Permalänk

8800GTS blir varmt

kör oklockat och tycker det blir varmt. kollade i ati tool och de ligger runt 80 grader när man kör den där snurrande "tärningen"

kan detta stämma? 80c låter mycket.

tycker åxå att det verkar mysko att fläkten på graffet snurrar konstant och inte ändras i win resp spel miljö.

kortet är ett albatron 8800GTS 320MB

Permalänk

Kan Atis mjukvara användas för Nvidias produkter?

Permalänk
Medlem

Jag har öppnat upp lite i bak(plockat bort några bleck) på min dator samt stoppat en extra fläkt i fronten som blåser direkt mot graffet. Det hjälpte en hel del, från att ha kört 80+ i load så är jag nere i 67. Jag låter Rivatuner styra fläkten helt, funkar riktigt bra.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Avstängd

ja, ati tool funkar till Nvidia kort ja

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

ett gts ska utan problem palla 80c, mitt går inte ens över 80 grader efter jag ställt in fläkten i rivatuner på 70% då hörs den heller ingenting men kyler grymt ändå.

Permalänk

ok men ska inte det där skötas automatiskt? att den blåser på mer när det blir varmt...märkte detta nä jag lirade crysis. fick grafikfel och märkte då att kortet var väääldigt varmt! drog upp manuellt nu till 100% och de gick prima att lira då.

fel på drivisarna lr?

Permalänk

alla som säger att ati är så varma mitt hd2900xt låg runt 50c idle load 65

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv