Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

nej... har slut på game time på mitt acc och inge game card ele credit kort en :/ ingen snäll själ som ligger på ett PLEX för mycket och som vill dela med sig?

Går att köpa med paypal om man inte har kreditkort, både från CCP och från till exempel www.shatteredcrystal.com . Lite bökigt dock att flytta pengar men fullt möjligt.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

tackar Zpiritual ska kolla in paypal

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Skrivet av DonPulpito:

Gå med i Phoenix 2nd C.A.G

Vi har sedan min förra rekryterings annons flyttat från nullsec in till empire. Skiftat fokus lite från enbart pvp till att även innefatta industri. Dock håller vi inte till i gallentes område men om du kan tänka dig göra uppdrag för andra factions och vill vara med på mining ops eller vill flyga stridsberedd för att skyddda mining ops med mera är du välkommen!

Vi är inte enbart svenskar utan försöker rekrytera spelare från US, EU och AU timezone då ett av våra mål är att man alltid ska ha någon att spela med. Så kan du tänka dig snacka engelska så tycker jag du ska fundera på't!

Jodå, engelska har jag inga problem med. Att flytta utanför Gallente är inte heller problem, vilka hänger ni hos?

Ska försöka blasterfitta min mega också men den är endast pve som det är just nu, ska försöka slänga ihop nåt fint pvp skepp. Kan majna också om så behövs, har en retriever just nu, hulk är lite dyr för mig, och några skills bort.

EDIT: Vad heter du på eve då? Drymorvor heter jag

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Ikväll får man 2 miljoner SP om man deltar i mass-testet på Duality.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Ikväll får man 2 miljoner SP om man deltar i mass-testet på Duality.

2 mil SP på Singularity ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuFFy:

2 mil SP på Singularity ja.

Aha, så kanske det var

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk

Hallå jag tänkte börja med EVE för andra gången nu, det var 3 år sen jag spelade sist så jag kommer inte ihåg så mycket!
Vilken är den lättaste klassen/empire för en nybörjare?

Permalänk
Medlem

Minmatar

Visa signatur

NIL

Permalänk
Medlem

Jag har lirat snart en månad. Valde minmatar för man ska ju förmodligen PvP'a en del i framtiden.
Jag letar efter en svensk corp som lever i WH's och kan lära mig lite mer om PvP.
Har dragit upp salvaging till 4 så man kan salvaga sleepers och fixat en noctis. Jobbar på mina tackling skills atm.

Ingame namn: Morgan Deuces

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

6.2m SP karaktär letar nytt hem i ett nytt corp, nåt här som behöver en ny?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk

Nu tycker jag att det börjar bli på tiden att gräva upp den här tråden igen.

Själv har jag gått med i ett corp som siktar på att flytta ut i W-space i slutet av månaden. Det ska bli kul! Har legat i hårdträning för att klara av missiler och shields bra istället för armor och lasrar som jag, så klart, är vass på i egenskap av Amarr. Men jag har inget emot att träna upp till en T2 Drake för att panga på lite skit i wormholes, även fast jag hatar Caldari och deras fula skepp över allt annat. Tengu och Drake är okej dock.

Räknar dock med att få en del stryk i början men det ger sig väl efter ett tag. Jag gillar konceptet med att allt är liksom... Tyst och kallt i wormholes. Ingen local chat, bara scannern som din bästa vän och ditt enda verktyg för överlevnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatoGandalf:

Nu tycker jag att det börjar bli på tiden att gräva upp den här tråden igen.

Själv har jag gått med i ett corp som siktar på att flytta ut i W-space i slutet av månaden. Det ska bli kul! Har legat i hårdträning för att klara av missiler och shields bra istället för armor och lasrar som jag, så klart, är vass på i egenskap av Amarr. Men jag har inget emot att träna upp till en T2 Drake för att panga på lite skit i wormholes, även fast jag hatar Caldari och deras fula skepp över allt annat. Tengu och Drake är okej dock.

Räknar dock med att få en del stryk i början men det ger sig väl efter ett tag. Jag gillar konceptet med att allt är liksom... Tyst och kallt i wormholes. Ingen local chat, bara scannern som din bästa vän och ditt enda verktyg för överlevnad.

