Permalänk

Bra gamingheadset

Tja!

Jag letar efter ett headset som främst ska användas till spelande, det viktigaste är att ljudet i hörlurarna är bra och att de är ergonomiska, men micken för gärna vara duglig också. Budgeten är max 400kr.

Mycket tacksam för tips

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Koss Sb45?

Permalänk
Medlem

Creative HS-900 har jag.
Läs fzs test av det.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Koss SB45 riktigt sköna, finns hos kjell till ett rimligt pris

Visa signatur

en dator

Permalänk
Medlem

jag har haft båda dom head seten. och koss head setet var kanske något sjönare i längden men inte mycket. ljudet är typ lika. men hs 900 är lite bättre för dom har volym kontroll och de är väger inte lika mycket. och de isolerar inte omvärlden lika mycket, de är bra.

hs 900 hoss inwere house!

Visa signatur

Nick Name: Hinken |
Dator: Amd Athlon X2 core 3800+ | 1500 Drr | GForce 7600 GS | Mus: Mx518 | Tangentbord: Saitek Eclipse | 5.1 Surround.

Permalänk
Medlem

zalman 5.1 theatre-lurarna är ju ett alternativ om du vill ha surround

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Koss SB45, värsta skit, går sönder så lätt...dock har "No questions asked" guarantee.
Logitech Premium Stereo Headset för ~300kr mycket bättre.
http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/headphones/d...

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
Koss SB45, värsta skit, går sönder så lätt...dock har "No questions asked" guarantee.

Vad menar du med garantin?
Lätt att få ut nya på garanti? Har ett par som ena hörluren lossnat från bågen, omöjligt fall eller ? x)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
Koss SB45, värsta skit, går sönder så lätt...dock har "No questions asked" guarantee.
Logitech Premium Stereo Headset för ~300kr mycket bättre.
http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/headphones/d...

Haha vissa klarar bara inte av att ha Sb45, har en klasskamrat som avverkat 3 stycken. Har haft mina i 2.5 år och de fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chim
Vad menar du med garantin?
Lätt att få ut nya på garanti? Har ett par som ena hörluren lossnat från bågen, omöjligt fall eller ? x)

Ja, Du ska få nya...no questions asked.
Skit ändå.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
Ja, Du ska få nya...no questions asked.
Skit ändå.

Fan talar du sanning pojk?
Gött att ha som reserv om mina nuvarande skulle gå sönder!

Permalänk
Medlem

"Built to last, the SB45 is covered under Koss' No-Questions-Asked Lifetime Warranty - the only warranty of its kind in the stereophone industry."

Built to last... vilken skämt.

http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/csimpc?openform&SB45^Yes
Outside US and Canada:
Contact Koss S.A. for the distributor/repair centre nearest you:
++41-91-641.61.20
email: customersupport-intl@koss.com

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk

Lite sen tillbaka till tråden (har inte dator för tillfället i bostaden), men tack för alla svar!

Det lutade åt koss sb45 förrut, så nu står det mellan dom och hs900. Dom ser ju rätt lika ut komfortmässigt (båda är stora och bra) men som jag uppfattat det har inte sb45 sjusterbar längd vilket hs900 har. Dock noterade jag en grej, om man kollar på denna bilden: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336824 Där ser längen ut att vara så kort den går att få, ändå ser de ut att vara väldigt långa? Nu kanske det bara är jag som tycker det ser ut som de behöver vara kortare, men om inte undrar jag ifall de går att göra kortare än så?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400