Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
.....Massa ovidkommande trams......

Så du fann inget exempel på felaktigheter med andra ord, fast det visste jag iofs redan.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Så du fann inget exempel på felaktigheter med andra ord, fast det visste jag iofs redan.

Med ditt sätt att skriva mitt citat så visar det hur korrekt det jag skrev är. Som sagt, i fortsättningen så gäller fortfarande:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=8235598...

Allt som står där stämmer. Faktumet talar för sig själv.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Det 2Good4you skriver är sant läst det på många andra forum och sidor och det är ända anledning till att jag valde just AM2+ kort för att det är så jävla mycket mer framtidssäkert än Intel. Jag vet att jag kan behålla mitt system och byta ut delar mycket längre fram i tiden än dom som har Intel.

Ska man komma med kritik om något tar man upp positiva och negativa sidor om allt i det här fallet AMD vs. Intel för jag lovar ingen bryr sig det minsta om vad nån fanboy skriver när dom hyllar sitt system och enbart kastar skit på det andra enklare än så är det inte.

ilg@dd du är bara envis följ mitt tips ovan och skriv för/nackdelar för både Intel/AMD så tror jag folk faktiskt bryr sig om dina inlägg i fortsättningen, för jag har svårt att tro på att någon överhuvudtaget gör det nu. Kom med konstruktiv kritik helt enkelt.

".....Massa ovidkommande trams......" skrivet av en smartidiot?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Det 2Good4you skriver är sant läst det på många andra forum och sidor och det är ända anledning till att jag valde just AM2+ kort för att det är så jävla mycket mer framtidssäkert än Intel.

Jadu, du har verkligen läst tråden och förstått vad vi andra debatterat..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Jadu, du har verkligen läst tråden och förstått vad vi andra debatterat..
http://www.gunnarsson.biz/bbb/images/smiles/bicycle.gif

Intressant att du talar om fler andra, speciellt med tanke på hur många som har citerat dig och ännu mer intressant det dom skrivit. Sen är det du som inte förstår. Den löjliga smileyn du länkade upp, var det du som var under cykeln eller vad försökte du framföra?

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Intressant att du talar om fler andra, speciellt med tanke på hur många som har citerat dig och ännu mer intressant det dom skrivit. Sen är det du som inte förstår. Den löjliga smileyn du länkade upp, var det du som var under cykeln eller vad försökte du framföra?

Mer intressant är kanske att du också tappat tråden helt.. Jag har debatterat moderkort med AM2-socket som enligt vissa individer här på Swecs forum utlovat skall fungera till 100% med Phenom (AM2+).
Fast du kanske inte minns detta, eller vill minnas?
Nu släpper iaf jag denna tråd, för jag påtalade att fallet med största sannolikhet inte skulle vara så, vilket de flesta läskunniga förmodligen redan läst om eller i värsta fall erfarit..
Kör igång en Phenom på ett VIA K8M890 Socket AM2 ifall du vill debattera vidare, före det så finner jag ingen anledning att bygga på tråden mer.
För övrigt tror jag nog att Jeynas redan för länge sedan inhandlat sin nya dator.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Mer intressant är kanske att du också tappat tråden helt.. Jag har debatterat moderkort med AM2-socket som enligt vissa individer här på Swecs forum utlovat skall fungera till 100% med Phenom (AM2+).
Fast du kanske inte minns detta, eller vill minnas?
Nu släpper iaf jag denna tråd, för jag påtalade att fallet med största sannolikhet inte skulle vara så, vilket de flesta läskunniga förmodligen redan läst om eller i värsta fall erfarit..
Kör igång en Phenom på ett VIA K8M890 Socket AM2 ifall du vill debattera vidare, före det så finner jag ingen anledning att bygga på tråden mer.
För övrigt tror jag nog att Jeynas redan för länge sedan inhandlat sin nya dator.

Som sagt:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=8235598...

Nej jag har inte tappat något och står fast vid det som skrivs, däremot verkar du tappat förmågan att läsa samt förstå vad man skriver. Tråden och faktumet talar för sig självt.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Jadu, du har verkligen läst tråden och förstått vad vi andra debatterat..
http://www.gunnarsson.biz/bbb/images/smiles/bicycle.gif

Ja jag har läst tråden och din pajkastning

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Det är inte enbart han som gör pajkastning här inne. Tycker nån moderator kan låsa den här tråden

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Det är inte enbart han som gör pajkastning här inne. Tycker nån moderator kan låsa den här tråden

Du var med tidigt i diskussionen, och det börjas exakt härifrån:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=7999566...

