Söker motoriserad pekskärm till bil!

Permalänk
Medlem

Söker motoriserad pekskärm till bil!

Hejsan alla!
För längesedan när jag satt och var aktiv här på sweclockers så såg jag en Pekskärm som var motoriserad. var väll en 7" typ.

Nu tänkte jag äntligen sätta in dator i bilen. Och denna skärmen hade varit perfekt för det!

tanken är en liten skärm ovanför min stereo. datorn i sig kommer att byggas in under instrumentpanelen(kommer att ha mycket plats när den e ombyggd).

så nu e ju frågan,. är där någon som vet var man får tag på en pekskärm som e lagom stor, och motoriserad..

Som denna fast när man trycker på en knapp så ska skärmen snällt åka fram...
http://www.cartft.com/catalog/il/467

Permalänk

snällt åka fram brukar betyda linjära ställdon och sånna verkar gå loss på minst 1000:- om du köper dom nya. Har själv planer på sånna i ett projekt så har kollat upp det.

Du kan dock göra eget med skruvdragare, trapetsgängad stång/mutter och några rör i passande dimention. borde inte kosta mer än max hälften i slutändan.

Permalänk
Medlem

det är en bra tanke.
satt och kollade rundor på nätet igår efter en sånhär skärm. Finns inte någon som passar mina behov.
skärmen som jag länkat till är fjäderdriven och tydligen så är kvaliten på det systemet lite si och så.

tror att en skruvdragar motor e lite i största och starkaste laget. borde räcka med något mindre. är inte mycket massa som ska flyttas, och utväxlingen blir ju av lutningen på gängor från stången och muttern..

Permalänk
Medlem

http://icd.se/default.aspx?aSa=Vp&Pi=780

Har sett billigare någon annanstans men hittade inte nu

Visa signatur

Mad man...

Permalänk
Medlem

underbart oscar. precis sådan jag sökte.
dock kan man inte vrida den.. hmm kanske blir att modifiera själv iallfall;P som en äkta sweclockersnörd

Permalänk
Medlem

Det finns en skärm som inte är allt för dyr som har motordrift, men den saknar tyvärr touch och VGA-in så jag gissar att den går bort, men tipsar i alla fall.
- Deltaco TV-713

Permalänk
Medlem

japp, den går bort. fast bra att veta om jag nu ska bygga motor driven. vill ha touch funktionen då det ska vara till datorn i bilen.