jag inte ens möjlgheten att försöka klocka :/

Finns inget som heter system tweaks eller vad det nu står.

Rivatuner är det bästa klockningsprogrammet, du har förmodligen drivrutiner som är *låsta* . Många tillverkare brukar göra så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Rivatuner är det bästa klockningsprogrammet, du har förmodligen drivrutiner som är *låsta* . Många tillverkare brukar göra så.

Ok. Ska testa mobility modder och se om det blir någon skillnad.

EDIT: Kör nu med moddad catalyst 7.10.

Av någon anledning ändrades upplösningen i 3dmark till 1280x900 :/
Så det går inte att jämföra så bra. Fick med nya drivers och ny upplösning 3069.

Tror ni den högre upplösningen kräver mer än typ 150p? I så fall så gav ju den nya drivern en liten boost.

Kan fortfarande inte köra rivatuner dock. Eller ser inga inställningar för överklockning, rättare sagt.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Jag har exakt likadant problem med mitt HD2600 i min bärbara. Jag hittar inte något program att överklocka med. Det känns som att jag skulle kunna överklocka kortet en bit utan att höja vermeeffekten allt för mycket.

Visa signatur

7720G-602G32n: Core 2 Duo T7500 - 2GB - 320GB - HD2600 - 3DMark06: 3 760 .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stridsvagn
Jag har exakt likadant problem med mitt HD2600 i min bärbara. Jag hittar inte något program att överklocka med. Det känns som att jag skulle kunna överklocka kortet en bit utan att höja vermeeffekten allt för mycket.

Kör du med mobility modder? Skumt att 3dmark bytte upplösning efter drivrutinsbyte.
Ligger din gpu också under 40grader?

Övriga: Hur är det med nvidiakorten, hur varma är de original?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Mitt 8600MGT 256mb DDR2 ligger runt 45 grader vid vanligt surfande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Mitt 8600MGT 256mb Gddr2 ligger runt 45 grader vid vanligt surfande.

Det är DDR, DDR2 , GDDR3 , GDDR4 .

Men beroende på dator är det olika, min idlar runt 35-40 nu om om CPU inte arbetar, när jag foldar och CPU går i 100% så stiger det till en 50-60C . Och i spel kan det gå uppåt 83 i full load. Det är de senaste siffrorna jag kan bidra med.

Permalänk

Jag har nu provat och klockat 8700 korten, med ett 3Dmark resultat på 9397p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael Sundberg
Jag har nu provat och klockat 8700 korten, med ett 3Dmark resultat på 9397p.

Oj! Bra ökning! Stor skillnad på temp och ljudnivå? Märker du skillnad i spel oxå?

Permalänk

Jag har inte provat att spela den klocken.

Permalänk
Medlem

Det var en riktigt fin score det Mikael! Nu är jag avis.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Kör du med mobility modder? Skumt att 3dmark bytte upplösning efter drivrutinsbyte.
Ligger din gpu också under 40grader?

Japp, jag kör med mobility modder och 3dmark har också bytt upplösning för mig... men jag funderar på att skaffa mig hela versionen av det så att jag kan ändra tillbaka och kontrollera.

Min GPU idlar runt 30 grader enligt everest... och på load: bara 45 grader

-----------------------
En offtopic-fråga: klockar everest CPUn automatiskt? för det står att den är överklockad med 7%, jag har T7500 @2,2GHz.. men i everest står det 2350MHz eller liknande...
------------------------

Visa signatur

7720G-602G32n: Core 2 Duo T7500 - 2GB - 320GB - HD2600 - 3DMark06: 3 760 .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Det är DDR, DDR2 , GDDR3 , GDDR4 .

Men beroende på dator är det olika, min idlar runt 35-40 nu om om CPU inte arbetar, när jag foldar och CPU går i 100% så stiger det till en 50-60C . Och i spel kan det gå uppåt 83 i full load. Det är de senaste siffrorna jag kan bidra med.

DÅ vet jag det
Ot, nån som kan förklara varför det finns ett G framför vissa och inte? :S

Permalänk
Medlem

3512p, oklockad och med program i bakgrunden

G:et står för graphics. "graphics double data rate"

Visa signatur

Inspiron 1520: T7250 2.0- 2048ddr2- 250gb 5400- 8600m GT - Home premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stridsvagn
Japp, jag kör med mobility modder och 3dmark har också bytt upplösning för mig... men jag funderar på att skaffa mig hela versionen av det så att jag kan ändra tillbaka och kontrollera.

Min GPU idlar runt 30 grader enligt everest... och på load: bara 45 grader

-----------------------
En offtopic-fråga: klockar everest CPUn automatiskt? för det står att den är överklockad med 7%, jag har T7500 @2,2GHz.. men i everest står det 2350MHz eller liknande...
------------------------

Sweet. Bara hoppas på att det kommer något program som funkar snart! Man tycker att det borde finnas utrymme för lite klockning

EDIT: Har inte märkt av något sådant i everest.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Har provat att köra ett test i 1024x728 resultat 10150p. Dom andra testen är körda i 1280x1024. Vilken upplösning kör ni andra i ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael Sundberg
Har provat att köra ett test i 1024x728 resultat 10150p. Dom andra testen är körda i 1280x1024. Vilken upplösning kör ni andra i ?

1280x768 var standard för mig, när jag körde med trial-versionen av 3dmark

Visa signatur

7720G-602G32n: Core 2 Duo T7500 - 2GB - 320GB - HD2600 - 3DMark06: 3 760 .

Permalänk
Medlem

Har en beställning på en PCMW Black-Hawk XR5 på gång. Intel QUAD processor Q6700 2.66Ghz och dubbla M8800GTX 512mb kort i SLI!!!
4Gb Ram på 800Mhz!! Tre hårddiskar sata 300, 7200rpm i Raid 0 Config

Ska komma "Mid-late december" Förmodligen kommer det dröja längre. "SLI kablar ska leveras" och annat tråk

Hursomhelst 3DMark score kommer så fort jag får in den genom dörren

En kvalificerad gissning är 18-20.000 poäng!!

Får jag under 18.000 kommer jag posta en bild på när jag äter upp min hatt Det kanske inte är nån som bryr sig men ändå..

Har ont i magen av förväntan Är det någon annan som har lagt en order på en dator med clevo 901C plattformen?