World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem

Tackar.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Jag och min mate är båda level 68. Vi var i BEM, kom en paladin med grön/blå gear och Oathkeeper. Han bubblade sigsjälv och dödade oss innan hans bubbla försvann. Det är fan inte rättvist

Worst case of imbalance i WoWs historia.

Någon som testat att göra en Shadow Lab runda på en full lvl 68-69grupp? Klarar man det?

Permalänk
Medlem

orkar någon ressa mitt account tack? tänkte värma upp inför wotlk

email:j_a_anderssonAThotmail.com

tackar

Permalänk
Medlem

Fixat dastrike.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Professions till en warrior, vad föreslår ni?

Har så gott som spikat BS men har svårt att bestämma mig för antingen enchanting eller engineering. Är inte ute efter något som ska fylla pengapungen, utan något som ska vara användbart helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Professions till en warrior, vad föreslår ni?

Har så gott som spikat BS men har svårt att bestämma mig för antingen enchanting eller engineering. Är inte ute efter något som ska fylla pengapungen, utan något som ska vara användbart helt enkelt.

Enchanting för ringenchants, alchemy(eller om det var herbalism, kommer inte exakt ihåg, är jättetrött) för HoTen, inscription för att få en extra slot, eller engi för att det är riktigt skoj

Något av dom känns mest relevant, vad ska du använda din warr till?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Enchanting för ringenchants, alchemy(eller om det var herbalism, kommer inte exakt ihåg, är jättetrött) för HoTen, inscription för att få en extra slot, eller engi för att det är riktigt skoj

Något av dom känns mest relevant, vad ska du använda din warr till?

Är mest sugen på att testa lite halvseriös BG-PVP med just warriorn, men är öppen för det mesta. Även tanking kan nog mycket väl bli aktuellt då jag inte har testat det på riktigt än Har en hel del andra chars och ville testa en annan form av melee.
Både alchemy och herbalism har jag på dessa så det känns inte så aktuellt. Du nämner en extra slot från inscription, vad för slot?
Enchanting som du säger, för ringenchants och för att kunna dissa saker själv. Vilket skulle vara riktigt praktiskt. Engineering o andra sidan för häftiga mount och helt rekorderliga hjälmar. Skulle inte tro att det lutar åt raidande tyvärr, så vettig gear man kan göra själv kommer förmodligen räcka länge.

Får ta mig en funderare under morgondagen.

Permalänk
Medlem

Det är borttaget att Inscription ska få extra Glyph slot. Möjligt att det kommer tillbaka men änsålänge är det borta.

Alchemy for trinket som buffar Pot användandet kan ju vara något i PVP.

Herbalism healen är riktigt dålig och om dom inte buffar den så är det inte lönt och ta för det.

Hade nog tagit Jewelcrafting för att kunna göra Epic BoP gems billigt.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjurzz
Hittade på det på typ första försöket Har dock ett annat litet problem.. nån anna som har problem med cartographer? kanske ska vara så, jag kan inte zoma ut når jag högerklickar på mappen, utan man måste välja zonen i menyn högst upp.
Ska det vara så eller är det något fel, tycker det är jäkligt drygt iaf.

http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/cartographe...

Den funkar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Lvlar en BE Paladin just nu, är vid lvl 16.

Lvlat paladin till kanske 25 förut, va sådär då men tycker det att dem ändrat Seals till 2min är så sjukt skönt!

Så hoppas att jag tycker det är kul nu

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b^eF
Lvlar en BE Paladin just nu, är vid lvl 16.

Lvlat paladin till kanske 25 förut, va sådär då men tycker det att dem ändrat Seals till 2min är så sjukt skönt!

Så hoppas att jag tycker det är kul nu

Den 70 retadin som förföljt oss och dödat oss i snart 3 timmar tycker det är skitkul.

Logga ut är inte så roligt, då det är 1500 pers i kö till Grim Batol.

EDIT: Nu är det så uppenbart, hon har en Alliance kompis på vår server som har oss på friendlist. Så hon ser var vi är och när vi loggar in. Kan man inte bli anonym på något sätt så andra inte ser en på friendlist? Blir snart tokig. Hon har stalkat och dödat oss sedan i eftermiddags.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Den 70 retadin som förföljt oss och dödat oss i snart 3 timmar tycker det är skitkul.

Logga ut är inte så roligt, då det är 1500 pers i kö till Grim Batol.

EDIT: Nu är det så uppenbart, hon har en Alliance kompis på vår server som har oss på friendlist. Så hon ser var vi är och när vi loggar in. Kan man inte bli anonym på något sätt så andra inte ser en på friendlist? Blir snart tokig. Hon har stalkat och dödat oss sedan i eftermiddags.

Nog för att retradins är gryma nu, men "er" säger du..Retradins har en hög burst, överlev den så kommer paladinen vara tvungen att köra alla sina cooldowns, vilket innebär att ni har han.

Tar retradins med locken, om de inte är snorgrymt gearade.

Tog 60 nyss med min paladin, så nu lägger jag locken på hyllan och levlar som ett as

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Nog för att retradins är gryma nu, men "er" säger du..Retradins har en hög burst, överlev den så kommer paladinen vara tvungen att köra alla sina cooldowns, vilket innebär att ni har han.

Tar retradins med locken, om de inte är snorgrymt gearade.

Tog 60 nyss med min paladin, så nu lägger jag locken på hyllan och levlar som ett as

Paladinen i fråga stalkar oss överallt. Kommer dit vi är, flyger efter och dödar. Byter vi zone kommer hon innom 1 minut och gankar igen, sen rider hon bredvid oss när vi flyger iväg, direkt vi landar är hon där. Hållt på i lver 5 timmar nu.

