Crysis - mest hypade spelet nånsin?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Varför har ingen nämnt Duke Nukem 3D? Hur länge har fanboysen väntat på det spelet? Undrar hur många har skurit sig för att det aldrig har kommit.

Varför skulle man nämna DN3D? Det kom för längesen.
DN4E å andra sidan... "When it's done.".

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Aaah, Forever var det jag tänkte på Sorry. Jag följer inte riktigt utvecklingen.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Crysis är rätt hypat.

Men satan i gatan va kul det är! Lever lätt upp till mina förvätninar och mer därtill!

Både kul att spela, verkar vara intressant story och sjukt snyggt.

Me like

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Crysis är rätt hypat.

Men satan i gatan va kul det är! Lever lätt upp till mina förvätninar och mer därtill!

Både kul att spela, verkar vara intressant story och sjukt snyggt.

Me like

håller fullständigt med!!!! kommer att åka till datorbutiken direkt efter jobbet den dag Crysis släpps!!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Doom3 och half-life 2, men half-life2 var precis lika bra som det sades enligt min åsikt.

Permalänk
Medlem

Man får aldrig glömma att det är nästan aldrig speltillverkarna som överhypar sina egna produkter. Det är sådana som vi som står för den biten. Om ett spel som Crysis är överhypat så är det i många fall vårt eget fel om vi inte blir nöjd med spelet.

Har inte spelat Crysis ännu, har ingen dator som klarar av det. Har knappt läst om crysis. Sett några frå screenshots som ser helt okej ut.

Vad förväntar jag mig av crysis? Ögongodis och inte mer. Kommer jag bli besviken? Förmodligen inte.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Crysis är riktigt skoj! Dräktens olika funktioner samt det faktum att man kan braka genom vägar för att överraska fienden med mera tillför enligt mig något nytt till fps-genre.

Det lever iaf upp till mina förväntningar!

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Jag gillar spel o ville definitivt inte ha Half life 2 :).

Puh-lease....

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar ju bli ett rätt coolt spel. Dock klarar datorn bara av att köra allt på low. Men tycker endå det är ett jävligt kul spel. Har inte varit med i hypen och vetat vad spelet handlade om. Men tankade demot för att alla snackade om det. Skitkul med den coola dräkten ju! Jag får ju nästan lust att spela demot igen. Det är också ett spel jag kan tänka mig gå till affären och köpa bara för att det är så bra. Alltså inte tanka. Men får se hur det ligger med ekonomin. Nästan så man vill köpa nya komponenter bara för att klara att köra spelet rimligt

Permalänk
Medlem

Tycker helt ärligt att inte grafiken är så speciell.. spelet i övrigt är ett vanligt dussin fps..

Med min maskin i sign så kan jag köra 1280x1024, Very high eller 1280x1024, 4xAA, High.. (ej testat högre upplösning då min skärm inte vill mer)

Demot är sjukt dåligt optimerat och inte så snyggt som det kräver galen hårdvara

Kommer nog inte att köpa det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Varför har ingen nämnt Duke Nukem 3D? Hur länge har fanboysen väntat på det spelet? Undrar hur många har skurit sig för att det aldrig har kommit.

Jag sitter och läser hela denna tråd och först nu nämner någon Duke, aöötså, det är HYPAT!!!!!
Och det har fortfaradne inte kommit.........
Nä DUKE vinner detta, och 2'an, 3'an och 4'an tillsammans vinner inte ens ihop...

Visa signatur

Desktop : ASUS Striker Extreme, Club3D8800GTX 768Mb, CPU E6600 2,4Ghz, 4GB RAM 800Mhz. Corsiar 620W, Asus 22" TFT LCD MW221U
Laptop: HP-6910p.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Jag gillar spel o ville definitivt inte ha Half life 2 :).

Men å.a.s är det ju din image att vara annorlunda så du påstår dig tycka precis tvärt emot alla andra bara för att vara unik. Iaf i 90% av gångerna jag kommer ihåg att du har skrivit något.

Men som sagt, Black and White och HL2 var det ett jävla tjat om innan de släpptes och Duke Nukem Forever har ju i princip redan floppat med tanke på den enorma hype som byggts upp

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Crysis är lagom hajpat. Det har funnits bra mycket värre exemepel på överhypade tittlar.

Själv har jag njutit av demon. Satan vad mina förväntningar har överträffats.

Special Edition är förbokad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
..Duke Nukem Forever har ju i princip redan floppat med tanke på den enorma hype som byggts upp...

Vilken hype undrar jag då helt enkelt?
För det första, Duke Nukem är ett av det få spelen i historien som inte försökt göra sig till något annat än vad det är, en FPS som bara går ut på att skjuta och spränga sönder saker.
För det andra, sist jag läste något överhuvudtaget om Duke Nukem 4 så körde de med någon Unreal motor, och det var förbannat länge sedan. Så för min del så har jag inga som helst förväntningar på Duke Nukem 4. Om det skulle släppas imorgon bara så där så hade det förmodligen varit en jätte hit då man inte sett tillstymmelse till screenshots eller förhandsvisningar i överskattade spel tidningar, dvs knappast någon vet vad de ska förvänta sig av spelet. Duke Nukem 4 har gått så långt förbi hype så att det har nått en form av dehype enligt mig.

Detta är väl det bästa som skulle kunna hända idag. Personligen tycker jag det som sabbar alla spel idag är att man vet precis hur de kommer att se ut, vad de innehåller, vad storyn handlar om, vilka huvudpersonerna är, vilka vapen det finns osv. Finns ingen som helst mystik kvar i dagen överinformerade samhälle. Och att försöka undvika hela media cirkusen är närinpå omöjligt, vilket är både bra och dåligt beroende på hur man ser det...

Hmm.. ursäkta urspårningen där...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

Crysis är väl inte speciellt hypat? Flera spel som redan nämns i tråden var betydligt mer hypat. Spel som är revolutionerade för sin tid har en tendens att "hypas" (tänk Black&White), samt självklart uppföljare till sådana spel (tänk Quake2, som förövrigt fick gott om TV-tid det med, dock inte i Sverige).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Vilken hype undrar jag då helt enkelt?

Vilken hype tror du jag menar? DNF har varit på tapeten i typ 10 år, om det inte är världens bästa spel genom tiderna (vilket det inte kommer vara) kommer det inte leva upp till hypen.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Vilken hype tror du jag menar? DNF har varit på tapeten i typ 10 år, om det inte är världens bästa spel genom tiderna (vilket det inte kommer vara) kommer det inte leva upp till hypen.

Det var ju det jag menade, den var på tapeten för flera år sedan. Numera skrivs det inte en enda spalt om det i tidningar eller på nätet. Dvs hypen håller på att dö ut. Ingen förväntar sig att spelet ens se dagens ljus idag.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Det var ju det jag menade, den var på tapeten för flera år sedan. Numera skrivs det inte en enda spalt om det i tidningar eller på nätet. Dvs hypen håller på att dö ut. Ingen förväntar sig att spelet ens se dagens ljus idag.

Men när det väl gör det..

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Den enda hypen om DNF de senaste 6 åren har bara kommit från konsumenterna. Ni har ingenting att skylla 3DRealms på, de har ju inte ens satt något releasedatum.

Permalänk

Visst, Crysis är kanske en aning hypat. Och självklart är många av oss besvikna, mest på grund av att optimeringen inte alls var lika bra som utlovat, samt att till exempel inte SLI fungerade på demot.

Sen att det enligt Crytek själva inte skulle vara någon större prestandaförbättring i det färdiga spelet var ju inte uppiggande det heller. Men jag har iallafall hittat inställningar som får spelet att se fint ut, och med hjälp av Sandbox-editorn kan man ju ha hur kul som helst. Synd bara att ljud till vissa vapen och annat fattas.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Quake 3, Half Life 2, Black & White var ganska mycket mer hypeade än Crysis.

Hur kan du få det till det?

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din