Permalänk
Medlem

Undrar hur belastat det blir nu pga detta

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
För det fick du väl betala lite mer i månaden, sohmoo?

Nej det ordinarie priset för 10/10 är detsamma som för 8/8 tjänsten.
Frågade flera ggr för att vara på säkra sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Undrar hur belastat det blir nu pga detta

Hur kan det komma sig att de uppgraderar redan befintliga 8/8 till högre upload, när andra delar av landet inte ens fått /8 än? Såvida de inte släpper högre upload till alla den 1 Maj.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur kan det komma sig att de uppgraderar redan befintliga 8/8 till högre upload, när andra delar av landet inte ens fått /8 än? Såvida de inte släpper högre upload till alla den 1 Maj.

Om jag får gissa så tror jag det beror på Bredbandsbolagets nya Turbo DSL tjänst. Comhem är helt enkelt rädda att förlora kunder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sohmoo
Jag uppgraderade mitt obundna 8/8 till 10/10 utan någon bindningstid. Så du borde också kunna uppgradera utan att binda dig?

Jag sade upp min bindningstid (så det blev obundet). Sedan frågade jag om jag kunde uppgradera till 24/10 utan bindningstid och de sa att det INTE gick. ???. Är det olika beroende på vem man ringer till eller vad??

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jollebolle
Jag sade upp min bindningstid (så det blev obundet). Sedan frågade jag om jag kunde uppgradera till 24/10 utan bindningstid och de sa att det INTE gick. ???. Är det olika beroende på vem man ringer till eller vad??

det klart man kan ha 24/10 obundet det står på deras hemsida klart och tydligt!!
kostar typ 30 kr mer i månaden än bubdet!

Permalänk
Medlem

Kan inte se min 10/10 beställning när jag kollar i "Mina tjänster". Hur är det för er andra som har beställt 10, syns det där?

Permalänk
Medlem

Om man har XX månader så blir det inte XX + XX när man binder om sig, så har aldirg jag uppfattat det utan du binder bara om dig och inte + till de extra.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Om man har XX månader så blir det inte XX + XX när man binder om sig, så har aldirg jag uppfattat det utan du binder bara om dig och inte + till de extra.

precis man binder sig på 12 och inte 12+12 det är gratis att uppgardera nytt bindningstid, comhem tjänar ändå på detta genom att du som kund uppgraderar till ett dyrare abonemang!

ps.
jag kan se min uppgradering på mina sidor och inkopplings datum med.

Permalänk
Avstängd

Jag fick 2 månaders längre bindnings tid och 10mbit upload skulle komma igång inatt mellan 00.00 - 06.00

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Ringde och dubbelkollade min 10/10 beställning utan bindningstid. Verkar som jag kommer få det efter 24:00 idag, inte 1 maj som jag fick besked om förut. Anledning till att det inte syns på "Mina tjänster" är att de har lite problem med systemet p.g.a. hastighetsändringen. Håller tummarna!

Permalänk
Medlem

Haha aldrig i livet att man binder sig igen till detta skitbolag...

Hoppas BBB e snabba nog att leverera vdsl2

Eller om comhem skärper till sig vad det gäller uptime samt hastighet..
enda sättet de kan överleva denna fighten är att släppa MINST ett 50/10 eller 100/10 hastigher gärna högre i upload.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Haha aldrig i livet att man binder sig igen till detta skitbolag...

Hoppas BBB e snabba nog att leverera vdsl2

Eller om comhem skärper till sig vad det gäller uptime samt hastighet..
enda sättet de kan överleva denna fighten är att släppa MINST ett 50/10 eller 100/10 hastigher gärna högre i upload.

jag tycker detta är guld har setat på adsl lina med 2mb i upload och snart med 10, kan inte klaga. har haft 8/8 i 2 månader med ett avbrott en kväll. och hastigheterna har vart vad som lovats!

från att jag har betalat ca:400kr för en adsl uppkoppling 13/2 hastighet till att kunna ha 24/10 och betala samma pris är detta mycket bättre alternativ!

Permalänk
Medlem

Nån som fått sin 24/10 igångsparkad? jag beställde för 2timmar sen har inte hänt mycke här än.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flash01
Nån som fått sin 24/10 igångsparkad? jag beställde för 2timmar sen har inte hänt mycke här än.

Behövde du binda upp dig?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flash01

Hastighetsändringar brukar slå genom först efter 24:00, om inte Comhem har ändrat på det.

