Radera partition manuellt

Permalänk
Medlem

Radera partition manuellt

Hejsan,

Har installerat Vista på min HDD och vill ha XP men när jag bootar med XP skivan så funkar allt bra ett tag men efter den har läst in alla funktioner såsom Volymhanterarn osv...

Men efter den har läst in alla funktioner (tror jag) så får jag felmeddelandet att jag har för lite diskutrymme eller något annat, felmeddelandet är något om en fil med namnet pci.sys eller något liknande (kommer inte ihåg så bra, sitter i skolan nu men jag uppdaterar när jag kommer hem).

1. Det kan inte vara diskutrymme för jag har 500GB HDD och det enda jag har installerat är Vista Ultimate och ett 3GB spel samt WC3, WC3:FT... Så den kanske har 450GB kvar ungefär.

2. Kan man tömma hårddisken manuellt via någon knapp på hårdvaran eller något??

Har denna HDD: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAMHD501L...

//MVH
Hultas

Permalänk
Vila i frid

Under installationen av XP, i textläget, tog du då bort den gamla partitionen och skapade en ny? Förmodligen är det XP som förvillas av dina gamla Vista-installation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Under installationen av XP, i textläget, tog du då bort den gamla partitionen och skapade en ny? Förmodligen är det XP som förvillas av dina gamla Vista-installation.

Jag kommer inte ens dit så att säga. Jag får felmeddelandet precis INNAN jag ska in o grejja där.

Permalänk
Medlem

Jag hade laddat ner en ultimatebootcd och formaterat/partionerat via den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Jag hade laddat ner en ultimatebootcd och formaterat/partionerat via den.

Jag med, om det inte var så att Vista buggar så jag inte har något internet... därav skälet att testa med XP