Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airikr:

Riktigt snygga bilder! Synd bara att de inte fanns till skärmar med 1280x1024-upplösningen.

Tror du kan ta : All 20 — 1600×1200 och köra de i anpassat läge om du vill ha som wallpapers. Bör fungera fint.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Tror du kan ta : All 20 — 1600×1200 och köra de i anpassat läge om du vill ha som wallpapers. Bör fungera fint.

Neat! Det gick ^^ Tack!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

tjenare! var ett bra tag sen man va inne här sitter i ett trevligt lagom stort pvp corp o skrotar runt, precis tränat klart large projectile 5 nu så mina T2 AC pangar på bra tråkigt bara att man inte har internet en utan får de den första / andra oktober :/ tack gode gud för skilling overtime

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag håller med om att Caldari skepp är rätt fula men jag gillar hur ett par skepp ser ut; Condor, Merlin, Kestrel, Caracal och Scorpion (efter omstöpelsen) och de ser även riktigt bra ut med i Caldaris blågrå metallic så föredrar jag Ishukone eller Kaalakiota

En long range Tengu med Ishukones färger.. yummy!

Det finns ett ypperligt exempel på saker man inte vill se i rymden. Till exempel Phoenix, det är en riktigt spacad McNugget box som kostar mycket ISK. Om folk klagar på andra skeppen pekar man bara på phoenix och springer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sekai:

Det finns ett ypperligt exempel på saker man inte vill se i rymden. Till exempel Phoenix, det är en riktigt spacad McNugget box som kostar mycket ISK. Om folk klagar på andra skeppen pekar man bara på phoenix och springer.

Jaså? Själv tycker jag att Phoenix liknar åtminstonde stort skepp, jämnfört med rymd-tumören Moros.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Håller på o träna inför min första battleship, priset höll på o gå upp så ja köpte den redan idag. Men kommer inte kunna köra den förns om 2 dagar. Det är Raven vi talar om här. Har kört Drake ett tag nu o tränat mycket inför missiler, så kändes självklart att gå vidare till Raven.

Aldrig joinat en corp, men funderar på om man kanske vinner på det eller om ja ska köra lonewolf med en kompis istället.

Finns det några trevliga svenska corps som man annars skulle kunna gå med i? Kör mest nu för o lära mig alla saker och har inte börjat pvp:a än. Men när ja kan köra min Raven så tänkte ja testa lite pvp med Draken, bara för o känna påt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Håller på o träna inför min första battleship, priset höll på o gå upp så ja köpte den redan idag. Men kommer inte kunna köra den förns om 2 dagar. Det är Raven vi talar om här. Har kört Drake ett tag nu o tränat mycket inför missiler, så kändes självklart att gå vidare till Raven.

Aldrig joinat en corp, men funderar på om man kanske vinner på det eller om ja ska köra lonewolf med en kompis istället.

Finns det några trevliga svenska corps som man annars skulle kunna gå med i? Kör mest nu för o lära mig alla saker och har inte börjat pvp:a än. Men när ja kan köra min Raven så tänkte ja testa lite pvp med Draken, bara för o känna påt.

Se bara till att du har bra skills för att flyga Raven innan du använder den.
Är alltid värt(enligt mig) att träna en för mycket än en för lite. Lär man sig verkligen att bemästra Raven(och andra skepp också förstås) så kan man vara riktigt farlig på slagfältet.

Ang corp så är det bara att gå med i den Svenska kanalen i chatten och fråga runt lite efter corp.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Se bara till att du har bra skills för att flyga Raven innan du använder den.
Är alltid värt(enligt mig) att träna en för mycket än en för lite. Lär man sig verkligen att bemästra Raven(och andra skepp också förstås) så kan man vara riktigt farlig på slagfältet.

Ang corp så är det bara att gå med i den Svenska kanalen i chatten och fråga runt lite efter corp.

