Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metallaren
Får man med en vista oem-skiva/motsvarande till xps 1530?
/Fredrik

Svar ja.

Permalänk

Jag blir galen! På konsumentsidan kan jag inte få den konfiguration jag vill ha, på företagssidan kan jag inte få rabatterna att fungera. Ringde: säljavdelningen var upptagen. Kom till en annan som var osäker men som sa att jag nog inte kunde använda studentrabatten på företagsbeställning, men att den andra 15% skulle fungera. Men han jobbade ju inte på säljavdelningen egentligen, så jag vet ju egentligen ingenting nytt. Utan jag måste ringa igen senare.

Vill helst beställa den på företagssidan, då jag kan konfigurera penryn och 7200 RPM-hårddiskar billigt. Då står det för rabatterna:

Citat:

Uppgifter för följande kuponger har angetts, men det behövs mer information eller så uppfyller kupongerna inte giltighetskraven. Klicka på "Visa detaljerade information"-länkarna om du vill veta mer.

På "detaljerad information" står det slutdatum.

Att det ska vara så svårt att konfigurera en dator som man vill!

Att det är precis så mycket pengar att man bryr sig men inte ett öre mer hjälper ju inte heller. Hälften kommer ju bli uppätet av telefonräkningar. Och jag kommer ju få returnera då jag med all sannolikhet kommer få en Samsumg-skärm (beställer 1680x1050).

[/rant]

Permalänk
Medlem

rabatterna fungerar ej till företag.
utan ska du använda dom måste du gå via konsument. eller ringa in och använda rabtterna

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

angående samsung skärmarna. Jag personligen känner mig nöjd. förstår som sagt inte riktigt hur man kan klaga.

Kör med två stycken syncmaster 205bw(samsung) på jobbet. Och dom har samma grainyness som min skärm på laptoppen ( insåg det alldeless nyligen när jag studerade skärmarna lite nogrannare.

Bilden i sig är det inget fel på kanter och text är knivskarp och dom är lika snabba som vanliga skärmar.

har dock ljusläcka på nedre delen av min laptop men det är också tydligen vanligt oavsätt skärm.

Permalänk

Håller nu på att beställa via telefon. Deras system stog stilla just nu så han skulle ringa tillbaka när det fungerar igen.

Det gick tydligen inte att beställa med två rabatter? 15%+5%? det drog ju upp priset med en femhundring.

Nu är det väl att man håller tummarna för en bra skärm! Jag tror jag faktiskt skulle bli störd av det, just skärmar och tangentbord är nog det jag är mest petig på.

Man har ju alltid ångerrätten annars

Hur ofta har Dell 15% rabatter? Har ju läst igenom tråden och tycker mig ha sett 3 st på relativt kort tid.

EDIT: Och nu kollar man på siffrorna man nyss hade och inser att om man skulle beställt som företag och bara ringt in rabattkoden (som skulle fungera till företag enligt han jag pratade med, dock skulle den inte fungera i kombination med studentrabatten) så skulle det blivit 200 kr billigare... Frestande, men är lite för lat.

Permalänk

sura är att jag missade 15% och fick bara 5% men pallar inte klydda med dem. även om det rör sig om 1100kr's skillnad. Men men.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blakhouse
angående samsung skärmarna. Jag personligen känner mig nöjd. förstår som sagt inte riktigt hur man kan klaga.

Kör med två stycken syncmaster 205bw(samsung) på jobbet. Och dom har samma grainyness som min skärm på laptoppen ( insåg det alldeless nyligen när jag studerade skärmarna lite nogrannare.

Bilden i sig är det inget fel på kanter och text är knivskarp och dom är lika snabba som vanliga skärmar.

har dock ljusläcka på nedre delen av min laptop men det är också tydligen vanligt oavsätt skärm.

Jag förstår inte riktigt hur man _inte_ kan klaga !?
Det var helt klart en av de sämre skärmar jag någonsin sett på en laptop.

Permalänk
Medlem

det är väl ändå upp till var och en om man klagar eller inte?

EDIT: exempel, jag lipar inte som många gör ang bleed på skärmar osv...stör mig inte ett skit ang det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag är på jakt efter en bärväska till min 1530. Någon som har ett förslag? Vill inte ha en ryggsäck eller skin, utan är ute efter någon liten smidig, snygg sak. Vad har ni för något till era?

Permalänk
Medlem

jag kör targus xl metro messenger.
den är för upp till 17"
grymt mycket plats för dittan å dattan.

finns en "vägg" i ena faket man kan reglera efter bredden på laptopen.

tycker den är behaglig axel väska.
åka och titta på den före du köper så du själv tycker.
fick den för ett bra pris här i stan av den lokaka datoraffären. 399kr.

Den finns i liknande variant för 15" med

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Tjena, jag beställde en 1530 idag. Hur lång tid tog leveransen?

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Medlem

7-10 arbetsdagar sa dell åt mig. jag minns inte riktigt hur lång tid det tog för mig.
däremot fick jag hem min dator 2 dagar innan ETA; tack vare att jag ringde in och sa att jag ville åka och hämta den så fort den anlänt till sundsvall.

Permalänk
Medlem

för mig tog de 6-7 arbetsdagar

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

beställde i onsdags kväll fick den idag tisdag.

Btw någon som kan rekomedera något trevligt codec pack så man kan köra saker och ting utan vlc spelare. ( har litei tråkgit skin vill kunna använda media direkt och windows media saken.

Lite små roliga saker att fixa för det ultimata hemmet sen ju
först och främst en trådlös NAS funderar på thycus 299 eller 3200. för lite backup/fileserve. inklusive trådlöst nätverks routing. just nu kör jag trådat alternativt stoppa usb saken i laptoppen men måste fixa med filer ifrån min vanliga dator först. Guud vad mycket man har att fixa med den nu hehe. Men lite skoj får man ha. Vill hålla lapptoppen så clean jag kan. borde kanske köra in linux och någon form av nas på denna så man även kan köra svn server eller något.

Logitech dinovo edge fungerar utmärkt till laptoppen vilket är nice.

men men kan inte klaga något funger bra och smidigt som det är nu mumsig liten sak större än vad jag väntat mig dock men det duger

Permalänk
Medlem

CCCP codecpack är nog ett bättre val.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

okey galet!!! dom sa till mig 3 veckor eller kortare...jag dööör av längtan

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk

Jag la beställningen sent den 16:e och sent den 17:e gick den till frakt via schenker. Tror att leverans sker den 20:e. Har dock bara preliminär leveransdatum från schenker ännu.

Ursprunglig preliminär leveransdatum från Dell var:
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2008-04-01

Hyffsat snabbt med andra ord!
/Fredrik

Visa signatur

Metallaren

Permalänk

Jag lyckas inte installera drivrutiner från http://www.laptopvideo2go.com/. Det står att jag inte har 32 bits vista fastän jag har det. Skumt värre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metallaren
Jag la beställningen sent den 16:e och sent den 17:e gick den till frakt via schenker. Tror att leverans sker den 20:e. Har dock bara preliminär leveransdatum från schenker ännu.

Ursprunglig preliminär leveransdatum från Dell var:
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2008-04-01

Hyffsat snabbt med andra ord!
/Fredrik

Då beställde du och jag i stort sett samtidigt. Har samma ETA som du också. Kunde nu på morgonen gå in och kolla "Order details" och fick till min glädje se "1 MOD,LCD,15.4WXGA+,LGP,M1530". En inte alltför kvalificerad gissning ger vid handen att det är LG Philips som avses. Skönt att slippa sitta och kötta med nån irländsk support. Efter att ha läst igenom en stor del av denna gigantiska tråd verkar det väl iofs som de flesta som beställt 1440x900, i synnerhet sista tiden, fått LG-skärmen, men som sagt: skönt ändå.

