poliser särbehandlar folk!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Det var inte redigt så jag syftade på..
Man nämner inte en grupp och bara jagar de. nej nu ska vi ta volvoraggarna istället för pedofilerna...

jag har faktist inte en enda bra erfarenhet av poliser.

kan rada upp mer än på mina fingrar.
jag säger inte att alla är rötägg men många är det.

syrrans killes båtmotorblevstulen för några år sedan. vi tog båten till polisen, han bara anteknade, förde inga bilder eller ens var inne i båten och kollade.
sicket bemötande.

Sen har jag alldrigförstått att varöfr inte polisen visar sig mer på skolor osv än vad de gör?

Va? Så du menar att polisen borde sluta försöka stoppa människor som kör galet, enbart för att inrikta sig på att sätta fast personer med en viss sexuell läggning?
Fan vad sjukt... Det är tur att dina diskriminerande åsikter inte styr poliskåren.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Har körkort sen 04'. Aldrig haft problem eller blivit stoppad.

Hatar Volvo-typer f.ö. Finns gott om sånna runt Ystad med tyvär. Kör och varvar i up-pimpade sunkiga 740's hela natten.

Permalänk
Medlem

Ett par polare vart stoppade av en civilare för något år sen också pga "busbil" och 4 ungdomar i bilen.
Polisen var dock trevlig och frågade rutinfrågorna sen sa han "Klart man blir lite misstänksam när det sitter 4 kepsnissar i en sån här bil"
Då garvade alla och dom sa "Ha en trevlig dag konstapel blå"

I Nacka där jag bor har vi iaf inte dom problemen, tycker mest Polisen är dumma när dom jiddrar med ungdomarna som är ute och festar.
Har åkt Volvo 240 som ser ut som en knarkarkvart och har hål i avgasröret och har aldrig blivit stoppade, inte ens en sned blick från polisen.

Permalänk
Medlem

Vi har en bunt Volvo hejjare på vår skola, man kan höra när fönstret i klassrummet är öppet när dem åker och glider i sina Volvos på sina raster, skriker om däcken och sedan ingen ljuddämpare.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty
Vi har en bunt Volvo hejjare på vår skola, man kan höra när fönstret i klassrummet är öppet när dem åker och glider i sina Volvos på sina raster, skriker om däcken och sedan ingen ljuddämpare.

Vart i Sverige gör man sånt år 2007?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Vart i Sverige gör man sånt år 2007?

Är väl bara att gå till valfri gymnasieskola med en fordonsutbildning för att stöta på fenomenet

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem

Då förstår jag polisen

Skulle nog sy in dem för bonderi eller något

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Alltså, visst folk får ju köra vilken bil dom vill och borde inte bli stoppade mer för det.
Men hade jag varit polis så hade jag ställt upp några gubbar i rondellerna runt i stan och vänta ut dom idioterna som kör <valfri bakhjulsdriven volvo> och åker med bredställ runt, runt, runt, runt i rondellerna och skiter helt i andra trafikanter. Detta förutsätter ju förstås att det är blött ute, annars blir det inga bredsladdar med skitbilarna, vilket ju gör det svårare att stanna när dom kommer farande.
Är detta ett fenomen som bara förekommer i Borås eller finns det i andra delar av landet också?

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dean

Är detta ett fenomen som bara förekommer i Borås eller finns det i andra delar av landet också?

neeejdå finns överallt.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dean
Alltså, visst folk får ju köra vilken bil dom vill och borde inte bli stoppade mer för det.
Men hade jag varit polis så hade jag ställt upp några gubbar i rondellerna runt i stan och vänta ut dom idioterna som kör <valfri bakhjulsdriven volvo> och åker med bredställ runt, runt, runt, runt i rondellerna och skiter helt i andra trafikanter. Detta förutsätter ju förstås att det är blött ute, annars blir det inga bredsladdar med skitbilarna, vilket ju gör det svårare att stanna när dom kommer farande.
Är detta ett fenomen som bara förekommer i Borås eller finns det i andra delar av landet också?

håller med dig.. varför står de inte utanför skolorna ett kvarterbort och plockar alla som kör trimmade moppar o lite sånt isf?

alla fenomen finns i alla städer.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det är väl självklart att dom gör.. Om du var polis och var tvungen att stoppa antingen en gammal volvo eller en helt ny BMW med en kostymnisse som förare.. Vad hade du valt?
Det är samma sak som: Visitera en arab med turban eller en Svensk kostymnisse med backslick?
Okej, du kanske inte hade valt dem självklara valen men du förstår nog vad jag menar.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
No shit sherlock...

:Edit: Vill du ha ännu mera "action", prova vara ung invandrare som kör en s80 T6...

Haha du ser mycket blått? ^^

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Denna eftermiddag när jag var påväg hem från studierna så stannar en polisbil framför mig två poliser hoppar ut och eftersom jag var den enda personen inärheten frågar jag om det hänt något. Dom frågar om jag varit i centrum, så svara jo kommer från skolan. Dom frågar om jag har leg, jo det har jag tar fram plånkan och visar leget. Dom ber att få kolla på mina händer, jaha? ok jovist. Har inte vi sett dig förut frågar dom. Nej har aldrig blivit stoppad så här förut. Medans en kollar upp mitt namn osv så kommer en piket buss körande och ytliggare 6 poliser hoppar ut. Jaha! tänker jag? vafan? Polisen som kollade leget hoppar ut från polisbilen och ber att få kolla i min väska. Poliserna i piketbussen verkade bara hänga där. Undrar varför han skulle vilja se i min väska, inget svammel nu säger han få se i väskan. Jaha jovisst kolla i min väska då, just då inser jag att han söker efter sprayburkar och bläddrar i mina böcker att dom tror jag har sprayat grafitti eller liknande. Så frågar vad gäller det, varför stoppar ni mig. Vandalisering säger han, dom i piketbussen drar dom skulle bara hämta nåt från polisbilen eller nåt. Har bara 3 böcker i väskan skolböcker och en häfte. När dom inte hittar nåt informerar dom mig om ett eventuellt förhör innom en snar framtid han fixar till böckerna, stänger väskan och ger den tillbacka till mig. Håll dig borta från trubbel och ha en trevlig dag säger han och den andra polisen som inte gjort ett piss "antar" att han var nån lärling eller nåt sånt säger synes. Och hoppar in i polisbilen.

Varför i hela friden skulle jag få dra på förhör?

Du kanske är huvudmisstänkt i ett brott? Men kunde ju vart värre än så. Finns ju dem som har avrättats oskyldiga.

Visa signatur
Permalänk

Unga manliga förare är överrepresenterade i olycksstatistiken pga att de kör för fort för sin egen förmåga och skadar/dödar både sig själva och sin omgivning.

Vilka bilar kan man med 98% säkerhet säga tillhör personer i denna kategori? Jo exempelvis volvo 940/740/240 med framrutestreamer, tonade rutor, lågprofildäck, sänkta, kjolpaket och oooots-oooots pumpande ur bakluckan. Ofta förses de även med olagliga trimningar.

Är det då så konstigt att Polisen tar en extra koll på just dessa bilar och snackar lite med förarna?

Detta justifierar naturligtvis inte att en dålig behandling av en "misstänkt". Men just denna polis hade kanske en dålig dag precis som vi andra kan ha, vem vet.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

Jag är väldigt fördomsfull mot poliser. Det måste finnas en anledning till att de väljer yrket och det är vanligtvis inte en smickrande behovsmodell som framträder i mitt huvud. Det är tänkbart att vissa har ärofyllda aspirationer men mina fältstudier säger annorlunda, min generella bild är att majoriteten är aggressiva, dominerande och självförhärligande macho-wannabes med en touch av retarded. De är sinnebilden av ett mobbingoffer som kompensera för förorättelser i sin barndom, det är dock mer sannolikt att de haft samma beteende hela livet. Tror gränsen mellan kriminell och polis är hårfin.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Unga manliga förare är överrepresenterade i olycksstatistiken pga att de kör för fort för sin egen förmåga och skadar/dödar både sig själva och sin omgivning.

Vilka bilar kan man med 98% säkerhet säga tillhör personer i denna kategori? Jo exempelvis volvo 940/740/240 med framrutestreamer, tonade rutor, lågprofildäck, sänkta, kjolpaket och oooots-oooots pumpande ur bakluckan. Ofta förses de även med olagliga trimningar.

Är det då så konstigt att Polisen tar en extra koll på just dessa bilar och snackar lite med förarna?

Detta justifierar naturligtvis inte att en dålig behandling av en "misstänkt". Men just denna polis hade kanske en dålig dag precis som vi andra kan ha, vem vet.

nu var det så att jag inte hade ett ända av det nämda..
en helt jävla vanlig volvo bara uppputsad och en cd spelare istället för en karsett annar helt orginal..
hade jag kört farsans andra bil så hade de fan inte gjort et skit. den är sönderkörd som fan och då menar jag att det är ett under att den ens gått igenom besiktningen de 2 senaste åren.

Är ju som att de ska bara välja gubbar som har rödskjorta på sig och ge de böter även fast de varit lagliga alla med grön skjorta får köra hur fan de vill och polisen brur sig inte.

även om polisen hade en dålig dag så ska det inte gå ut överandra.
de som blir polisen blir det nog bara för de får köra och parkera hur de vill och jävlas med andra ... ett panskott ska de avra

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Jag är väldigt fördomsfull mot poliser. Det måste finnas en anledning till att de väljer yrket och det är vanligtvis inte en smickrande behovsmodell som framträder i mitt huvud. Det är tänkbart att vissa har ärofyllda aspirationer men mina fältstudier säger annorlunda, min generella bild är att majoriteten är aggressiva, dominerande och självförhärligande macho-wannabes med en touch av retarded. De är sinnebilden av ett mobbingoffer som kompensera för förorättelser i sin barndom, det är dock mer sannolikt att de haft samma beteende hela livet. Tror gränsen mellan kriminell och polis är hårfin.

Har du umgåtts med många poliser under deras fritid eller baseras dina fältstudier enbart på kontakter då de varit i tjänst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
nu var det så att jag inte hade ett ända av det nämda..
en helt jävla vanlig volvo bara uppputsad och en cd spelare istället för en karsett annar helt orginal..
hade jag kört farsans andra bil så hade de fan inte gjort et skit. den är sönderkörd som fan och då menar jag att det är ett under att den ens gått igenom besiktningen de 2 senaste åren.

Är ju som att de ska bara välja gubbar som har rödskjorta på sig och ge de böter även fast de varit lagliga alla med grön skjorta får köra hur fan de vill och polisen brur sig inte.

även om polisen hade en dålig dag så ska det inte gå ut överandra.
de som blir polisen blir det nog bara för de får köra och parkera hur de vill och jävlas med andra ... ett panskott ska de avra

Nu var det inte dig jag syftade primärt på eftersom jag inte vet hur din bil ser ut. Man kan också tänka sig att Polisen stoppade dig pga att han såg att det var en ung kille bakom ratten.

Din liknelse med med röda och gröna skjortor faller ganska platt eftersom det inte finns något statistiskt säkerställt samband mellan att bära röd skjorta och att orsaka många olyckor. Detta finns dock i hög grad för unga manliga förare... Även om du nu skulle tillhöra de 5% av unga manliga förare som kör försiktigt så får du nog finna dig i att bli dragen över en kam pga att de andra är i så stor majoritet tyvärr.

Ditt sista stycke förstod jag inte riktigt.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~