20 - 22" plattskärm med vissa krav:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraMarine
Naturligtvis så kalibrerade du skärmarna innan du beslöt att bilden var så dålig att du var tvungen att returnera dom?

självklart, men inget hjälper mot "backlight bleeding".. provade t.o.m att byta kablarna och koppla skärmen till en annan dator för vara helt säker..

om jag jämför med samsung 193p plus är 2232bw en besvikelse..

här är någon som har samma problem på 2232bw.. (bilder)
http://prisjakt.se/produkt.php?g=201551
tycker inte detta är ok på en ny skärm..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av splejk
självklart, men inget hjälper mot "backlight bleeding".. provade t.o.m att byta kablarna och koppla skärmen till en annan dator för vara helt säker..

om jag jämför med samsung 193p plus är 2232bw en besvikelse..

här är någon som har samma problem på 2232bw.. (bilder)
http://prisjakt.se/produkt.php?g=201551
tycker inte detta är ok på en ny skärm..

Hur kan du ens jämföra en stenåldersgammal 193p som är 19" och typ 8ms mot en ny 20-22" wide med helt annat hårdvara och mjukvara?

Det är ju som att jämföra ett äpple mot ett päron..

Jag har gamla 15" tft skärmar på jobbet som ligger och skräpar och dom har ingen backlight bleeding alltså måste dom vara bättre än alla skärmar som har det...

Min 2032BW fungerar utan problem, har lite backlightbleeding längst ner i kanten men denna syns bara om jag sitter högre upp än skärmen, med andra ord, syns bara i en viss vinkel.

Min förra Samsung 95X 19" skärm hade ju betydligt mycket värre bleeding, och ändå var den en Bra skärm..

2 polare har nyligen köpte sig både en 22" och en 24" Samsung och deras backlight bleeding var horribel, 22" hade t.om vissa fält där te.x bokstäver var suddiga.
Den ena var en 226bw och den andra en 245B..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet om bildkvalitén försämras mycket om man kör en 22" i lägre upplösning än native i spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Hur kan du ens jämföra en stenåldersgammal 193p som är 19" och typ 8ms mot en ny 20-22" wide med helt annat hårdvara och mjukvara?

Det är ju som att jämföra ett äpple mot ett päron..

Jag har gamla 15" tft skärmar på jobbet som ligger och skräpar och dom har ingen backlight bleeding alltså måste dom vara bättre än alla skärmar som har det...

Min 2032BW fungerar utan problem, har lite backlightbleeding längst ner i kanten men denna syns bara om jag sitter högre upp än skärmen, med andra ord, syns bara i en viss vinkel.

Min förra Samsung 95X 19" skärm hade ju betydligt mycket värre bleeding, och ändå var den en Bra skärm..

2 polare har nyligen köpte sig både en 22" och en 24" Samsung och deras backlight bleeding var horribel, 22" hade t.om vissa fält där te.x bokstäver var suddiga.
Den ena var en 226bw och den andra en 245B..

jag anser fortfarande att det e relevant eftersom jag tycker den e bättre förtutom jag vill ha en större..

ang. att din 2032 funkar bra tvivlar jag inte alls på men jag dom två 2232 jag provat var inte alls bra.. kanske värre på 22" modellen? hur mycke strul ska man acceptera, jag köper ju i nuläget hellre nån annan skärm.. innan detta hade jag bara bra erfarenheter av samsung.. från crt, äldre 15" platta mm..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av splejk
jag anser fortfarande att det e relevant eftersom jag tycker den e bättre förtutom jag vill ha en större..

ang. att din 2032 funkar bra tvivlar jag inte alls på men jag dom två 2232 jag provat var inte alls bra.. kanske värre på 22" modellen? hur mycke strul ska man acceptera, jag köper ju i nuläget hellre nån annan skärm.. innan detta hade jag bara bra erfarenheter av samsung.. från crt, äldre 15" platta mm..

Jomen du måste ju tänka på att det skiljer ju stort i prestanda mellan dessa 2 skärmar, en 2232bw är ju inte värdelös bara för att den har bleeding, den utklassar ju din gamla skärm i både storlek, färger och millisekunder.

Skulle du inte ha råkat ut för bleeding så hade du ju inte suttit här, då hade du suttit i en annan tråd och skrivit hur stolt du var.

Bleeding kommer du att råka ut för oavsett märke eller tillverkare, tror ingen av de skärmar jag under åren har använt har varit 100% fri från bleeding..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Jomen du måste ju tänka på att det skiljer ju stort i prestanda mellan dessa 2 skärmar, en 2232bw är ju inte värdelös bara för att den har bleeding, den utklassar ju din gamla skärm i både storlek, färger och millisekunder.

Skulle du inte ha råkat ut för bleeding så hade du ju inte suttit här, då hade du suttit i en annan tråd och skrivit hur stolt du var.

Bleeding kommer du att råka ut för oavsett märke eller tillverkare, tror ingen av de skärmar jag under åren har använt har varit 100% fri från bleeding..

har inte kallat den värdelös.. söker bara en skärm som inte har bleedning eller ghosting så mycket att det stör..

du har rätt att hade jag fått ett fungerade ex. hade jag skrivit precis som du och rekommenderat den i denna tråd men nu gav ändå min åsikt av min upplevelse..

eftersom det verkar vara stor variation på kvalitet på skärmarna kan jag inte rekommendera den..

Permalänk
Medlem

Köpte för några veckor sedan Samsung Syncmaster 206BW denna skärm är helt klart en spelskärm 2ms ossovidare kan inte alla speccsen men dom ja har hört med i butiker osso vidare enligt dom så e detta en riktig spelskärm. Jag har inte märkt några eftesläningar eller något kör Battlefield 2 på högsta grafiken och högsta upplösningen och somsagt inga eftersläpningar eller något. Är Mycket nöjd med den.

MVH bOfInK3n

enda negativa är att den itne går att justera på höjden.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk

Lämnade också tillbaks en2232bw för all bleedning, grymt svårt att se på film med, men i windowsmiljö var den bra..
Har nu en mycket dyrare skärm som är utan bleedning
Men det kostar....

http://www.datormagazin.se/tester/allatester/bildochfoto/arti...

Visa signatur

Dator köpt 2009

Permalänk
Medlem

Som jag har sagt det tidigare, 200WP7ES har praktiskt taget ingen bleeding, har fått riktigt bra betyg, bla av IDG.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

vad tror ni om denna Viewsonicen? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=105375

Visa signatur

/ Freddy