Permalänk
Robot

Behemoth

Min konstant pågående projekt "Behemoth". Jag har haft den vattenkyld innan men när jag bytte system från AMD till Intel så tänkte jag skaffa lite andra vattenkylningsdelar och fixa till det. Eventuellt byta låda till en där jag kan ha dubbla loopar. Här kan ni se hur den såg ut innan:
http://www.sweclockers.com/album/?id=905

Nu till verket!

Det som sitter i är:

Cooler Master Stacker 830
Gainward 8800GT SLI
Inno3d 680i SLI MoBo
Intel Q6600 2.4 Ghz @ 3.3 Ghz
Cooler Master Gemin II kylare med två 120 mm fläktar
4 Gb GAIL 800 Mhz 4-4-4-12 DD2 Minne
OCZ XTC Minnes Kylare
Creative X-Fi Elite Pro
2.75 Tb Hårddiskutrymme

Just nu ser det ut som ett ormbo där inne men jag skall ta tag i det snarast!

Jag har moddat lådan så man öppnar platsdörren framåt istället för bakåt. Innan hängde det två radiatorer i dörren för vattenkylningen. Fungerade väldigt bra men tyvärr så kinkade slangarna sig efter ett tag så jag bestämde mig för att ta bort vattenkylningen tills jag kom på någt bättre sätt. Gjort hål för pumpen också men det syns ändå inte nu...

Mycket blåljus, det gillar jag!
Kan tilläggas att datorn i nuläget låter som ett jetplan men jag har hörlurar som dämpar ; ) Nä, men seriöst, det låter lite för mycket. Skall som sagt slänga in vatten i den snart och möjligtvist byta till en Lian Li Cube. Kanske...

Var inte blyga för att kommentera!

Besök albumet: Behemoth av anemic

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut. Uppdatera galleriet efter kabeldragning Sen efter det röstar jag

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

fina poäng i 3Dmark en 8:a nu me finnare kabeldragning hadde det varit en 10:a

Visa signatur

Stationära:Silver Power 600W | Gigabyte GA-EP35-DS3| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB| CPU E8400@3.8 Ghz |HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3|Systemdisk WDC 160GB | Lagring 1.5tb | Fractal Design Define R2

Bärbara:Asus K70IO

Permalänk
Hedersmedlem

Nice 3Dmark resultat! ~3ggr så mycket som mig Ser fint ut i övrigt, och vilken monsterkylare du har! 9p.

Permalänk

Kylaren var cool. Nice med två 8800GT också. De blir 10P

Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 5 7500f | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | GTX 970 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home |

Permalänk
Medlem

Synd bara att kylaren är lite låg och vilar på mina ramminnen, för att inte tala om att den blokerar ramminneskylaren direkt.
Vad är det för ramkylare du har i datorn? Den såg intressant ut, inga planer på att handla noctuafläktar för en förmögenhet?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galleri
Nä, men seriöst, det låter lite för mycket. Skall som sagt slänga in vatten i den snart och möjligtvist byta till en Lian Li Cube. Kanske...

Besök albumet: Behemoth av anemic

Slänga in vatten i datorn brukar få tyst på den. Speciellt när den inte går att starta xD. Ne men okey gjort, får en 6:a.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Slänga in vatten i datorn brukar få tyst på den. Speciellt när den inte går att starta xD. Ne men okey gjort, får en 6:a.

Hahaha, du är ju lite rolig ändå...
Brukar inte vara några problem att få saker och ting att starta, bara man byggt ihop det rätt...

Jag skall fixa lite kabeldragning efter helgen. Skall köra LAN i källaren så jag vill inte kladda för mycket med den just nu.

Ja, CPU kylaren vilar lite på minneskylaren, men det är inga bekymmer. Sitter bra ändå. CPU kylaren är "lite" för stor igentligen, men just nu är det bara ett mellanköp tills jag fått ihop saker till vattenkylningen. Den blockerar inte alls utan först så blåser CPU fläktarna på minneskylaren och minneskylaren på minnena. Jävla massa blås. Ni kanske förstår varför man måste ha hörselskydd när man sitter framför datorn? *hehe* Jävla blåsande...Det är faktiskt inte så farligt, men jag hade aldrig kunnat sova brevid den. Står i kontoret som tur är.

Minneskylaren hittar du här! : http://www.petrastechshop.com/oczxtcmeco.html

Målet i 3DMark är 20.000 poäng!
Skall voltmodda MoBo för stabilitet och sen även grafikkorten så det blir lite mer spänning in i GPUn. Just nu är det värmen på CPUn som sätter stopp men det fixar sig med lite vatten ; )

MER KOMMENTARER

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Trevliga points i 3dmark där

Permalänk
Medlem

Sätt en radiator i toppen av lådan istället! Det finns ju utrymme precis ovanför nätagget och taket så att säga, verkar som gjort för att sätta en radiator där

Dock måste man ju ta bort nitarna som håller i "taket" så att säga för att komma åt där. Men det är ju inga problem, bara fixa såna hårddiskskruvar som man skruvar fast taket med sen, så har man ett löstagbart tak istället, det skall jag fixa på mitt stacker 832 iaf

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini