Ingen bild bootas upp vid start av dator?!

Permalänk
Medlem

Ingen bild bootas upp vid start av dator?!

Hallå alla!
Så att jag startade om datorn igår pga av uppdatering av antivirus program. Men jag märkte att när den skulle boota upp igen så startar inte skärmen :S.
Det hände bara sådär :/. Fungerade hur bra som hellst innan.
Det fungerar hur bra som hellst när jag använder min AGP port. Har ett asrock dual sata2 så jag har tillgång till både agp och pci-e.
Men jag måste ha igång mitt x1950PRO som använder sig av pci-e porten.
Så jag använder mitt sunkiga ATI 9550 just nu.
Är det någon som vet vad problemet kan bero på?!?!
Mitt nätagg är ett FSP 400W. Och det ska inte vara några som hellst problem med att driva igång min dator. Relativt nytt också så det kan inte bero på det tkr jag. Fast vem vet :/.
Aja hoppas ngn där ute kan tänkas veta vad felet är? Vad kan kan prova göra och sånt.
Bör tillägga att jag testat reseta cmos ett antal gånger. Även provat ta bort ett minne och sånt där men nää. Det vill sig inte :S

// MVH

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att Asrock använder AGP för primär grafik, men det kan man ändra i Bios.
Så om du har resetat cmos så är AGP numera primär grafik enligt bios.

Jag känner inte till hur det är med just ditt kort men jag hade tidigare ett Asrock kort där det inte blev bild på Pci-e förrens windows började ladda sina drivrutiner, förrens jag ändrade bios inställningarna till att använda pci-e som primär.

// Honda600

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit

Permalänk
Medlem

Hum okej. Ska testa det kolla lite i bios =). Det roliga är att datorn och allt startas upp. Man hör när datorn kmr in i windows. Bara det att skärmen är svart av ngn välldigt konstig anledning :S

Edit: Det fungerade inte :/. Kan kortet bara lägga av sådär?:S

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::