Stämmer nu bara allt så innebär det att de tagit fyra dygn på sig att ta emot beställningen, klarera betalningen, plocka ihop skrället och skeppa iväg det från sydöstra Irland till Göteborg. I början av tråden, när folk beställde i december/januari framstod det ju som man skeppade datorerna i kajak över Nordsjön, men nu verkar man ju verkligen ha fått ordning på logistiken.

Bra jobbat, Dell!

Permalänk
Medlem

Beställde min på lunchen den 17:e betalade med VISA och har fortfarande inte fått någon orderstatus. Hoppas dom snabbar på så jag får med den på skid semestern vecka 15.

Visa signatur

[Precision 490][Intel Xeon 5160 3GHz][Quadro FX3500][8GB Quad Ram][Dell 24" 1920x1200][2x73GB 15000rpm] + [Precision M4300][Intel C2D T9300][Nvidia Quadro FX 360M][4Gb Ram][250GB 7200rpm] + SNART Dell XPS 15

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiago
Då beställde du och jag i stort sett samtidigt. Har samma ETA som du också. Kunde nu på morgonen gå in och kolla "Order details" och fick till min glädje se "1 MOD,LCD,15.4WXGA+,LGP,M1530". En inte alltför kvalificerad gissning ger vid handen att det är LG Philips som avses. Skönt att slippa sitta och kötta med nån irländsk support. Efter att ha läst igenom en stor del av denna gigantiska tråd verkar det väl iofs som de flesta som beställt 1440x900, i synnerhet sista tiden, fått LG-skärmen, men som sagt: skönt ändå.

Bra jobbat, Dell!

Först hittade jag inte "Order details" på engelska som du beskrev, men sedan fann jag det efter att ha klickat på Schenker och där inne låg order details... Jag hittade oxå den raden till sist.
"M809C 1 MOD,LCD,15.4WXGA+,LGP,M1530"

LGP.... *mmmm, gillar*

Visa signatur

Metallaren

Permalänk

jag är helt klart nöjd med min. måste dock testa i en ljudlös miljö. märkte i går kväll att hd'n knastrar men det beror väl på indexseringen.

är stort sätt nöjd med skärmen. dock lite jobbig light leak på nederkanten som ställer till med färgerna där när jag spelar wow. ( wow 1680*1050 60 fps i shatt vid bg nissarna ) kändes bra. Skall höra med xps support.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cactuscat
Jag lyckas inte installera drivrutiner från http://www.laptopvideo2go.com/. Det står att jag inte har 32 bits vista fastän jag har det. Skumt värre.

Du installerade även med den moddade .inf-filen va? Känns dumt att fråga, men om du inte har den så går det inte

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Får man med både 32 och 64 bits vista?

Ni som köpt Xps 1530, vad kör ni med för OS?

Permalänk

jag fick bara vista 32 bitars. funderar på hur man kan få det som 64 i stället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blakhouse
jag fick bara vista 32 bitars. funderar på hur man kan få det som 64 i stället.

Läste tidigare i tråden och fick själv svaret i en chat med supporten att Dell bara levererar 32x till konsumenter. Även om man valt 4Gb

Visa signatur

[Precision 490][Intel Xeon 5160 3GHz][Quadro FX3500][8GB Quad Ram][Dell 24" 1920x1200][2x73GB 15000rpm] + [Precision M4300][Intel C2D T9300][Nvidia Quadro FX 360M][4Gb Ram][250GB 7200rpm] + SNART Dell XPS 15

Permalänk
Medlem

Sista chansen

Efter noga överväganden och löfte från säljavd ger jag Dell en sista chans att bygga en dator som inte har samma kassa skärm som tidigare.
Tydligen har man börjat förstå att vi som konsumenter har rätt att få en produkt som fullt ut motsvarar vad de lovar i reklamen.
De förra datorn hade den högsta upplösningen väljer nu 1440x900 då den verkar komma med LG /phillips skärmen.
Fick även penryn till samma pris som 7700 processorn.
Eta 16 April !!!!! men det får jag stå ut med.

XPS M1530 (PRODUCT) RED CORE 2 DUO T9300 2.50GHz,800,6M
Display 15.4" WXGA+ Widescreen (1440x900) TFT with Truelife
Fingerprint Reader Biometric for XPS M1530 (PRODUCT) RED
Crimson Red XPS M1530 (PRODUCT) RED & 2.0mp camera for CCFL Display
Resource DVD XPS M1530 - (Diagnostics & Drivers)
Documentation Swedish XPS M1530 1 S
Ship Accessories Euro XPS M1530 - Power Cord 3 PIN 1 S
Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM 1 S
Hard Drive 320GB SATA (5400rpm) 1 S
8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW 1 S
AC Adapter 90W - 3 Pin 1 S
Battery XPS Primary 9-cell 85WHr Li-Ion 1 S
Targus Campus Notebook Backpack XL - Compatible with up to 17" screen Laptops
Graphics Card 256MB NVIDIA GeForce Go 8600M GT
Dell Travel Remote control
Modem Not Included
Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR 1 S
European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module
Logitech VX Nano Cordless Laser Mouse
Internal Keyboard Swedish/Finnish (QWERTY)
Swedish - Vista Ultimate (32Bit OS) - (PRODUCT RED)
Swedish Microsoft Works 9.0 (Word Processor, Database) with Recovery CD 1 S
English - Adobe Reader 8.1
Dell Support Center 2.0
Swedish McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD)
Base Warranty - 1 Year XPS Premium Hardware Support (in

/hook7218

Visa signatur

/hook123

Permalänk
Medlem

vad har ni för temp på eran hdd?:)

Jag tittar mina temps i HWmonitor.
Där ser jag CPU, GPU,hdd sen så finns det en
En grej som heter ACPI och inne på den finns det något som heter "THM_" och den har ganska höga temperaturer. När jag spelade gick den upp till max temp på 86 grader.
Vad är de för något?

Edit-
Bild: http://data.fuskbugg.se/skalman01/temperatur.jpg

såg nu att den gick upp till 92 grader när jag spelade :S

Visa signatur

[Fractal deisgn define R3 ] [ i5 3570K ] [Gigabyte gtx 670 2gb oc] [ 8gb vengeance 1600MHz ] [ Gigabyte z77X UD3H ][ sg 1tb 7200rpm ] [ Ocz ZS 750w ] [ win 7 pro ] [Benq xl2410t ]

[ XPS 1530 ] [ T7500 2.20Ghz ] [ 2gb ram ddr2 ] [ 8600M GT ] [ 250gb 5400rpm ] [ LG 1440x900 ] [ xp-32bit ]

Permalänk

Beställde idag oxå.

XPS M1530 CORE 2 DUO T9300 2.50GHz,800,6M
Display 15.4" WXGA+ Widescreen (1440x900) TFT with Truelife
Memory Dual-Channel 2048MB (2x1024) 667MHz DDR2 SDRAM
Hard Drive 200GB Serial ATA (7200rpm)
8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW
Battery XPS Primary 6-cell 56WHr Li-Ion
Graphics Card 256MB NVIDIA GeForce Go 8600M GT
Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR
English - Vista Home Premium

Blott 10.523 (inkl. 15%rabatten)

I väntan på ETA 16/4, kan man ju alltid roa sig med att plöja igenom dessa 70 sidor igen och plocka ut alla tips och trix om nämns här :S

Permalänk
Inaktiv

Fan va sugit att jag fick detta då..

1 MOD,LCD,15.4WSXGA+,SMSNG,M153

Har beställt 1680x1050 skärmen..
Får datorn imorn så ska kolla om den är så dålig som alla säger o kommer isåfall att klaga så luren ryker, annars är det plus på svt som gäller..
Som det är nu så struntar jag i att blåsa av datorn o installera om allt på nytt tills jag talat med supporten..