Permalänk
Medlem

Konstant omstartning utav datorn.

Tjo.
Håller på och bygger ihop en dator åt en polare och har stött på ett rätt så grovt problem, tämnligen att datorn konstant startar om sig.

Sätter jag igång datorn så försöker den boota upp sig i 3-4 sekunder, stänger av sig, sätter på sig själv i 3-4 sekunder, startar om sig och sedan så pluppar BIOS fram. När allt är kirrat där så låser sig datorn helt när den försöker boota om, varav man startar om den och hela procecuren upprepas. Rätt purket.

Har testat med olika nätagg, testat med diverse ramminnen i olika slots, kört utan hårdisk/CD Rom etc och det är same shit.

Vart dock ett tag sedan jag pysslade med datorer, så vettefan om det är något jag har missat.

Så, någon som har några förslag på felsökning?

Är en en Core2DUO 3ghz propp med ett MSI p35 Moderplanka, samt ett Geforce 8800 kort.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Det är en del som har det här problemet för tillfället, finns en tråd här om det skulle hjälpa. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

i7-4790K | Noctua NH-D14 | ASUS Z97-A | Geforce 780 GTX | Samsung 850 PRO 512GB | Plextor M3PRO 128 GB | Fractial Design XL | MacBook Pro Retina 13"