Har straxt skills till o mounta endast meta level 5 saker. dock måste ja vänta 2 dagar till ungefär för o få alla skills rätt först. Så kör min Drake sålänge. Den är rätt roligt o köra ändå

Permalänk
Skrivet av Fabola:

Ingen som spelar på Minmatars del av rymden haha, runt rens eller dölikt, vore trevligt med lite svenskt folk att döda tid med.

Brukar glida runt därikring, dock är jag lite passiv efter att jag tröttnat lite på dramat i 0.0 Glider mest runt och kör något mission då och då i mitt egna corp som jag skapade för de lulz

Visa signatur

MSI Z77A-GD55, Socket-1155, Intel Core i7-3770K @3.50GHz, Gainward GeForce GTX 690 4GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Kingston HyperX 3K SSD 240GB

Permalänk
Medlem

Har precis börjat köra min Raven nu och kan inte säga att ja är annat än besviken. Klarar knappt av något lvl 4 mission alls. Är tvungen o warpa ut innan ja fått dö på någon kanppt. att döda battleships går inte alls. Så otroligt dålig dps på denna. Medans ja när ja kör min Drake så har ja inga problem alls, har kört massvs med lvl 4 uppdrag med den och klarat av dom.

Har följt denna guide/setup till punkt o pricka utom shield boost amp 2 där har ja en etta.

http://eve.battleclinic.com/loadout/27770-Perfect-Starter-Lv4...

Har level 4 cruise missile samma som drakes lvl 4 heavy missile. Vad gör ja för fel?

Permalänk

drake är passive tank
raven är aktive tank

träna support skills för att bli bra i ett battleshi
en bs kräver mer i skills än en bc.

x-l booster setup tar död på din capacitor
så det handlar om taktik och kunskap för att köra missionet

träna
så lär du förstå

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

drake är passive tank
raven är aktive tank

träna support skills för att bli bra i ett battleshi
en bs kräver mer i skills än en bc.

x-l booster setup tar död på din capacitor
så det handlar om taktik och kunskap för att köra missionet

träna
så lär du förstå

Och det du precis sa svarade på vems fråga? Jag är inte blind om du trodde det, du tror inte ja ser skillnad på en passiv o aktiv tank? Sen tror du heller inte att folk som köper battleship förstår att de kräver mer skill även fast det faktiskt står överallt? Ursäkta mig men det va faktiskt det sämsta svaret du kunde komma med.

Ja sa aldrig att ja va ute efter o tanka i flera timmar därav xl boostern, fortfarande inget ja frågade om. Jag ville veta varför det va sämre dps mot battleships även fast ja hade samma level på cruise missile och heavy missile.

Permalänk

haha vilket humör du har.

ladda hem EFT och jämför DPS.
raven gör typ 400dps
drake gör typ 200dps
(ungefär, beror ju på skills och setup)
men lika dps är det inte

men det beror ju på vad du skjuter på förståss... stora bs targets eller cruisers. heavy missiles är ju mer lämpade för små targets än vad cruise missiles är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

haha vilket humör du har.

ladda hem EFT och jämför DPS.
raven gör typ 400dps
drake gör typ 200dps
(ungefär, beror ju på skills och setup)
men lika dps är det inte

men det beror ju på vad du skjuter på förståss... stora bs targets eller cruisers. heavy missiles är ju mer lämpade för små targets än vad cruise missiles är.

Lite frustrerad eftersom ja sparat ihop till skeppet ett tag nu o väntat på att massa skills ska bli klara, inget illa menat. Jag har kollat i EFT men får ca 220 dps och drake har 165 dps. Vilket betyder att ja borde kunna skjuta ner battleships lättare med raven än med draken. Dock tar det längre tid med raven att döda exakt samma battleship som ja dödar med draken innan.

Setupen ja hade på raven nu tog ja bild på här:

Något ja gör riktigt fel, har du någon aning om vad? Jag byter självklart harderners o missiler till de olika uppdragen

Permalänk

Ska dom dära fitting:sen vara för pve ?_?

