Permalänk
Robot

Ny Dator

Hej!
Jag har nyss byggt en ny dator. Jag hade en HP Pavilion DV9077 förut, men moderkortet var helt världelöst! Hade den ca 8 månader och jag lämnade in den till verkstan ca 3 gånger -.- Så man kan säga att jag var ganska trött på skiten när jag sålde den ^^ För pengarna köpte jag en helt ny dator, ingen super dator kanske. Men den är mycket mycket bättre än en icke fungerande laptop ^^

Specc på den gamla datorn:

Processor: AMD Turion (1.8 GHz) - 64 X2 TL-56 2 x 512 KB cache
Minne: DDR II SDRAM - 667MHz - PC2-5300-1 GB (2 x 512 MB)
Hårddisk: Serial-ATA - 240 GB (2 x 120 GB 5400 RPM)
Skärm: 17 tum - WXGA+ BrightView (1440 x 900 bp)
Grafikkort: nVIDIA GeForce Go 7600 256 MB
CD/DVD/CDRW: DVD±RW (±R dubbla lager) med LightScribe
Minneskortläsare: 5-i-1, läser SD/MMC/MS/MS Pro/xD-kort
Operativsystem: Microsoft Windows XP Media Center Edition Svensk
Nätverk: 10/100 Mbps & WLAN 802.11a/b/g
Expansionskort: 1 x ExpressCard 54
4 st USB portar
1 st Firewire port
1 st Infraröd port (för fjärrkontrollen)
1 st S-video utgång
Modem
Bluetooth
(BxDxH): 396 x 285 x 31.6/41.8 mm
Vikt 3.5 kg
HP Pavilion WebCam
HP Mobile Remote Control

Som sagt för pengarna byggde jag (eller mest min pojkvän ^^) en ny dator. Det var första gången jag har varit med vid ett datorbygge så jag var mycket ivrig Därför blev det inte så många bilder, men jag har några stycken som jag hoppas ska duga. Jag tog bilderna med min mobilkamera, men mobilen är relativt ny så jag tycker att dem blev väldigt fina ändå. Jag passade även på att köpa en stor skärm, nya högtalare och ett tv-kort.

Specc på den nya datorn:

Skärm: LG L225WT-SF 22# WIDE TFT TCO-03 SILVER
Chassi: NZXT MIDITOWER HUSH SILENT SVART NO POWER
Grafikkort: ASUS GEFORCE 8600GT 512MB SILENT 2XDVI HDTV PCI-E
Moderkort: ASUS P5B P965 S-775 GBLAN ATX
TV-kort: PINNACLE PCTV PMC 50I TV-KORT PCI
Minne: HYPERX 2GB DIMM DDR2 800MHZ PC6400 CL5
Hårddisk: WESTERN DIGITAL CAVIAR SE 160GB SATA/300 8MB
Processor: INTEL CORE 2 DUO E4500 2.2GHZ 2MB 800MHZ S-775
Nätaggregat: CORSAIR HX 520W NÄTDEL ATX12V 2.2 / EPS12V
DVD/CD-läsare: SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 20X RETAIL VIT/SV/SILVER
Operativsystem: MICROSOFT WINDOWS XP HOME SP2B SVE CD#OEM
Högtalare: LOGITECH X-230 2.1 HÖGTALARE

Tur att jag har min datornörd till pojkvän som kunde hjälpa mig med bygget! För jag kunde få datorn precis som jag ville inom den budget jag hade Allt fungerade utmärkt förutom DVD-brännaren, men som tur var hade pappa en som låg och skräpade så jag fick den istället. Tyvärr vet jag inte vilken modell det är men det är kanske inte så viktigt.

Priset på allting blev ca 10 000 kr
Jag köpte allting på dustinhome, leveransen var väldigt snabb. Så jag är nöjd

Besök albumet: Ny Dator av FireFoXNovA

Permalänk

Har samma grafikkort fast 256mb... Tycker du inte det är ganska varmt idel?

Visa signatur

Stationära:Silver Power 600W | Gigabyte GA-EP35-DS3| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB| CPU E8400@3.8 Ghz |HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3|Systemdisk WDC 160GB | Lagring 1.5tb | Fractal Design Define R2

Bärbara:Asus K70IO

Permalänk
Hedersmedlem

Kabeldragningen får du som sagt fixa! Annars såg det okey ut, 7p

Permalänk

En tjej på detta forum? Coolt.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR

Unikt*

Permalänk

Vad säger att det är en tjej? ^^p Uee... Annars, najs=P

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Riktigt fint med all info som så många brukar missa att ta med i sina gallerier

Förresten, 10k för den där är väldigt mycket ^^

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton

Antaglien så var det 10k för allt skärm tangentbord mus högtalre ETC.

looking good :).

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Dom grejerna hade ju till och med jag varit nöjd me... och allt de där för 10k känns som en bra affär.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

både grafikortet och cpu har fritt runt sig så att fixa kablarna behöver du inte ha så bråttom med
spec helt ok..
en 7a

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

De va attan va alla blev lena i truten när de va en tösabit som skrivit inlägget.
Hade de varit en 13 årig kille så hade han blivit sågad utmed fotknölarna och fått gliringarså han inte kunnat sova på en vecka.

Nice maskin btw............

Permalänk
Avstängd

50kr på att det är en kille som skriver annars ska jag banne mig visa att jag är en bättre pojkvän en hennes hehe

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irish
De va attan va alla blev lena i truten när de va en tösabit som skrivit inlägget.
Hade de varit en 13 årig kille så hade han blivit sågad utmed fotknölarna och fått gliringarså han inte kunnat sova på en vecka.

vi e ju gentlemän här på sweclockers;)....nice maskin btw:P

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Citat:

eller hur, tänkte skriva detsamma, galleriet hade inte haft 2poäng om det vore en kille...

orättvist

1p från mig

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boxter400
Har samma grafikkort fast 256mb... Tycker du inte det är ganska varmt idel?

Jo, det blir ganska varmt..det är synd för det är för övrigt väldigt bra..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Kabeldragningen får du som sagt fixa! Annars såg det okey ut, 7p

Hehe, tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR

Hehe, tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe

Jag är en tjej ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton

Jag har räknat med skärmen, högtalarna, nytt operativsystem osv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Dom grejerna hade ju till och med jag varit nöjd me... och allt de där för 10k känns som en bra affär.

Jupp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
både grafikortet och cpu har fritt runt sig så att fixa kablarna behöver du inte ha så bråttom med
spec helt ok..
en 7a

Hehe, jag vet inte riktigt hur man fixar kablarna fint..nått tips? ^^

Citat:

haha, jag lovar att inte bli ledsen om nån skriver nått negativt Jag är ganska ny i "datorvärlden" så jag tar glatt emot alla tips jag får

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
50kr på att det är en kille som skriver annars ska jag banne mig visa att jag är en bättre pojkvän en hennes hehe

hahaha, det ser ut som att du just har förlorat 50 kr Jag är en glad tjej på 15 år^^ haha XD

Visa signatur

blomman-1992@hotmail.com

Permalänk
Avstängd

15 år va rätt litet för mig så ja din pojkvän får någ behålla dig då hehe välkommen till detta mansdominerande värd bakom skämeno sweclockers

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrilleMeister
vi e ju gentlemän här på sweclockers;)....nice maskin btw:P

Tack så mycket

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
eller hur, tänkte skriva detsamma, galleriet hade inte haft 2poäng om det vore en kille...

orättvist

1p från mig

Vänta, får jag 1p bara för att jag är en tjej? :S

Citat:

15 år va rätt litet för mig så ja din pojkvän får någ behålla dig då hehe välkommen till detta mansdominerande värd bakom skämeno sweclockers

haha ^^ Jag märker att det bara är en massa killar här..men bara för att jag är tjej vill jag inte bli behandlad på ett annat sätt. T.o.m min pokjvän gör det " Man kan inte hålla på och sminka sig och göra sig fin OCH vara datornörd samtidigt"..Någon som kan förklara varför inte? :S

Visa signatur

blomman-1992@hotmail.com

Permalänk
Avstängd

ursäkta OT men hur fasen får man en visningsbild till vänster om sin profil under sitt nick , har fårgat detta förut men ingen har gett mig svar så nu ber jag om det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nej, du får ett poäng för att alla andra röstat 10(för du e tjej), ingen av dom är rätt, försöker bara jämna ut... det är ju knappast nån som når 7 om inte de moddat rätt hårt.