Det är bara för vem som helst som vet vad infrastruktur är att läsa och även se hur många det är som reagerar på det illg@dd skriver. Det är även illg@dd som startar sketsnacket med att kalla samtliga för fan-boys och även att dom föddes korkade. Det är rätt vanligt att man försvarar sig på ett sådant sätt när man är i underläge på något sätt. Vad det nu är till försvar mer än skrattretande vet jag inte.

Tråden tycker jag kan vara uppe då det är en diskussion som är ontopic ("3600+ nu & Phenom sen") och som alla skött snyggt utan illg@dd som använder mer personliga ordval samt inte kan hantera en diskussion som är relaterad till infrastruktur utan att göra bort sig.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Ingen av er kommer någonsin att vinna den här diskussionen så sluta larva er.

ilg@dd har rätt att Phenom inte fungerar på alla AM2-moderkort på grund av chipset, moderkorts design osv, men ingen kan neka att själva tekniken skulle vara inkompatibel med Phenom.

Slutsummerat, AM2 tekniken är 100% kompatibel med Phenom men Phenom processorer kommer aldrig att fungera på ALLA AM2 moderkort pga just chipset och design (i vissa fall även av saknandet av BIOS uppdatering), men detta är inget man kan skylla AMD för.

Sedan moderkortet ilg@dd tog som ett exempel är ett billigare än billigast moderkort, vilket är ett ganska dåligt exempel när den inte ens klarar av alla processorer som är designade för AM2.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CazeW
Ingen av er kommer någonsin att vinna den här diskussionen så sluta larva er.

ilg@dd har rätt att Phenom inte fungerar på alla AM2-moderkort på grund av chipset, moderkorts design osv, men ingen kan neka att själva tekniken skulle vara inkompatibel med Phenom.

Man skulle kunna säga att det är samma sak på Intels sida, alla Socket 775 moderkort klarar inte av C2D eller de nya 45nm processorerna pga chipset, design osv.

Slutsummerat, AM2 tekniken är 100% kompatibel med Phenom men Phenom processorer kommer aldrig att fungera på ALLA AM2 moderkort pga just chipset och design (i vissa fall även av saknandet av BIOS uppdatering), men detta är inget man kan skylla AMD för.

Sedan moderkortet ilg@dd tog som ett exempel är ett billigare än billigast moderkort, vilket är ett ganska dåligt exempel när den inte ens klarar av alla processorer som är designade för AM2.

Det är precis det Phenom gör! Tekniskt fungerar den på ALLA AM2 moderkort, det krävs bara en BIOS uppgradering vilket moderkorts tillverkarna är väldigt slöa med för att få folk att köpa AM2+ istället.

EDIT: Näst intill alla finns ett fåtal som det inte kommer fungera på. För att hitta dom tar du det billigaste skiten i moderkortsväg och som inte klarar av att leverare 125W till processorn, och fortfarande bara klarar av 89W som är lite mer än hälften av alla AM2 processorer som finns ute.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CazeW
Man skulle kunna säga att det är samma sak på Intels sida, alla Socket 775 moderkort klarar inte av C2D eller de nya 45nm processorerna pga chipset, design osv.

Men hallå nu snackar vi olika socklar alltså en processor som är gjord för en annan sockel.

om intels nya processorer med 775 sockel inte fungerar på 775 moderkort är det ju väredelöst och absolut inte samma sak.

edit:betyder det att intels 775 sockel var ofärdig eller att moderkorts tillverkarna strulat till det. ta och gissa

Visa signatur

Athlon x2 5000+ BE_Stepping G2_14x200 = 2800mhz_ VCore 1.15

Vilka jävla nötter det finns här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kreuger
Men hallå nu snackar vi olika socklar alltså en processor som är gjord för en annan sockel.

om intels nya processorer med 775 sockel inte fungerar på 775 moderkort är det ju väredelöst och absolut inte samma sak.

edit:betyder det att intels 775 sockel var ofärdig eller att moderkorts tillverkarna strulat till det. ta och gissa

Du missade poängen men du har rätt, det är inte samma sak.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Avstängd

http://www.sweclockers.com/nyhet/7646-fa_780g-moderkort_stodj...

http://www.sweclockers.com/nyhet/7640-nya_styrkretsar_orsakar...
Nya inlägg angående AMD's förträfflighet emotses naturligtvis, för visst är det återigen frågan om en konspiration från moderkortstillverkarnas sida, eller?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Vissa kan verkligen inte förstå skillnaden mellan en plattform och strömmatningen på moderkortet, skrattretande och helt otroligt.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
http://www.sweclockers.com/nyhet/7646-fa_780g-moderkort_stodj...

http://www.sweclockers.com/nyhet/7640-nya_styrkretsar_orsakar...
Nya inlägg angående AMD's förträfflighet emotses naturligtvis, för visst är det återigen frågan om en konspiration från moderkortstillverkarnas sida, eller?

Kolla min signatur, går utmärkt och köra

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.