Permalänk

För er som är nya i pve så har jag en fitting som är det rätta för er. detta är 217 dps som sämst med drones och 500 dps tank perma run och den behöver inte mycket med skill points.
P.s kom ihåg att du ska köra med rätt damg typ annars så kommer du inte klara missions med den dps:en

[Raven, New Setup 6]
Damage Control II
4x Capacitor Power Relay I

X-Large Shield Booster II
2x Invulnerability Field II
2x Shield Boost Amplifier I
Cap Recharger II

6x 'Arbalest' Cruise Launcher I, Paradise Cruise Missile
Small Tractor Beam I
Salvager I

3x Large Capacitor Control Circuit I

Hammerhead I x5

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Lite frustrerad eftersom ja sparat ihop till skeppet ett tag nu o väntat på att massa skills ska bli klara, inget illa menat. Jag har kollat i EFT men får ca 220 dps och drake har 165 dps. Vilket betyder att ja borde kunna skjuta ner battleships lättare med raven än med draken. Dock tar det längre tid med raven att döda exakt samma battleship som ja dödar med draken innan.

Setupen ja hade på raven nu tog ja bild på här: http://dl.dropbox.com/u/18897223/Capture.PNG
Något ja gör riktigt fel, har du någon aning om vad? Jag byter självklart harderners o missiler till de olika uppdragen

Sig radius & explosion radius kompis. Du behöver en target painter eller två för att göra cruise missiler och torps effektiva.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk:

Sig radius & explosion radius kompis. Du behöver en target painter eller två för att göra cruise missiler och torps effektiva.

Skulle ja mounta upp ett par painters skulle min tank gå ner väldigt mycket ju. Skulle inte klara mig där ute alls. Håller på o väntar tills ja får upp lite skills. Kör just nu med Draken o den är såå mycket bättre just nu. Kan ta imot mycket stryk med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Skulle ja mounta upp ett par painters skulle min tank gå ner väldigt mycket ju. Skulle inte klara mig där ute alls. Håller på o väntar tills ja får upp lite skills. Kör just nu med Draken o den är såå mycket bättre just nu. Kan ta imot mycket stryk med den.

Detta är varför man kör faction/deadspace/officer.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Skulle ja mounta upp ett par painters skulle min tank gå ner väldigt mycket ju. Skulle inte klara mig där ute alls. Håller på o väntar tills ja får upp lite skills. Kör just nu med Draken o den är såå mycket bättre just nu. Kan ta imot mycket stryk med den.

Börja med att läsa loggen. Kolla vad en volley av samma dmg-typ gör i skada med dina Cruises jämfört med Heavys mot samma typ av mål. Som flera är inne på så rör det sig om Expl Radius och Expl Velocity. Har inte tittat så noga i tråden, men jag såg inte att du nämde hur dina support-skills för missiles ser ut (främst Guided Missile Precision och Target Navigation Prediction), de behöver ha en rimlig nivå för att du ska få resultat med Cruises.

Rent generellt så är Raven mycket bättre än Drake på lvl4 Missions, så någonstans blir det "fel" för dig, så försök hålla ett öppet sinne för vad det kan vara.

EDIT: Om du kan tänka dig att byta ut dina Meta 1 moduler mot Meta 4 så kan du ta bort en Shield Boost Amplifier och ersätta den med en Target Painter utan att tappa särsklit mycket i boost. Du kan även sula på en extra BCS för lite mer omph i missilerna. Och för allt som är heligt släng på en Damage Control, genomsnittlig def sjunker, men maximum def och EHP ökar och då du pulsar en sköld så är max def mer intressant (din setup har 294/486, mitt förslag har 226/517 på en lvl5 char, utöver det får min 45 extra dps):

[Raven, PvE beginner II]
Damage Control II
Power Diagnostic System II
Ballistic Control System II
Ballistic Control System II
Ballistic Control System II

X-Large C5-L Emergency Shield Overload I
'Copasetic' I Particle Field Acceleration
Phased Weapon Navigation Array Generation Extron
Invulnerability Field II
Photon Scattering Field II
Heat Dissipation Field II

'Arbalest' Cruise Launcher I, Paradise Cruise Missile
'Arbalest' Cruise Launcher I, Paradise Cruise Missile
'Arbalest' Cruise Launcher I, Paradise Cruise Missile
'Arbalest' Cruise Launcher I, Paradise Cruise Missile
'Arbalest' Cruise Launcher I, Paradise Cruise Missile
'Arbalest' Cruise Launcher I, Paradise Cruise Missile
Small Tractor Beam I
[empty high slot]

Large Capacitor Control Circuit I
Large Capacitor Control Circuit I
Large Capacitor Control Circuit I

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem

Någon som va med och slogs mot CCP flottan när dem va utee och härjade?

Permalänk
Medlem

Dem härjar fortfarande en del
http://brick.killmail.org/?a=kill_detail&kll_id=11850275

Kan knappt vänta till jag får undocka denna och dra ut och döda ratters, lokin är lätt sexigaste T3 cruisern! Om nu bara privateer barnens wardec slutar snart. några dagar kvar tills dem inser att dem ännu en gång inte kommer få döda ett skit av våran allians. Bortsett från korkade ena som autopilotar genom highsec.

Permalänk
Medlem

Hej allesammans,

Jag tog nyligen upp spelandet med Eve Online igen, men är fortfarande ganska ny. Jag är nyfiken om det är någon som har en corp. man ev. skulle kunna gå med i, mest för att vara social till en början men hoppas på att när jag kommer in i det kunna hjälpa till med både PvP, PvE och industri så att säga.

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på att level i ett maskhål?

Jag är med i en ganska stor corp/alliance men problemet är att det är få europeer. Och ännu färre svenskar.

Så det blir lite trist. Men med bara ett par till så öppnar sig många möjligheter.

Jag är boss för europa avdelningen så jag kan rekrytera på egen hand osv. Så är någon intresserad, släng iväg ett msg.

Mvh,
7

Permalänk
Medlem

Ingen mer som är med och krigar uppe i Branch?

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Började spela SWTOR, men det fick mig bara att längta tillbaka till EvE. Finns så mycket man inte testat ännu.

Man kanske skulle ta och aktivera ett konto eller två igen. Utforska lite nya områden etc. Fastnade i high/low sec sist så WH space och null sec är nytt att upptäcka.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Fick till en riktig snygg bild på min Drake härom dagen så ville dela med mig av den. Verkar som vinterpatchen uppdaterade skuggorna eller något för såhär såg det inte ut innan iallfall.

Permalänk
Medlem

Tjena! Jag är ny i eve och jag undrar om det finns någon här som kan hjälpa mig/ge lite tips, just nu kör jag bara mining i Caldari start området med min Badger.

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen till Eve.

Ett tips är att jettison mina då Badger-skeppet endast har 1 turret slot (endast 1 miner). Dvs. ta t.ex. en Cormorant eller en billig frigatt om du inte kan ha den med många turret slots så du kan ha många miners. Sedan "minar" du till din cargo är full och skickar ut det i rymden med jettison. Fyll sedan själva cargo containern tills det att den rymmer lika mycket som du sedan kan hämta med din Badger. På så vis tjänar du mer ISK.

Glöm inte bookmarka din cargo container så du snabbt kommer tillbaka till den med din Badger.

Vill du ha mer tips är du välkommen att höra av dig här eller in-game till "Moltir".

Permalänk
Medlem

Har faktiskt en Cormorant nu, skaffade den efter att jag hade skaffat lite "cargo extensions" så jag får ca 600k med min Badger fast det tar ju 2 timmar att fylla med miner 2