Permalänk
Medlem

Dubbla skärmar

Jag har nu gått å skaffat mig en till skärm.
Främsta anledningen till att jag vill ha två skärmar är när jag sitter å jobbar, två skärmar underlättar oerhört.

Jag har testat att använda detta till photoshop, och det funkade galant, själva bilden på ena skärmen å alla verktyg på den andra.
Precis som jag vill ha det.

Men det jag undrar över är följande.
Om jag lägger en genväg till tex Firefox på min sekundära skärm, och sen kör igång den genvägen, så öppnas Firefox på min primära skärm.
Hur fixar man så att genvägar som ligger på den sekundära skärmen öppnas i den skärmen?

Info:
2 st 19" lcd
HD 2900 XT
Vista Ultimate

Exakt vad inställning för hur skrivbordet visas heter vet jag inte, men jag har tex bara aktivitetsfältet på den primära.
På den sekundära syns bara bakgrundsbilden.

Hjälp för att fixa det vore oerhört snäll.

Visa signatur

...

Permalänk

Tror inte man kan göra så den fattar att bara för att en ikon ligger på ena skärmen så ska programmet starta där. Du kan ju göra så att firefox alltid startar på den sekundära skärmen om du vill, men att få den att starta på olika skärmar beroende på var ikonen ligger är nog rätt klurigt.

Visa signatur

Saker

Permalänk
Medlem

Hur gör jag så att programet alltid startar på den sekundära skärmen då?

En annan fråga som har med ämnet att göra.
Om jag spelar på min primära skärm så kan jag ju inte direkt styra min andra skärm med musen.
Men går det på nåt sätt att binda macros, använder G15, för att iaf kunna surfa lite grann på den sekundära samtidigt som man spelar?
Alltså bara enkla saker som framåt / bakåt och scrolla.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag har gjort som så att de program jag vill ha att starta på den sekundära skärmen så startar jag programet flyttar rutan (programet) till sekundära skärmen och stänger sen ner programet då öppnar sig sen programet på den sekundära skärmen oavsett var jag startar programet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik A
Jag har gjort som så att de program jag vill ha att starta på den sekundära skärmen så startar jag programet flyttar rutan (programet) till sekundära skärmen och stänger sen ner programet då öppnar sig sen programet på den sekundära skärmen oavsett var jag startar programet.

Ja det verkade ju funka bra
Ibland är det enklare än man tror.

Visa signatur

...

Permalänk

Firefox är en jävel dock. Åtminstone för mig verkar den ha en randomfunktion som gör att den startar på valfri skärm, i valfritt format(fullscreen, maximerad, liten), oavsett vad jag försökt ställa in åt den. Beware, firefox har en egen vilja!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065