Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KoalaOfDoom
:/

1 MOD,LCD,15.4WSXGA+,SMSNG,M153

vad var det för upplösning på skärmen du beställde?

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk
Medlem

Jag har t¨nkt att köpa en billig surf dator, altså behöver inte vara nån särskild prestanda, men det är ett pluss om den är snygg. Någon som kan rekomendera något i 4 - 7000 kr klassen, eller om ni vet nån speciell dator man skall undvia ?

Permalänk
Medlem

Körde hem från jobbet för att ta emot min 1530 och hann bara öppna och titta på den (mmm). Otroligt jobbigt att köra tillbaka till jobbet.

Visa signatur

[Precision 490][Intel Xeon 5160 3GHz][Quadro FX3500][8GB Quad Ram][Dell 24" 1920x1200][2x73GB 15000rpm] + [Precision M4300][Intel C2D T9300][Nvidia Quadro FX 360M][4Gb Ram][250GB 7200rpm] + SNART Dell XPS 15

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glennart
Jag har t¨nkt att köpa en billig surf dator, altså behöver inte vara nån särskild prestanda, men det är ett pluss om den är snygg. Någon som kan rekomendera något i 4 - 7000 kr klassen, eller om ni vet nån speciell dator man skall undvia ?

Undvik Acer det är det ända jag kan säga
Sen är väl dom flesta helt ok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glennart

Går inte att komma billigt undan när man ska ha vista. Svärfar köpte en Acer för 4500kr men bytte snabbt då det tog 2min att starta ie

Visa signatur

[Precision 490][Intel Xeon 5160 3GHz][Quadro FX3500][8GB Quad Ram][Dell 24" 1920x1200][2x73GB 15000rpm] + [Precision M4300][Intel C2D T9300][Nvidia Quadro FX 360M][4Gb Ram][250GB 7200rpm] + SNART Dell XPS 15

Permalänk
Medlem

För allmänna frågor finns det såklart flertalet trådar!
Du har kommit lite fel på samma veva, en billig surfdator är du ute efter. Denna 1530 skulle isåfall blir dyrare än vad du tänkt samtidigt som den skulle överprestera huvudmålen. Självklart ska man ha en sån bra dator som möjligt

Kolla istället in Dell Inspiron 1525 eller vad dom heter. Betydligt billigare samt utan dedikerat grafikkort. Som du inte heller behöver om du ska bara surfa

Permalänk

Ska man få en bekräftelse via mail efter beställning per telefon?

EDIT: Blev för övrigt:
T9300
200 gb @ 7200 rpm
1680x1050
2gb ram (ska köpa 4 via komplett)

12 000:-

Permalänk
Medlem

Kan man göra en riktig ominstallation av vista med skivan som skickas med till datorn? Säljaren jag pratade med gav ett litet tvetydigt svar.

Visa signatur

//MVH Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scasi
Kan man göra en riktig ominstallation av vista med skivan som skickas med till datorn? Säljaren jag pratade med gav ett litet tvetydigt svar.

Ja, det går att göra en "ren" installation med medföljande skiva.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stassse
1 MOD,LCD,15.4WSXGA+,SMSNG,M153

vad var det för upplösning på skärmen du beställde?

WSXGA+... alltså 1680x1050.
Imorgon kväll kommer de och lämnar den. 8 dagar, inklusive påsken.

Permalänk
Medlem

Nu har jag ytterligare en fråga. Hur mycket mer låter det om en 7200spinnare jämfört med 5400? Att den är snabbare har jag redan förstått men hur är det med ljudninvån.

Visa signatur

//MVH Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scasi
Nu har jag ytterligare en fråga. Hur mycket mer låter det om en 7200spinnare jämfört med 5400? Att den är snabbare har jag redan förstått men hur är det med ljudninvån.

inte alls stor skillnad på 7200 & 5400 rpm, finns lite info om det i tråden *funderar*

EDIT: menar inte ljudnivå utan prestanda

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Oj lång tråd detta var..

En undran bara, levererar DELL fortfarande den gryning skärmen på vissa XPS1530, den som alla klagar på?

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrick
Oj lång tråd detta var..

En undran bara, levererar DELL fortfarande den gryning skärmen på vissa XPS1530, den som alla klagar på?

Hoppas inte Ska nog beställa en dator själv om ett tag.

Är 1440'900 bra upplösning för 15tums skärmen eller ska man köra på 1680 1050?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiddefisk

Ta 1440x900, helt lagom och ska tydligen oftare ha den fina LG-skärmen än 1680x1050-diton.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Ta 1440x900, helt lagom och ska tydligen oftare ha den fina LG-skärmen än 1680x1050-diton.

Ok

Permalänk
Medlem

någon som vet vad det är för firewire på denna?
Vanlig eller FireWire 800?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

LGP

Vill bara sälla mig i gruppen som har fått en LG skärm. 1440*900

1 MOD,LCD,15.4WXGA+,LGP,M1530

ETA imorgon fredag.

Hoppas det hjälper någon, beställde onsdag innan påsk.

Permalänk
Medlem

Labanius//

Hur kunde se vilken skärm du får innan du fått leveransen, kan man utläsa det på fraktsedeln eller hur gjorde du?

Min ska förövrigt också komma imorrn

Permalänk
Medlem

Om man får Samsung skärmen är det = skit då?

eller är det mer en smaksak som skiljer sig ifrån individ till individ, ser i tråden att många går in och tittar på produkt ID´s för att se vilken skärm dom har, men om nu samsung skärmen är så dålig ser man inte det direkt på skärmen då? eller är det bara för att alla här säger att den är dålig som alla vill få den utbytt?

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk

Z583W$2N4B$5F7 10% off!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funkadelic
Z583W$2N4B$5F7 15% off!

Tack för den - då blir det beställning!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiddefisk

Jag tog 1440x900 vill inte ha det i tankarna att jag kan få en grynig samsung skärm, nu är chansen mycket större att jag får LG skärmen istället sedan tror jag det är lagom upplösning också.

Visa signatur

Nicklas || Dataekonomstudent

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeFrog
Tack för den - då blir det beställning!

OBS! Den var felangiven, ger bara 10%. Men det är lite lägre priser nu och man kan få Pentyrn online! kombinera den med studentrabatten: $H?TP9R$XFH234

Permalänk
Medlem

fast för tillfället funkar det visst bara att beställa den röda, annars blir det bara error. jag har tjatat på dem om att penryn måste finnas som onlineval och blev lovad att det skulle fixas nu i veckan...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeFrog
fast för tillfället funkar det visst bara att beställa den röda, annars blir det bara error. jag har tjatat på dem om att penryn måste finnas som onlineval och blev lovad att det skulle fixas nu i veckan...

Det kommer nog upp under dagen. Jag ringde in och ångrade mitt köp jag gjorde igår iaf. T.o.m. Red-produkten var billigare än det jag beställt och den vanliga lär vara billigare.

Permalänk
Medlem

Jepp. Får kolla in under dagen lite då och då. Äntligen!!

Permalänk

Hmm...tänkte beställa en 1530 snart...men nu idag har de ökat priserna ordentligt! Absolut billigaste nu ligger på 8700:- på nätet! Mer än 1000:- dyrare än igår!
Beror det på nya processorer eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mad_man_axel
Hmm...tänkte beställa en 1530 snart...men nu idag har de ökat priserna ordentligt! Absolut billigaste nu ligger på 8700:- på nätet! Mer än 1000:- dyrare än igår!
Beror det på nya processorer eller?

JAg säger tvärtom. Får en bättre dator för mindre pengar.

Visa signatur

//MVH Johan

Permalänk

Jag la ju en order i tisdags då priserna var nere, pratade med min säljare idag igen för tydligen så har det kommit en ny rabattkod på 10% enligt honom så nu sänkte han priset på min order från 14000 till 12000. Känns lite bättre

Visa signatur

Nicklas || Dataekonomstudent