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
nej, du får ett poäng för att alla andra röstat 10(för du e tjej), ingen av dom är rätt, försöker bara jämna ut... det är ju knappast nån som når 7 om inte de moddat rätt hårt.

tala om vrikat inlägg borde modda om din skalle men lite svårt o göra det på datorn, hur i helv.... kan man resonera som dig va fan vet du om andra röstar 10or bara för att hon är tjej tror du att du är einstein som läser andras tankar , för det första står det att hennes kille gjorde det för det andra så vill man vara idiot o sabba för folk ja då gör man som dig...för det tredje du har vart här i forumet i 4 år o ja du har inte lärt dig att komendera som díg uppskattas inte ,du hade gjort bäst att inte ens yttra dig överhuvudtaget o kanske valt ett annat ställe o vara spydig på

Edit: till er övriga jag ber om urtsäkt för detta inlägg men jag kände bara det att jävla människa ,det han skrev va endast för o vara jävlig. O jag hatar sånna mäniskor rakt av

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe

Att man har en pojkvänn brukar tyda på att man är tjej eller homosexuell. Har ingen betydelse i vilket fall.

Jag brukar inte gilla NZXT chassina. Bara plast o skit men det här ser i allefall ganska ok ut *hehe*
Ett par pointers, byt ut kylaren! Intels stockkylare är skit, dessutom kan du klocka duktigt med en vettig kylare. Få ut lite mer välbehövligt prestanda. Sen måste du fixa kabeldragningen, ser bredrövligt ut.
Annars ett bra bygge! Gjorde pojken din bra ; )

Vad blir det för lir på den här maskinen då? Säg inte att du bara spelar WoW för då blir jag lessen i ögat. Kul med en brud på forumet! Väl behövligt i datorvärlden faktiskt.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

på bilderna ser jag bara en ramsticka men ska det inte va 2?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
på bilderna ser jag bara en ramsticka men ska det inte va 2?

det är en 2giggs sticka enligt va jag antog då jag läste det hon skrev som beskrivning

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubbää
Yeah!!!

hehe ok

Visa signatur

blomman-1992@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Citat:

tala om vrikat inlägg borde modda om din skalle men lite svårt o göra det på datorn, hur i helv.... kan man resonera som dig va fan vet du om andra röstar 10or bara för att hon är tjej tror du att du är einstein som läser andras tankar , för det första står det att hennes kille gjorde det för det andra så vill man vara idiot o sabba för folk ja då gör man som dig...för det tredje du har vart här i forumet i 4 år o ja du har inte lärt dig att komendera som díg uppskattas inte ,du hade gjort bäst att inte ens yttra dig överhuvudtaget o kanske valt ett annat ställe o vara spydig på

Edit: till er övriga jag ber om urtsäkt för detta inlägg men jag kände bara det att jävla människa ,det han skrev va endast för o vara jävlig. O jag hatar sånna mäniskor rakt av

PERFEKT exempel

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Kul med datorintresserade tjejer.

Väntar med att sätta poäng tills du har fixat kabeldragning. Bara att skaffa stripes och börja jobba

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Kul med datorintresserade tjejer.

Väntar med att sätta poäng tills du har fixat kabeldragning. Bara att skaffa stripes och börja jobba

Haha, verkar som att jag måste göra det snart ja..^^ Men jag är inte så duktig på sånt här..behöver tips..någon? ^^

Visa signatur

blomman-1992@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFoXNovA
Haha, verkar som att jag måste göra det snart ja..^^ Men jag är inte så duktig på sånt här..behöver tips..någon? ^^

Kolla om du kan plocka av andra sidan av chassit, (inte där du ser moderkortet) där brukar det finnas hål som man kan dra alla kablar genom och ut på framsidan igen enda tips jag kan komma på ATM

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk

Trevligt med tjejer här i forumet. Bra hopplock för 10 lakan på ett och samma ställe, och så bra att du/ni tagit bort alla fula plastsnäppen som ska hålla fast olika expansionsenheter (minskar vikt och skrammel också).

Bra jobbat, 5p