MacWorld 2008 - Här sköter vi snacket

Permalänk
Medlem

Enligt säkra källor kommer Steve Jobs att introducera PowerBook G5.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Och jag förstår inte varför du tror att vi inte uppmärksammar din fråga om du inte pekar ut den med sex frågetecken, men jag respekterar ditt språkbruk ändå. Man använder Mac för att man vill kunna surfa, chatta osv på en plattform som inte suger så mycket kuk att Jenna Jameson framstår som en amatör. Vill jag spela har jag en PC till det, som jag enbart använder till spel. Och för att dela ut tangentbord och mus till MacBooken via Synergy.

De där är jäkligt subjektivt. Antingen kan man påstå att de beror på att den överlägsna majoriteten är otroligt pantade och ingen har upptäckt Macens unika och perfekta värld eller så beror det på något annat.
Enligt dem få gångerna jag använt Mac har de knappast varit de paradis alla Mac älskare antyder på.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
De där är jäkligt subjektivt. Antingen kan man påstå att de beror på att den överlägsna majoriteten är otroligt pantade och ingen har upptäckt Macens unika och perfekta värld eller så beror det på något annat.
Enligt dem få gångerna jag använt Mac har de knappast varit de paradis alla Mac älskare antyder på.

Likaså det du just skrev. Man kan likäl påstå att samtliga windows användare är pantade med samma resonemang. Och det bidrar ju inte särskilt mycket till diskusionen. Alla tycker inte OS X är överlägset och det är det ingen som påstått mer en sina egna åsikter. Men har man väl frälsts av att kunna arbeta i en terminal och utforskat de möjligheterna som finns i andra *NIX system så är det många som välkomna OS X med öppna armar. Det inte sagt alla.

Sedan så är det lika klart att det finns pantade OS X användare som att det finns pantade windows användare (ur ett datormässigt perspektiv). Inget lustigt med det.

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbits
haha fattar inte varför mac?????? finns inag spel ju

typ wc3 o wow finns inge annat lol skulle inte klara d om ja var ni hehe

Tvångsavlivning?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbits
haha fattar inte varför mac?????? finns inag spel ju

typ wc3 o wow finns inge annat lol skulle inte klara d om ja var ni hehe

Vi som använder Mac har kommit på att man kan använda datorn även till annat. Jag förstår att det kan vara svårt att ta in för dig, men... Försök.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Inget lustigt med det.

en sak är iaf inte subjektiv, pantade datoranvändare bör använda OSX.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
en sak är iaf inte subjektiv, pantade datoranvändare bör använda OSX.

Men alla vi som suttit i olika *nix i flera år och sen bestämde oss för att flytta till OS X då?

Fast det förstås, bara för att alla pantade datoranvändare bör använda OS X betyder det inte att alla som använder OS X är pantade datoranvändare.

Och det finns faktiskt Otroligt pantade mac-användare

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

lovar finns pantade windows-användare också !
alla de som bara vet vad msn är till exempel...min morfar på 80 bast som nyss köpt ny bärbar laptop med egentligen knappt vet hur man ska trycka på musen för att det ska gå bra...brukar komma dit och det är en massa rutor överallt och råkat kopiera massa mappar och sånt skit hela tiden

så lovar, "sämre" användare finns inte bara på mac-sidan...däremot är det med en mac det möjligen är enklast att arbeta som mindre kunnig, lättare att få saker gjorda utan att vara proffs

Permalänk

Vi kanske skulle hålla oss till vad tråden handlar om nämligen MacWorld 2008 och inte hurvida pantad man är om man använder Windows eller OS X.. De är idag den hålls va?

Permalänk
Medlem

Ja, det är idag, kl. 18 svensk tid.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Vart kommer ni att följa det live?
Själv kommer jag nog att sitta här: http://www.news.com/one-more-thing/

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0rre
Vart kommer ni att följa det live?
Själv kommer jag nog att sitta här: http://www.news.com/one-more-thing/

Macrumors, keynote.se och macfeber kommer det nog bli för min del..

Sen får det diskuteras här och på 99

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk

Finns det någon spoilerfri sida som kommer länka till ström för keynoten när den kommer upp? Mycket roligare att se allt.

Permalänk
Medlem

Vete fasen om det kommer strömmas.

Hur många BOOM tippar ni på då?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Vete fasen om det kommer strömmas.

Hur många BOOM tippar ni på då?

Menar inte live men efteråt brukar det komma upp någon film med keynoten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Menar inte live men efteråt brukar det komma upp någon film med keynoten.

http://www.macrumors.com/2008/01/10/mwsf-2008-spoiler-free-ke...

there you go

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanXen

Tackar.

Permalänk
Medlem

ghaa. En livesteam hade inte suttit fel nu asså

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
ghaa. En livesteam hade inte suttit fel nu asså

Håller med

Permalänk
Medlem

There´s one more thing !

Hoppas det kommer nått bra.......BlueRay till mac pro:n skulle jag villa ha, plus att göra iPod Touchen lite mer flexiblare med en ny uppdatering. Så att man kan tex lyssna på webradio, p3 osv. Och podcasts i iTunes Wifi store.

Boom!

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem

OK. Time Capsule, iPhone-uppdateringar, iTunes Rentals (inte aktuellt för oss kan jag tänka mig) och en ny AppleTV. Tre av fyra än så länge.

En MacBook-uppdatering känns väl som One More Thing, om det är den omtalade slimmade modellen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

fanns en live stream innan, verkar dock som de tog kameran ifrån dem:
http://www.iphonealley.com/news/macworld-2008-keynote-live-vi...
finns dock ljudupptagning...

Permalänk

*gäsp* Inte alls vad jag hade trott, de sparar nog det bästa till sist d.v.s. visa den nya macbook/pro den 18:e..
*edit* Och 2minuter efter kom den... hehe

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

http://keynote.se/

Om den inte redan var postad.

Macbook air är är här! Undra vad det är för någe.. Har tung habegär fast jag inte har sett den än!

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Macbook Air bekräftad. Världens tunnaste laptop.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Där jävlar satt den!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Herrejävlar, 0,76"-0,16". Satan vad liten.

EDIT: JAG VILL HA EN NU.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

MacBook Air
80 Gb (64 SSD)
1,6 Ghz (1,8) Intel Core 2 Duo
2 Gb ram

1 USB 2.0 port
Micro-DVI

No optical drive

batteritid: 5 h.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Herrejävlar, 0,76"-0,16". Satan vad liten.

EDIT: JAG VILL HA EN NU.

http://cache.gizmodo.com/assets/macworld08/macworld08360.jpg

Hur mycket kommer den typ att kosta? Edit: 1799 dollar Fasen så dyrt..
Vill verkligen ha en jag också!
Fast den verkar se ut att vara gjord av plast.. hade varit roligare om den varit av alu.. Eller är den det?