Vi loggade ut för en stund sedan i ~40 minuter, direkt vi loggade in var hon där igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Paladinen i fråga stalkar oss överallt. Kommer dit vi är, flyger efter och dödar. Byter vi zone kommer hon innom 1 minut och gankar igen, sen rider hon bredvid oss när vi flyger iväg, direkt vi landar är hon där. Hållt på i lver 5 timmar nu.

Vi loggade ut för en stund sedan i ~40 minuter, direkt vi loggade in var hon där igen.

Levels på alla?
din?
Paladinens?

Klass på er osv.?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Levels på alla?
din?
Paladinens?

Klass på er osv.?

Hon är 70 med s3/s4 opch random epix vi är lvl 68 lock och priest

Permalänk
Medlem

Finns det någon addon som kommer ihåg priset på en stack med saker när man lägger upp på AH, så man slipper skriva in det varje gång ?

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Hon är 70 med s3/s4 opch random epix vi är lvl 68 lock och priest

Om denna Alliance spelaren har erkänt för er att han berättar för horden var ni är så faller de under "harrasement"-policyn, så anmäl skiten bara

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Det tänkte jag inte på. :/ Du får du ha lite bättre än någorlunda PvP gear, plus att du har 25% dodge som du kan använda.
Leif; Nja, riktigt så enkelt är det inte.

Jag är såå ledsen om du tycker att jag är en besserwisser nu men du kan inte dodge eller parera när du castar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Hon är 70 med s3/s4 opch random epix vi är lvl 68 lock och priest

Även om spelaren inte har en Alliance alt/vän som kollar vart ni är så är det harrasement så bara och raportera.

PVP realms har så att det är Fair Game om man stannar i samma område. Men om en av parterna flyttar sig och den andra följer efter så blir det harrasement. Speciellt nu då det är en spelare som är högre level och gear skillnad jämfört med er som bara är ute efter att "griefa".

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Hon är 70 med s3/s4 opch random epix vi är lvl 68 lock och priest

Raportera inte! lvla upp till 70 skaffa lite gear, vänta på paladin nerfen o ganka sänder henne, de skulle jag gjort iaf, blir bara roligare och mer spännande att döda varandra när de är lite drama inblandat

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Även om spelaren inte har en Alliance alt/vän som kollar vart ni är så är det harrasement så bara och raportera.

PVP realms har så att det är Fair Game om man stannar i samma område. Men om en av parterna flyttar sig och den andra följer efter så blir det harrasement. Speciellt nu då det är en spelare som är högre level och gear skillnad jämfört med er som bara är ute efter att "griefa".

Vart står det?
Det enda jag hittar är
"Actions that would typically be considered "dishonorable actions" such as, but not limited to; corpse camping, graveyard camping, or instance zone camping are considered PvP mechanics and are not considered harassment on a PVP server."

Så händer inget om man reportar.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Öhm.. varit borta från WoW ett bra tag nu.. hur fan tänkte dom med paladins egentligen? En till instant attack?
Inte för att jag klagar egentligen, min main är Paladin... men detta är ju raka vägen mot en fetnerf inom en snar framtid

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis har köpt nya accounts nu när vi tröttnat på våra 70 hordes och har rerollat alliance. Så undrar om ni kan rekomendera någre bra ställe att RAF lvla på vid lvl 30? Då vi är 2 kan det gärna vara lite svårare och group quests. Är STV bra att gå till nu?
Tänkte om ni kunde rekomendera bra 30+ ställen för RAF lvlande, så man slipper byta område hela tiden.

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burtas
Finns det någon addon som kommer ihåg priset på en stack med saker när man lägger upp på AH, så man slipper skriva in det varje gång ?

Auctioneer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Raportera inte! lvla upp till 70 skaffa lite gear, vänta på paladin nerfen o ganka sänder henne, de skulle jag gjort iaf, blir bara roligare och mer spännande att döda varandra när de är lite drama inblandat

Pff, rapportera henne tycker jag. Verkar som en riktig jubelidiot, sånna är det bara bra om dom blir straffade.

Permalänk

Nu visade det sig, när vi loggade in i morse att Elkmaster var på oss som ett plåster igen.

Står "Elkmaster was here" i guildchatten. Vår expguild består av spelare som bor på samma ort. Så det är kört på riktigt. Bara att byta server och hålla tyst om det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Nu visade det sig, när vi loggade in i morse att Elkmaster var på oss som ett plåster igen.

Står "Elkmaster was here" i guildchatten. Vår expguild består av spelare som bor på samma ort. Så det är kört på riktigt. Bara att byta server och hålla tyst om det

Vilken sorglig människa Hade det bott en sådan människa i närheten av mig hade det nog blivit gank IRL

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Nu visade det sig, när vi loggade in i morse att Elkmaster var på oss som ett plåster igen.

Står "Elkmaster was here" i guildchatten. Vår expguild består av spelare som bor på samma ort. Så det är kört på riktigt. Bara att byta server och hålla tyst om det

lol ...då är det ju nån ni känner, sitter säkert o flinar nu när du postat här också!! Elkmaster, vafan det är ju jaktsäsong nu

Permalänk
Medlem

Gratis transfer från din server nu eller?
För ni ska inte behöva betala för att flytta era karaktärer för att kunna spela pga att nån gankar er..
Större anledning att rapportera honom.. Skriv det i rapporten att ni känner er tvunga att byta server, isåfall kommer GM ta det seriöst.
Banna skiten ur denna Elkmaster, verkar han vara värd.

Permalänk
Medlem

synd bara att man själv är horde å han me...kunde ha samlat ihop lite folk och piskat lite på han =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |