Permalänk
Medlem

I förra veckan såg att jag kunde få 24/8. Beställde och fick modemet igår. Kopplade in och allt funkade fint. Bra hastigheter upp och ner.

Hade inget abonnemang innan. Körde Bredbandsbolaget ADSL tidigare. Har väntat på 24/8 möjlighet länge.

Bor : Stockholm => Södermalm => Ringvägen

Permalänk

Någon som minns när de första som hade comhem kunde få 8 i ull?

Jag syftar givetvis på de som inte hade UPC från början...

Permalänk
Medlem

En liten snegling i gamla comhemtråden ( http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5... ) mellan sidorna 87-90 (tidig maj - juli) så verkar det som att Gellivare och Ystad var redo, eller precis på gång (bäst att inte använda det uttrycket i och med att comhem varit på G i ett år nu ).

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

Kommer comhem med 30/30mbit? 50/50mbit ? 100/100mbit?
Och när isåfall?
Tacksam för svar!

/Max

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Klaga på att vi bara har 64QAM? Uppskattar att det är 90% chans att h*n jag pratar med aldrig hört talas om QAM..

Hehe. Det där med tekniska termer är många där inte så bra på. På den tiden DNSerna var så sega, ringde jag och klagade. Hon jag snacka med sa att jag skulle köra Tptest. Försökte förklara att det inte hade med varandra att göra. Sa även att jag pingat DNSerna och fick pingtider över 500 ms. Då sa hon att pinga inte var något jag kunde göra, utan bara deras tekniker

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziferN
Kommer comhem med 30/30mbit? 50/50mbit ? 100/100mbit?
Och när isåfall?
Tacksam för svar!

/Max

Någon tjänst som har samma upload som download lär vi inte se men iom docsis 3.0 som troligen börjar rulla ut i höst så kan man kanske få 50/10 och 100/20 till en början. Med tanke på att det gått 1 år sedan comhem började gå över till docsis 2.0 och det ännu inte är klart lär det inte gå snabbare med 3.0 Alltså kan ingen räkna med högre speed än 24/8 före slutet av 2009 iom att man inte vet vilken ordning orterna blir klar.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Okeej , jag får hoppas på det bästa
Tack för svaret!

Permalänk

20 upp är i alla fall bättre en bredbandsbolagets 100/10

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

BBB:s 100/10 borde vara 100/100 när comhem väl levererar /20.

Visa signatur

Permalänk

borde vara, då hoppas jag faktiskt lite mera på Comhem en BBB som är så pass korkade som kör 10 upp bara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om en månad är det drygt ett år sen Comhem började uppgradera för 8Mbit upload och en vild gissning är att drygt 20% återstår innan allt är klart, och då är ändå inte storstäderna helt uppgraderade än. Om man går efter var Phunky säger är det typ två år tills Comhem släpper nya hastigheter med docsis 3.0? BBB uppgraderade väl till 100/- för 2-3 år sedan? Känns ju som en större chans att de hinner före med högre UL, även om det bara är 20 eller 50, än Comhem på en två års tidsplan. Kalla mig pessimist...

(P.S. Lyckligtvis är nog Göteborgs “framtids-(fiber)-bredband” en bra bit på vägen om två år. D.S.)

Visa signatur

Permalänk

han säger att vid början av 2009 skulle det kanske börja starta.

joo håller med dig BBB kommer troligen komma med Gigabit innan, men man kan jue fortfarande drömma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde 8 up idag hoppas jag får det imorn då, har alltid fått 27ner, så att man kanske har tur och får typ 10 upp

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Undra om inte comhem har gjort någon form av uppgradering någonstans i krokarna. Senaste välseedade linux-disten som jag drog hem kom upp i 2.9 MByte per sekund. Detta var dessutom lördag kväll och inte typ 7:00 på en vardag som jag brukar komma upp i 2.7 Mbyte per sekund på. Vidare så lyckades jag seeda i 140kbyte per sekund vilket jag nästan aldrig har kommit upp i.