Hur kan man inte gilla Nighthawk?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Det är väl inte så att jag har något "emot" Nighthawk på det sättet, det är bara det att alla andra battlecruisers (och variationer därav) ser mycket bättre ut.

Det är faktiskt sjukt svårt att hitta en kategori av skepp där Caldari inte är det fulaste (och helt jävla omöjligt att hitta en kategori där Minmatar inte är andra sämst).

Enda skulle väl vara Covert Ops där "Buzzard" faktiskt är riktigt ball och Gallentes variant ser ut som ett dåligt upplutat pepparkaksslott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatoGandalf:

Det är väl inte så att jag har något "emot" Nighthawk på det sättet, det är bara det att alla andra battlecruisers (och variationer därav) ser mycket bättre ut.

Det är faktiskt sjukt svårt att hitta en kategori av skepp där Caldari inte är det fulaste (och helt jävla omöjligt att hitta en kategori där Minmatar inte är andra sämst).

Enda skulle väl vara Covert Ops där "Buzzard" faktiskt är riktigt ball och Gallentes variant ser ut som ett dåligt upplutat pepparkaksslott.

Jag håller med om att Caldari skepp är rätt fula men jag gillar hur ett par skepp ser ut; Condor, Merlin, Kestrel, Caracal och Scorpion (efter omstöpelsen) och de ser även riktigt bra ut med i Caldaris blågrå metallic så föredrar jag Ishukone eller Kaalakiota

En long range Tengu med Ishukones färger.. yummy!

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Ingen som spelar på Minmatars del av rymden haha, runt rens eller dölikt, vore trevligt med lite svenskt folk att döda tid med.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabola:

Ingen som spelar på Minmatars del av rymden haha, runt rens eller dölikt, vore trevligt med lite svenskt folk att döda tid med.

Jag är runt i Rens och snurrar för tillfället.
Ska dock snart flytta med corpet så stannar nog inte jättelänge till tyvärr.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av Fabola:

Ingen som spelar på Minmatars del av rymden haha, runt rens eller dölikt, vore trevligt med lite svenskt folk att döda tid med.

Håller till i Hek för det mesta.

Permalänk
Medlem

När man blir dödat i highsec så tappar man verkligen lusten att spela. speciellt när man är ny i spelet och harlite pengar och lite SP. Kan ju inte göra något för att försvara sig >:

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fabola:

När man blir dödat i highsec så tappar man verkligen lusten att spela. speciellt när man är ny i spelet och harlite pengar och lite SP. Kan ju inte göra något för att försvara sig >:

Om du blev dödad av en spelare så undrar iaf jag hur du lyckades med det?

Såvida du själv inte begav dig till 0.4 system, är i ett corp som blivit war deccat eller stulit något i någons jetcan så är chansen att dö extremt låg.

Inte ofta någon suicidejumpar någon i empire om du inte bär på extremt värdefull last.

För övrigt tänkte ja bara kolla om de finns nåra svenskar här som lirar i Goonswarm?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tivook: Jag var i Highsec 1.0 . Första gången jag spelar så jag vet inte vad som hände, doc så payade CEO för mitt skepp men.. wtf liksom, Leave the n00bs alone.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fabola:

tivook: Jag var i Highsec 1.0 . Första gången jag spelar så jag vet inte vad som hände, doc så payade CEO för mitt skepp men.. wtf liksom, Leave the n00bs alone.

Det är lite av tjusningen med EVE.. det är kallt, och hårt.

Det finns vissa saker som inte är tillåtna dock, t.ex att locka noobs med en jetcan och sedan döda dom om dom tar något ur den.

Det som hände var nog helt enkelt så att ett annat corp har förklarat krig mot de corpet du är med i. Då får man kriga överallt.

Mitt råd: Gå ur ditt corp tills du behärskar hur wardecs funkar och hur man undviker dem. Varför? Därför att ett NPC corp ( dvs corpet du befann dig i när du startade din gubbe ) går inte att wardecca. Dvs förklara krig mot.

Tiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

O tusan, det ska jg tänkte på nästa gång ^^

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

Om du blev dödad av en spelare så undrar iaf jag hur du lyckades med det?

Såvida du själv inte begav dig till 0.4 system, är i ett corp som blivit war deccat eller stulit något i någons jetcan så är chansen att dö extremt låg.

Inte ofta någon suicidejumpar någon i empire om du inte bär på extremt värdefull last.

För övrigt tänkte ja bara kolla om de finns nåra svenskar här som lirar i Goonswarm?

Säg det till min corp mate/polare som minade i 1.0 i en retriver. gankad 2 dagar i rad av samma idiot som sedemera fick sitt vrak snott bägge gångerna av andra corp mates.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Säg det till min corp mate/polare som minade i 1.0 i en retriver. gankad 2 dagar i rad av samma idiot som sedemera fick sitt vrak snott bägge gångerna av andra corp mates.

Ja då måste han ha gjort något. För blir du gankad i 1.0 UTAN att ha blivit wardecad eller stulit från en container så kommer concord att komma snabbare än snabbt och ta hand om problemet.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Ja då måste han ha gjort något. För blir du gankad i 1.0 UTAN att ha blivit wardecad eller stulit från en container så kommer concord att komma snabbare än snabbt och ta hand om problemet.

Retrievers är lätta att döda om de är otankade. Har inte gjort det i ett 1.0 system men går göra med en catalyst eller liknande i system med lägre sec-status iaf. 3000 effective hp (mindre då din kompis knappast har maxade tanking skills) tar mindre än 6 sekunder för en 500 dps catalyst att tugga sig igenom. Säg till han att slänga på lite tank eller åka någonstans där det inte finns massa folk. 1.0 system brukar vara rätt välbefolkade.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Retrievers är lätta att döda om de är otankade. Har inte gjort det i ett 1.0 system men går göra med en catalyst eller liknande i system med lägre sec-status iaf. 3000 effective hp (mindre då din kompis knappast har maxade tanking skills) tar mindre än 6 sekunder för en 500 dps catalyst att tugga sig igenom. Säg till han att slänga på lite tank eller åka någonstans där det inte finns massa folk. 1.0 system brukar vara rätt välbefolkade.

Jobbiga är dock att du hinner knappt få ner Retrievern innan concord har kommit till undersättning.
Responsetime för Concord i 0.8-1.0 är runt 5 sek om jag inte minns fel. Så ska man hinna ta sig ifrån platsen innan det så får man vara as snabb.(Och det ska nämnas att dom 5 sek är från första skottet....)

EDIT: 0.7 och lägre ligger responsetime på runt 15-20 sek. Så då hinner man ju förstås komma undan om man har tur

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Jobbiga är dock att du hinner knappt få ner Retrievern innan concord har kommit till undersättning.
Responsetime för Concord i 0.8-1.0 är runt 5 sek om jag inte minns fel. Så ska man hinna ta sig ifrån platsen innan det så får man vara as snabb.(Och det ska nämnas att dom 5 sek är från första skottet....)

EDIT: 0.7 och lägre ligger responsetime på runt 15-20 sek. Så då hinner man ju förstås komma undan om man har tur

Undan hinner man inte. Det kallas ju "suicide-gank" av en anledning, dvs. så fort du öppnar eld på någon i high-sec utan "tillstånd" (cans, wardecks och liknande) så kommer CONCORD att skjuta dig i bitar, det går inte komma undan på något sätt (och om du nu skulle göra det så klassas det som exploit). Många nya spelare misstar concord för några som skyddar dig när de i själva verket är till för att bestraffa spelare som bryter mot deras regler, de skiter fullständigt i om en spelare dör eller inte.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Ja då måste han ha gjort något. För blir du gankad i 1.0 UTAN att ha blivit wardecad eller stulit från en container så kommer concord att komma snabbare än snabbt och ta hand om problemet.

Uttråkad suicide ganker.. han var rätt pratsam i local...

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Avstängd

http://oeg-home.ru/blog/2010/01/12/eve-spaceships-art-hi-res/

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga bilder! Synd bara att de inte fanns till skärmar med 1280x1024-upplösningen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.