Eizo 24-tummare för professionell användning

Permalänk
Melding Plague

Eizo 24-tummare för professionell användning

Tillverkaren Eizo har lanserat en ny 24-tumsmonitor för profesionell användning. Modellen heter ColorEdge CG241W och riktar sig till den grafiska branschen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Vidare så kan skärmen simulera olika typer av färgblindhet, praktiskt om man håller på med utveckling av webbsidor för att säkerställa sig om att alla kan läsa det man utvecklar. Denna teknik är Eizo ensamma om mig veterligen och den finns på billigare Eizo skärmar för den som vill...;)

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Är inte kontrastförhållande viktigt? Tycker inte den var allt för hög, finns väl skärmar som har mycket bättre?

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Avstängd

21 lax? jo, visst det var en liten prislapp det.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Billigare att köpa en vettig LCD tv och använda som skärm?

Permalänk
Inaktiv

Den här har ju Pro funktioner såklart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
Billigare att köpa en vettig LCD tv och använda som skärm?

ja men det skiljer på tekniken. Finns ingen TV som använder dessa paneler.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

pfet skärm, skulle man kunnat tänka sig.
eizo är faktiskt märket jag innehar flest skärmar utav. dock är det gamla crt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Är inte kontrastförhållande viktigt? Tycker inte den var allt för hög, finns väl skärmar som har mycket bättre?

Som vanligt säger siffror ingenting.
Tillverkarna använder inte samma metoder när de bestämmer kontrastförhållande så det är ganska missvisande.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Om den riktar sig till professionella i den grafiska branschen har den hamnat fel som nyhet på sweclockers. Här finns bara överklockare i tonåren

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfinger
Om den riktar sig till professionella i den grafiska branschen har den hamnat fel som nyhet på sweclockers. Här finns bara överklockare i tonåren

32 år här...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Avstängd

21 000 kr? O herregud. Nee 3000kr ger jag max för en skärm. :/ Man måste ju ha råd o skaffa sig en dator med.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

41+ här;) Tonåring... Det var ett tag sedan.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

31 år här så jag tycker inte det bara är tonåringar här nej...

Förövrigt så fullkomligt älskar jag Eizos skärmar och ångrar mej nästan ibland att jag bytte upp mej från min gamla Eizo 17" TFT till min nuvarande 20" TFT Samsung...

Men, men, smakar det så kostar det.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte råd.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Är ju för professionell användning så jag ser inte riktigt vad de flesta här skulle ha för användning för det :), förutom dem som jobbar med film, foto och 3d modellering.
Nä till spel räcker det med en 22" för 3lax.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Är inte kontrastförhållande viktigt? Tycker inte den var allt för hög, finns väl skärmar som har mycket bättre?

Jo, visst finns det skärmar med bättre kontrast. Denna skärm lär ha en IPS panel som inte har så fasligt hög kontrast men har många andra fördelar. Sen kan man tänka sig att Eizo använder sig av lite mer realistiska siffror. En skärm med en specifiserad kontrast på typ 700:1 ligger vandligtvis på 150:1 i praktiken.

Fin skärm, dags att börja spelapå hästar kanske...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Avstängd

Kan de inte börja med LED skärmar?

För dyr.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Fan va billigt ... deras tidigare skärmar med ungeför samma prestanda har ju kostar det dubbla förrut!

denna skärm är ju en dröm skärm ..

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
Billigare att köpa en vettig LCD tv och använda som skärm?

Haha och använda den TV:n för att färgjustera ? Inte för grafiker inte !

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Inaktiv

riktigt fin skärm! en sådan skulle inte sitta fel och vila ögonen på

Permalänk

Mums!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

EIZOs skärmar är så jäkla bra. Har själv en FlexScan S2411W, en 24" vill säga.

3000:1 , valbarhet så man kan se hur färgblinda ser det du egentligen ser på skärmen live (snabbknappar via tangentbordet). Ja, den här skärmen är nog den bästa investeringen jag gjort.

Det bästa är alla funktioner som de har. Finns så mycket att ändra..

Visa signatur

Webb:
Liendeborg (under konstruktion)
Server + Dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Kan de inte börja med LED skärmar?

För dyr.

Eizo har LED skärmar.

Härligt att det kommer en vass widescreen skärm också. I alla fall fått intrycket att man inte satsat på det förr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Jo, visst finns det skärmar med bättre kontrast. Denna skärm lär ha en IPS panel som inte har så fasligt hög kontrast men har många andra fördelar. Sen kan man tänka sig att Eizo använder sig av lite mer realistiska siffror. En skärm med en specifiserad kontrast på typ 700:1 ligger vandligtvis på 150:1 i praktiken.

Fin skärm, dags att börja spelapå hästar kanske...

Dessutom uppnår väldigt få professionella användare det maximala kontrastvärdet i o m att de inte kör skärmen på full ljusstyrka. Drygt 100 cd/m² för vitt är inte ovanligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfinger
Om den riktar sig till professionella i den grafiska branschen har den hamnat fel som nyhet på sweclockers. Här finns bara överklockare i tonåren

24 år här...
Överklockat visst... Men också en Eizo 24-tummare, dock inte riktigt i den här kalibern. 11000:- var nog smärtgränsen för mig
Överlägset bästa skärmen jag någonsin haft dock. Den kommer nog att hålla ett bra tag.

Permalänk
Hedersmedlem

För liten... Har vant mig vid 30" skulle aldrig fixa mindre

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
För liten... Har vant mig vid 30" skulle aldrig fixa mindre

Eller så kan du skaffa bättre glasögon så ser du bättre.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
21 lax? jo, visst det var en liten prislapp det.

Men de lär ju vara inriktat på företag eller privatpersoner med stort intresse

Folk i allmänhet som lirar CS lär ju inte köpa den hehe

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
Billigare att köpa en vettig LCD tv och använda som skärm?

Självklart. Problemet är att det inte finns nån vettig LCD-tv för det här användningsområdet.

Permalänk

köper hällren samsung syncmaster XL20 eller en XL30 med 123% färgåtergivning och hela rgb scalan.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"