Permalänk
Medlem

Civilingejör Bioteknik?

Tjena!

Jag pluggar just som Civilingejör på Bioteknikprogrammet på KTH, dock vet jag inte om detta är rätt för mig, ingen som har gått denna utbildning och har lite insight i vad du kan arbeta som osv. Möjligheter för utlandsarbete, löner och så vidare. Känns som jag inte har tillräckligt bra koll på sådant för att känna att man vågar investera 5 års tid på detta Just lönen är en stor fråga då jag även känner för att plugga ekonomi, speciellt finansekonomi i så fall.

Civilingejörsutbildningar är ju i grunden rätt obegränsade och man kan jobba med det mesta, dock känns det som att just bioteknik är mer begränsat fält då min utbildning mest utgår från Kemi/Cellbiologi och rena Bioteknik kurser. Matte är endast på KTHs grundnivå (går så långt som algebra påbyggnadskurs samt flervariabel kurser, även någon till om jag inte har helt fel), även fysik och programmering är underreprecenterat.

Känns som man skall tjäna rätt så bra om man skall investera 5 år av sitt liv på att plugga, detta då man kan tjäna rätt bra i dagsläget utan utbildning.

En lösning jag tänkt följa om jag väljer att plugga detta vidare är att även ta ut en kandidat i något ekonomiprogram, kan förmodligen tillgodoräkna mig matten så det är inte så mycket extra som behöver läsas in.

Lite äldre människor som kanske har positioner då de anställer människor inom IT/ekonomi områden får gärna ge tips utifrån hur de anställer.

Tacksam för alla som har lite koll på området och kan ge mig lite tips. Andra får sjävklart dela med sig också av sina tankar och idéer Kanske någon som har en fråga till mig om hur livet är här på kemisektionen

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk