Permalänk
Medlem

Asus G1S-AK111G

Tja, tänkte ev köpa en Asus G1S-AK111G inom någon vecka.

har lite frågor ang den.

Fråga1: Grafikkortet:
På Prisjakten.nu ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=237788 ) står det att dena Laptopen har GeForce Go 8600M GT men på Datorbutiken.com ( http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASG1S-AK1... ) står där att den har
Grafikprocessor/tillverkare NVIDIA GeForce 8600M GT
Videominne GDDR3 SDRAM - 256 MB

( Och GO har väll inte DDR3? - vad har den ddr3 eller ddr2? - är den Go eller inte? )

Fråga2: Bilder:
Är det någon som har en sådan här laptop och kan posta lite bilder på den - jag har svårt att hitta bilder på hur den ser ut ordentligt.

Fråga3: man ska få Vista Ultimate med den - får man en Vista ultimate skiva med den eller man får det bara inlaggt på hårdisken?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Fråga 1:
Gafikkortet är ett 8600 GT DDR3

Fråga 2
Ledsen har ingen kamera=P Men kan säga att jag blev överaskad över hur fin den var när jag packade upp den.

Fråga 3:
Du får med en recovery dvd där grunden av vista finns med. och en skiva med alla drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

ok så det är en DvD men bara vista? - det är nice

för min Gammla HP Dator - där var man tvungen att bränna ut 2x CD Skrivor med återställningsmaterial, å det var Win XP med alla drivrutiner och program - villket var Irriterande.

tycker det skulle vara mycket skönare med 1x Vista skiva, sen 1x cd med Drivrutiner, så man har lite mer kontroll över vad som hamnar på den

är du nöjd med datorn då? Prestanda messigt etc?
fungerar bra med Vista Ultimate? - är det Ultimate x64?

- har du testat spela något med den eller ver du ifall det fungerar?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Jodå dator är riktigt fin i störrsta allmänhet.
Prestandan är helt klart värt priset.
Vista Ultimate funkar väl bra men jag har nått emot vista då spel har en förmåga att rata vista helt. Det är 32-bits vista

Men spel som har funkat som de ska flyter på riktigt fint. Hl2 på maxade inställningar utan problem.

Permalänk
Medlem

ok, lite lol att man får 32x då det är en 64x cpu, men men.
det kommer nog bli bra

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Ljudnivå

Hur är ljudnivån på denna maskinen, dvs hur mycket väsnas fläktarna & HD?
Spinner fläkten ner när datorn bara står på utan att man gör något med den?

Permalänk
Medlem

Har själv kollat på denna så lånar tråden,, Ska köpa en laptop o denna verkar vara "gjort för mig" enligt va ja har läst va den klarar men vill veta om den klarar WoW, Sc2 utan probs då ja spelar/ska spela dom spelen som mest.

Permalänk
Medlem

Har en G2S. Samma maskin fast större skärm.

Klarar alla spel. Dock får man köra medium på Crysis och liknande.

Klart nöjd med min. Dock väsnas fläkten lite mycket kanske. Eller så är det bara jag som är kräsen.

Står lite här.. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.