Problem med relativa Hyperlänkar i Word!
Lo!
Satt på jobbet i fredags och blev mer eller mindre förtvivlad över att inte klara av att bemästra några simpla relativa länkar i word...
Har fått i uppgift att fixa en projektnavigator, enkelt förklarat ett worddokument som innehåller massa saker att fylla i och länkar till blanketter (med massa andra saker att fylla i ).
Detta dokument är tänkt att fungera som så att det ligger i en huvudmapp, tillsammans med en annan mapp vid namn "Blanketter". I denna blankettmapp ligger alla blanketter som projektnavigatorn skal länka till. Det viktigaste med hela bidevitten är att alla länkar måste fungera när man kopierar huvudmappen och lägger den i sitt projekt - därav relativa länkar.
Sagt och gjort använder jag Svenska Office Word 2003 och finner att man nu kan klicka på det dokument man vill att hyperlänken ska referera till (ja, jag vet.. jag har inte använt word sen typ 97.. ).
När navigatorn ligger i mappen jag skapat och redigerat den i så fungerar allt som smort, men när jag kopierar huvudmappen till en projektmapp så slutar EN länk att fungera, denna länk är skapad på exakt samma sätt som alla de andra, dokumentet den länkar till heter "ÄTA_Ändring.dot" (*.doc filer ändrar filändelse till *.dot när de är skrivskyddade..) .
Vet snart inte vad jag ska ta mig till, har ändrat namn på ÄTA-dokumentet (och naturligtvis ändrat länken efteråt), jag har provat att göra en ny hyperlänk.. Jag har helt enkelt slut på idéer!
Mycket tacksam för hjälp!
//AtreX aka. Emil