Servicepack 1 för Vista släppt (RC)

Permalänk
Medlem

My misstake så att säga, läste artikeln en extra gång och tittade genom listan på installerade uppdateringar och fann att den aktuella uppdateringen fanns installerad.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Kanske så att du har denna http://www.idg.se/2.1085/1.146533 men lyckats slippa låsningen?

Jag fick den installerat efter många försök då den vägrat installeras och jag har inga problem. Ska se om jag får SP1 när jag kommer hem efter jobbet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Windows Vista Service Pack 1 for x64-based Systems (KB936330)

Installation date: ‎2008-‎02-‎21 16:01

Installation status: Successful

Update type: Important

Windows Vista Service Pack 1 (SP1) Beta is an update to Windows Vista that addresses key feedback from our customers. Windows Vista SP1 Beta addresses specific reliability and performance issues, supports new types of hardware and adds support for several emerging standards. After you install this item, you may have to restart your computer.

More information:
http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/bb738089

Help and Support:
http://support.microsoft.com

Notera: Beta nämns i informationen... ^^

Jag har alltså installerat SP1 nu via Windows Update helt utan några "fixar eller dylikt".

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Jag fick den installerat efter många försök då den vägrat installeras och jag har inga problem. Ska se om jag får SP1 när jag kommer hem efter jobbet.

Nix den säger inga updateringar finns. Får väl vänta då.

Engelsk Vista Business 32bit

Permalänk
Medlem

Ehrm, windows update, säkert, hoho jaja. Dagens skämt.

Jag har använt det 2 gånger. Första gången så ökade min starttid med 20sek och andra gången (igår) så fick jag Blue screen of death efter restart så jag fick installera om.

Jag tycker att micro$oft borde uppdatera UAC så att det varnar användaren för windows update....

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Nix den säger inga updateringar finns. Får väl vänta då.

Engelsk Vista Business 32bit

nu förstår jag:

"Vista SP1 tillgänglig för tidigare betatestare"

http://www.idg.se/2.1085/1.146845

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
nu förstår jag:

"Vista SP1 tillgänglig för tidigare betatestare"

http://www.idg.se/2.1085/1.146845

Jag har inte varit "betatestare"... och dessutom så gjorde jag en formatering och nyinstallation av Vista nu för någon dag sedan. Så det är helt enkelt så att vissa har haft turen att få SP1 tidigt alltså.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Vill också ha. Känna mig speciell.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Eller så gör man en snabb sökning på GOOGLE. >.<

jag har ju gjort det för i helvete

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nvidia_for_life
jag har ju gjort det för i helvete

Vårda ditt språk här på swec, tack! I varje inlägg i denna tråden från dig använder du ordet "jävla och för helvete" vad säger det om dig? Och tror du själv någon vill hjälpa dig om du ska köra den barnsliga sk tuffa stilen här på swec. söker man på dina inlägg så finns det inte en enda tråd där du kommit med irrelevanta och otrevliga svar. SKÄRPNING!

tror du behöver påminnas om denna regeln.

§ 1

Sundhet och "netikett"
Som grundregel försöker vi på SweClockers så långt det är möjligt följa s.k. ”netikett” i de fall våra regler inte kan tillämpas direkt. För att forumet ska fungera måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

§ 1.1 Var trevlig, respektera andras åsikter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Vårda ditt språk här på swec, tack! I varje inlägg i denna tråden från dig använder du ordet "jävla och för helvete" vad säger det om dig? Och tror du själv någon vill hjälpa dig om du ska köra den barnsliga sk tuffa stilen här på swec. söker man på dina inlägg så finns det inte en enda tråd där du kommit med irrelevanta och otrevliga svar. SKÄRPNING!

tror du behöver påminnas om denna regeln.

§ 1

Sundhet och "netikett"
Som grundregel försöker vi på SweClockers så långt det är möjligt följa s.k. ”netikett” i de fall våra regler inte kan tillämpas direkt. För att forumet ska fungera måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

§ 1.1 Var trevlig, respektera andras åsikter.

jag kan också skriva meningslösa offtopic posts

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinin
jag kan också skriva meningslösa offtopic posts

så att att be folk vara trevliga i forumen är meningslöst enligt dig? tycker nog mitt påpekande var mer relevant än ditt svar.

Permalänk
Medlem

är inte det en moderators jobb att säga till med allt det där?
drygt med alla "hobby" moderatorer...

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nvidia_for_life
jag har ju gjort det för i helvete

Vårda språket

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Vårda ditt språk här på swec, tack! I varje inlägg i denna tråden från dig använder du ordet "jävla och för helvete" vad säger det om dig? Och tror du själv någon vill hjälpa dig om du ska köra den barnsliga sk tuffa stilen här på swec. söker man på dina inlägg så finns det inte en enda tråd där du kommit med irrelevanta och otrevliga svar. SKÄRPNING!

tror du behöver påminnas om denna regeln.

