Dell XPS 1530 - Vad är det först man gör?

Permalänk

Dell XPS 1530 - Vad är det först man gör?

När man köper en dell får man med massa gratisprogram, ska man installera/avinstallera dessa?

Har ni några tips på massa bra program en splitterny dator behöver/ska ha?

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Medlem

Nej du får inte med en massa skräp som på de flesta andra hempc. Är bara ett diagnostik program som följer med och det skall du absolut inte ta bort.

Permalänk

okey, tack!

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Medlem

Första du bör göra är att ominstallera windows. Jag hade drygt 75-80 processer igång på min xps1530 när jag fick den, cirka 50 tror jag efter en formatering (samt installation av alla de vettiga programmen).

Permalänk
Medlem

Installerar du om windows med de medföljande skivorna så får han sammainställningar igen så alternativet är om han har ett par orginal skivor.

Men som sagt så är dells skivor väldigt lika orginal och har inte många extra funktioner inlagda till skillnad på många andra tillverkare.

Permalänk

hmm, detta är ju jättesvårt eftersom alla säger olika saker. Jag är inte jättehaj på datorer, borde jag bara låta den va eller ere värt att omformatera, behöver jag då en nya cd?

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Installerar du om windows med de medföljande skivorna så får han sammainställningar igen så alternativet är om han har ett par orginal skivor.

Men som sagt så är dells skivor väldigt lika orginal och har inte många extra funktioner inlagda till skillnad på många andra tillverkare.

Jag installerade i princip allt som följde med, ändå cirka 30 processer mindre. Har du en XPS M1530?

Knightstreet: Om du är osäker på hur du ska göra så tycker jag att du ska skippa ominstallera.

Permalänk
Avstängd

Jag ominstallerade vista och det blev så jävligt mycket bättre/skönare.
(snabbare)

Visa signatur

Halleluja