Permalänk
Medlem

Okej, Nope behövde inte binda mej.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Hon sa själv att hon hade dålig koll på det nya, har någon annan hört något mera lovande?

Jo, dålig koll har de allt. Hon jag pratade med visste inte om att tjänsten fanns till att börja med. Men det spelar mindre roll då hon kom fram till att jag inte kan få snabbare än 24/1

Får göra ett nytt försök om någon vecka då de fått mer koll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Behövde du binda upp dig?

Jag uppgraderade 8/8 -> 10/10 utan bindning.. Klart det går utan bindning, står ju på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Uppgraderade till 24/8 den 18/4... har fungerat fint
såg idag att jag kan ha 24/10 för samma pengar nytt samtal och ny fart imorgon... spännande... comhem verkar vara på hugget

Permalänk

Ringde comhem och frågade om de kunde se ifall när jag beräknas kunna få högre upload. Var 99% säker på att jag inte skulle kunna få det och det visade sig att jag hade rätt. Vad kärringen sa var dock att det var upp till min bodstadsvärd att släppa fram mer hastighet. Kan detta verkligen stämma?

Phunky ??

Jaja, får la sunka fram i 1 megabit fårävör antar jag..

Permalänk
Medlem

Det hade förklarat varför vi är de få som är kvar i Götet :'(

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Citat:

Det hade förklarat varför vi är de få som är kvar i Götet :'(

Snacka med en trevlig tjej på supporten, hon sa att jag preliminärt skulle kunna få snabbare upload i slutet av maj. Gäller nog dig också jamie.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Ringde comhem och frågade om de kunde se ifall när jag beräknas kunna få högre upload. Var 99% säker på att jag inte skulle kunna få det och det visade sig att jag hade rätt. Vad kärringen sa var dock att det var upp till min bodstadsvärd att släppa fram mer hastighet. Kan detta verkligen stämma?

Phunky ??

Jaja, får la sunka fram i 1 megabit fårävör antar jag..

Haha undra om det var samma människa som pratade med mig i Januari. Då hette det oxå att det är upp till "poesidon". 2 veckor senare var det tydligen inte så längre

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk

Jag frågade idag om varför jag inte kunde få det när områdena runt omkring mig kunde. Då fick jag svaret att det berodde på nätuppgraderingar som utfördes och när det var klart skulle jag kunna få det.

Min följdfråga var givetvis, när blir det klart då? Svaret jag fick var "jag kan inte ge ett exakt datum men det ska vara klart till Maj". Jag upplyste om att Maj är ett par dagar bort och det inte känns så realistiskt att det kommer hända då om de inte kan ge ett exakt datum. Så jag har inga större förhoppningar när det gäller att comhem ska leverera det snart.

Permalänk

ja du frostfield: Här står allt stilla, Min kontakt på Comhem som jobbar inom näten säger att problemet ligger i dom som leverarar fibern till min ort nu.

Och det är en stor väntelista på att då det fixat.

serigöst kan man få 10/10 nu med ?

Phunky: Håller med dig det här kan inte sluta bra, nu ska dom ge alla 10/10 gratis för 198 spänn i 3 månader. HALLÅ mitt nät kommer bli mera o surfligt en vad det är nu :/

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Ja alla med 8 upp behöver bara ringa in å be dem uppgradera

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Ja det ska gå att få 10/10 för 359Kr i månaden från idag.
Sen beror det antagligen på vart man bor...

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putana
jag tycker detta är guld har setat på adsl lina med 2mb i upload och snart med 10, kan inte klaga. har haft 8/8 i 2 månader med ett avbrott en kväll. och hastigheterna har vart vad som lovats!

från att jag har betalat ca:400kr för en adsl uppkoppling 13/2 hastighet till att kunna ha 24/10 och betala samma pris är detta mycket bättre alternativ!

Själv har man suttit med 24/8 i Snart 2-3 års tid och det känns väldigt onödigt att gå ifrån 8 i upload till 10 i upload... de kunde ju passa på öka downloaden.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Själv har man suttit med 24/8 i Snart 2-3 års tid och det känns väldigt onödigt att gå ifrån 8 i upload till 10 i upload... de kunde ju passa på öka downloaden.

Jag kan lova dig att många är glada över denna "lilla" höjning. Jag hoppas de kommer höja uploaden snart igen.