§ 1

Sundhet och "netikett"
Som grundregel försöker vi på SweClockers så långt det är möjligt följa s.k. ”netikett” i de fall våra regler inte kan tillämpas direkt. För att forumet ska fungera måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

§ 1.1 Var trevlig, respektera andras åsikter.

Ta det via PM eller helt enkelt bara anmäl inlägget. Skriv det inte i tråden bara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinin
jag kan också skriva meningslösa offtopic posts

Just because you can doesn't mean you should...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
är inte det en moderators jobb att säga till med allt det där?
drygt med alla "hobby" moderatorer...

"till"

Permalänk

Jag fick tankat Microsoft .NET Framwork 1.1 Servic Pack 1 och efter det en säkerhetsuppdatering för Microsoft .NET Framwork 1.1 Servic Pack 1 men ja märker inte ett skit och de tog ett par sec att installera båda grejjerna?:S Hur märker man att SP1 finns på datorn går de kolla?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 - GTX 560Ti x2 SLI (OC) - Core i5 2500K @ 4.4Ghz - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Corsair SSD Force GT 120GB - Asus P8Z68-V - XFX Core Edition 650W 80+ Bronze - TFT Dell 23" U2312M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackanx2000
Jag fick tankat Microsoft .NET Framwork 1.1 Servic Pack 1 och efter det en säkerhetsuppdatering för Microsoft .NET Framwork 1.1 Servic Pack 1 men ja märker inte ett skit och de tog ett par sec att installera båda grejjerna?:S Hur märker man att SP1 finns på datorn går de kolla?

Som du skrev: .NET Framwork 1.1 service pack, dvs inte "vanliga" windows service pack. De släpper service pack för massa olika program.

Om du går in i kontrolpanelen och trycker på alt och sen tar help -> about windows i menyn så ska det stå där om du har det installerat.

Permalänk

Jag fick också upp SP1 i Windows Update, så jag var väldigt spänd på resultatet och installerade i all iver. Det tog en stund, och det märktes ju att det var en stor uppdatering. Märkte ganska snabbt att saker och ting gick snabbare, speciellt när man flyttade filer mellan hårddiskarna, och när man suttit med ganska slöa hastigheter och plötsligt får "normala överföringshastigheter", ja, då känns det helt underbart. Jag upplever det även mer responsivt. Vista har ju i största allmänhet varit mycket tyngre att dra än XP, men nu känns det som att det svarar snabbare.

Har sett lite benchmarks på nätet där man jämför Windows XP SP3, och det verkar ju onekligen intressant. Även om SP1 finns tillgängligt nu, så är nog inte Vista till för alla ännu (som det pratats om ett antal gånger), det är fortfarande ett tungt OS att driva, men det har definitivt blivit bättre.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Jag fick också upp SP1 i Windows Update, så jag var väldigt spänd på resultatet och installerade i all iver. Det tog en stund, och det märktes ju att det var en stor uppdatering. Märkte ganska snabbt att saker och ting gick snabbare, speciellt när man flyttade filer mellan hårddiskarna, och när man suttit med ganska slöa hastigheter och plötsligt får "normala överföringshastigheter", ja, då känns det helt underbart. Jag upplever det även mer responsivt. Vista har ju i största allmänhet varit mycket tyngre att dra än XP, men nu känns det som att det svarar snabbare.

Har sett lite benchmarks på nätet där man jämför Windows XP SP3, och det verkar ju onekligen intressant. Även om SP1 finns tillgängligt nu, så är nog inte Vista till för alla ännu (som det pratats om ett antal gånger), det är fortfarande ett tungt OS att driva, men det har definitivt blivit bättre.

Vad kör du för Vista?

Har fortfarande inte fått något. Vista Business, Engelsk 64bit

Permalänk
Avstängd

Ringde Microsoft och la en beställning på en ny Vista-skiva med SP1 integrerat från början. De sa att svenska Vista SP1 kommer mellan 12-april - 18-maj ungefär.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Ringde Microsoft och la en beställning på en ny Vista-skiva med SP1 integrerat från början. De sa att svenska Vista SP1 kommer mellan 12-april - 18-maj ungefär.

vad kostade det och vilket telefonnummer ringde du?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
vad kostade det och vilket telefonnummer ringde du?

020-793272 ... hittade numret i en annan tråd någonstans här.

Han som jag pratade med kunde inte ge mig en exakt kostnad, och inte heller ett exakt datum för när dessa skivor kommer finnas tillgängliga. Men han trodde att det skulle bli runt 200kr, precis som när man bara beställer en ny skiva idag.

Men det gick bra att lämna en förhandsbokning iallafall.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Vad kör du för Vista?

Har fortfarande inte fått något. Vista Business, Engelsk 64bit

Engelskt Vista Ultimate (32-bitars). Håll ut, det kommer.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

SP1 final x32 och x64 svensk finns. Har kört den i 2 veckor nu. Googla på:
WINDOWS.VISTA.SERVICE.PACK.1.OEM.WAVE.1
Packa upp med ex MagicIso. välj 32 eller 64 bits och installera.
Ja det är svensk final. 36 språk även engelska.

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer