Permalänk
Medlem

det är en LG ja.
då är det ju nåt knas bakom vista faktiskt.
hade så på min stationära, vista & nvidia 8800gts.
men på denna är det inte så...

vete fan varför.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kanske är knas med nån codec :S

/ lAlAz0r

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
efter avinstallation av nvidia så ser det ut nu såhär, säger det nåt?
http://img150.imageshack.us/img150/8104/vgagj7.th.jpg

ska avinstallera drivisarna från enhetshanteraren nu och starta om igen och se hur det blir sen med laptopvideo drivisar

EDIT: installerat laptopvideo drivisar och det är tillbaka till MONITOR\Default_Monitor

Hmm du är inne på fel och kollar. Du är inne på maskinvaruid för ditt grafikkort. Du ska gå in där det står bildskärmar. Där står det först allmän pnp-bildskärm, högerklicka och välj egenskaper. sen väljer du fliken information och ändrar till maskinvaruid.

// Mvh Henka

Permalänk
Medlem

jag har testat med en massa olika codecs, endast ffdshow, endast med vlc utan en massa codecs, k-lite codec pack, cccp pack.... knas som fan är det

Permalänk
Medlem

Okej, men när jag körde med GOM player på ett 720P klipp var det faktiskt bra !

Håller på att installerar powerdvd nu, ska testa en dvd film med det.

Toivo83, vilket program körde du när du testa en film ?

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandman77
Hmm du är inne på fel och kollar. Du är inne på maskinvaruid för ditt grafikkort. Du ska gå in där det står bildskärmar. Där står det först allmän pnp-bildskärm, högerklicka och välj egenskaper. sen väljer du fliken information och ändrar till maskinvaruid.

// Mvh Henka

jag vet, det fanns bara det för jag avinstallera nvidia, men nu när jag får in för bildskärm och allt är isntallerat står det MONITOR\Default_Monitor

Permalänk

högerklicka på default monitor.. sen egenskaper\information\maskinvaruid..

Permalänk
Medlem
Citat:

högerklicka på default monitor.. sen egenskaper\information\maskinvaruid..

http://img260.imageshack.us/my.php?image=vgahg0.jpg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
http://www.zepto.se/

De saknar tyvärr digital bildutgång (om det är viktigt för dig, annars har de VGA-kontakt), men framåt våren/sommaren skall det komma nya modeller.

skulle tagit en laptop från Zepto men jag hittar inga som har 1650 x 1050.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Okej, men när jag körde med GOM player på ett 720P klipp var det faktiskt bra !

Håller på att installerar powerdvd nu, ska testa en dvd film med det.

Toivo83, vilket program körde du när du testa en film ?

/ lAlAz0r

VLC & Windows media player

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

aja, kanske blir en zepto då istället den med erbjudandet, grymt bra ju för det priset
jävla dell som inte vill byta min skärm, ruttet av dom

Permalänk

det fanns visst ett par fina 1650 x 1050 modeller på zeptoexperten.se så får bli en zepto när man väl får tillbaka sina pengar från dell!

då är det bara att ha tur nog att inte få en skit skärm från zepto

Permalänk
Medlem

HÖR UPP, är det bara att jag har en mjukvara för detta eller stödjer även ljudkortet detta?
(Sigmatel kontrollpanel)

Jag kan sätta den vänsta hörlursingången till front-ljud (front)
Och höger hörlursingången till LFE, och mittljud (sub + center)
Och microfoningången till BAKljud (sorround-bakhögatalare)
.

Någon annan som uppmärksammat detta?Kan man få ut surroundljud via frontingångarna/utgångarna? Alltså koax.
Det fungerar väl inte?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
http://img260.imageshack.us/my.php?image=vgahg0.jpg

Almänn ICKE pnp-monitor.
jag har en allmän pnpmonitor jag. skumt. det är något knas för dig iallafall

Permalänk
Medlem

tänkte fråga om någon som har en 1530 spelar WoW? isf vad har ni för fps med orginal inställningarna? i shatt och raid osv.

Visa signatur

[Fractal deisgn define R3 ] [ i5 3570K ] [Gigabyte gtx 670 2gb oc] [ 8gb vengeance 1600MHz ] [ Gigabyte z77X UD3H ][ sg 1tb 7200rpm ] [ Ocz ZS 750w ] [ win 7 pro ] [Benq xl2410t ]

[ XPS 1530 ] [ T7500 2.20Ghz ] [ 2gb ram ddr2 ] [ 8600M GT ] [ 250gb 5400rpm ] [ LG 1440x900 ] [ xp-32bit ]

Permalänk
Medlem

Har precis packat upp min röda. Grym dator!!!

Måste man instalera drivrutinerna på skivan eller kan man ta alla från internet?

Tänkte göra en 40gigs partition till OS, spel och program, låter det ok eller ska jag ta mer? (250gigs HDD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesper_Axelsson
Har precis packat upp min röda. Grym dator!!!

Måste man instalera drivrutinerna på skivan eller kan man ta alla från internet?

Tänkte göra en 40gigs partition till OS, spel och program, låter det ok eller ska jag ta mer? (250gigs HDD)

Jag pratar nog för alla i forumet när jag säger att du ska ha dessa drivrutiner till grafikkortet:
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=17737
(174.31) Det är lite modifierat, men fungerar kalasbra!

Jag har en fråga, hur ändrar jag så att Windows Media Center startar, istället för DELLS programvara, när jag trycker på MEDIA-knappen?

Permalänk
Medlem

jaha, nån som har tips på hur jag kan fortsätta gnälla över skärmen hos supporten, fattar inte hur jag ska få dom att fatta mitt problem, vägrar fan förstå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolpopz
tänkte fråga om någon som har en 1530 spelar WoW? isf vad har ni för fps med orginal inställningarna? i shatt och raid osv.

kör allt på max med 2 x anti har 60 fr i smockat org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korpskugga
kör allt på max med 2 x anti har 60 fr i smockat org

Okej, vilka drivare kör du med till graffikkortet?
med smockat menar du att du aldrig droppar?

Visa signatur

[Fractal deisgn define R3 ] [ i5 3570K ] [Gigabyte gtx 670 2gb oc] [ 8gb vengeance 1600MHz ] [ Gigabyte z77X UD3H ][ sg 1tb 7200rpm ] [ Ocz ZS 750w ] [ win 7 pro ] [Benq xl2410t ]

[ XPS 1530 ] [ T7500 2.20Ghz ] [ 2gb ram ddr2 ] [ 8600M GT ] [ 250gb 5400rpm ] [ LG 1440x900 ] [ xp-32bit ]

Permalänk
Medlem

smockat org tog jag det som smockat med folk i orgimmar =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
smockat org tog jag det som smockat med folk i orgimmar =P

okej:P
jag har då fan inte 60 fps i orgrimmar.
jag kör orginalinställningar på wow och så kör jag med 174.31 drivrutinen till grafikkortet med orginalinställningarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha ok, dock så vet ja itne vad han menade med det han sa.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Har någon några förslag på bra 2x2 gig RAM?

Ni som har köpt i efterhand, var det lätt/svårt att installera?

Permalänk
Medlem

fick nåt corsair här i stan, pungade 450 pix samt att han satte i minnet med, folk säger att det är lätt, öppna en lucka så sitter dom där.
ska göra själv nästa gång jag sätter i 2gb sticka

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Hur är det med garantier och så? Minns att förr så va alla garantier bortblåsta så fort man tog ur minsta skruv. Kan man byta, som exempelvis någon hade bytt kylpasta, utan att det påverkar garantin?

Permalänk
Medlem

Jag hörde med det för ett tag sen.
Man får byta ramminnen själv, om man känner att man klarar av det. Ganska så difust tycker jag, vad händer om man ändå göre något fel?

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av snoooz
[B]HÖR UPP, är det bara att jag har en mjukvara för detta eller stödjer även ljudkortet detta?
(Sigmatel kontrollpanel)

Jag kan sätta den vänsta hörlursingången till front-ljud (front)
Och höger hörlursingången till LFE, och mittljud (sub + center)
Och microfoningången till BAKljud (sorround-bakhögatalare)
.

Någon annan som uppmärksammat detta?Kan man få ut surroundljud via frontingångarna/utgångarna? Alltså koax.
Det fungerar väl inte?

Såg också detta med ljudet. Det verkar vara möjligt faktiskt. Bara att ändra så man får 5.1 Men då kan man inte få mic och hörlurar.. man får helt enkelt välja.. Tror jag i alla fall har inte prövat än..

//Mvh Henka

Permalänk
Medlem
Citat:

Såg också detta med ljudet. Det verkar vara möjligt faktiskt. Bara att ändra så man får 5.1 Men då kan man inte få mic och hörlurar.. man får helt enkelt välja.. Tror jag i alla fall har inte prövat än..

//Mvh Henka [/B]

Jag testade att sätta in hörlurar i micen, och valde att det skulle vara bakhögtalare. Men det fungerade inte.
Däremot pratade jag med dells support förr, och dom sa då att det går att få ut koax-digitalljud ur svideoutgången. Om man har rätt adapter.
Och den adaptern fanns inte i norden sa dom.
Dom kan ju ha ljugit för mig med :/

Permalänk
Medlem

är eran dator helt knäpptyst ibland?
Alltså fläkten där bak blir ju helt tyst men där vid hårddisken blåser det hela tiden ju. Blåser inte högt dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja min dator är väldigt tyst, känner inte av något som pratats tidigare i tråden att fläkten ska sättas igång vid webbläsning. Kanske för jag har program som tar bort reklamen. Kan vara den som får cpun att börja jobba och fläkten sätter igång

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snoooz
Jag testade att sätta in hörlurar i micen, och valde att det skulle vara bakhögtalare. Men det fungerade inte.
Däremot pratade jag med dells support förr, och dom sa då att det går att få ut koax-digitalljud ur svideoutgången. Om man har rätt adapter.
Och den adaptern fanns inte i norden sa dom.
Dom kan ju ha ljugit för mig med :/

HAHA, det funkar visst. Om man går in och ställer till 5.1-ljud ja.
Så det går att få ut surround-ljud via utgångarna där fram. .
Blir kanske att göra egna kablar tills man skaffat en förstärkare med HDMI-stöd.