Nu får de fan släppa till 8 i ull till mig också..

Permalänk

håller tummarna för dig frostfield: Det har dragit ut endel på tiden. Dom borde redan varit klara förra året.

Visa signatur

Permalänk

Tack! Jo, det har verkligen dragit ut på tiden. Hur går det för dig nu för tiden?

Permalänk
Medlem

From idag så får alla befintliga 8/1, 8/8 & 24/8 -kunder följande hastigheter 10/1, 10/10 & 24/10 iom att Comhem höjer sina hastigheter.

Se mer om detta på Comhems hemsida.

Permalänk

Wohoo,... Fan va nice..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flizzy
From idag så får alla befintliga 8/1, 8/8 & 24/8 -kunder följande hastigheter 10/1, 10/10 & 24/10 iom att Comhem höjer sina hastigheter.

Se mer om detta på Comhems hemsida.

Ringde till comhem och frågade om uppgraderingen från 8 till 10 är automatisk. Svar nej, man måste säga till om man vill ha den nya farten. 10Mbit kommer aktiveras 1 maj enligt den personen jag pratade med, alltså inte idag.

Permalänk

Om de nu bara hade uppgraderat min upload så jag hade haft någon glädje av det här.

Comhem, how I hate you.

Permalänk
Medlem

Inget 100/10 direkt, 24/10 för 399kr/mån eller 429kr/mån om man inte vill binda sig i 12mån.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sohmoo
Ringde till comhem och frågade om uppgraderingen från 8 till 10 är automatisk. Svar nej, man måste säga till om man vill ha den nya farten. 10Mbit kommer aktiveras 1 maj enligt den personen jag pratade med, alltså inte idag.

Så om man har ett bundet abb kan man inte få 10 mbit upp.... I så fall grymt surt.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem

Men LOL. Sinnes, de höjer hastigheterna fasten de inte ens har uppgraderat allt än?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jollebolle
Så om man har ett bundet abb kan man inte få 10 mbit upp.... I så fall grymt surt.

Det lät så...
Pratade precis, och kan kunde få 24/10 om jag ville binda mig 12 månader till. (Edit: jag har ingen bindningstid just nu)
Hon sa själv att hon hade dålig koll på det nya, har någon annan hört något mera lovande?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sohmoo

uppgraderade mit 8/8 precis till 10/10 och mitt skulle aktiveras 29:e alltså imorrn, och kom ihåg ni som sitter på befintliga abonemang så är det gratis att uppgradera sig, man får skriva nytt kontrakt alltså 12 nya månader!

jag hade 10 månader kvar av gamla kontraktet typ!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putana
uppgraderade mit 8/8 precis till 10/10 och mitt skulle aktiveras 29:e alltså imorrn, och kom ihåg ni som sitter på befintliga abonemang så är det gratis att uppgradera sig, man får skriva nytt kontrakt alltså 12 nya månader!

jag hade 10 månader kvar av gamla kontraktet typ!

Haha.. jag band mig i fredags... fyfan värsta dealen någonsin!.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jollebolle
Haha.. jag band mig i fredags... fyfan värsta dealen någonsin!.

det spelar väl ingen roll när man binder sig man kan uppgradera ändå?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putana
det spelar väl ingen roll när man binder sig man kan uppgradera ändå?

hehe, jo men binda sig 12 månader till... nej tack Comhem. Totalt skulle jag då binda mig 24 månader för deras fulspel. Icke en chans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Det lät så...
Pratade precis, och kan kunde få 24/10 om jag ville binda mig 12 månader till. (Edit: jag har ingen bindningstid just nu)
Hon sa själv att hon hade dålig koll på det nya, har någon annan hört något mera lovande?

Jag uppgraderade mitt obundna 8/8 till 10/10 utan någon bindningstid. Så du borde också kunna uppgradera utan att binda dig?

Permalänk
Medlem

För det fick du väl betala lite mer i månaden, sohmoo?

Visa signatur