World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem

1000G kostar det att använda flying mount vid 77, de tog bort quest-chainet.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Lich King, är typ wotlk's motsvarighet till Illidan, han är stora onda kille.
Även han som "skapade" death knights. Fast en grupp Death Knights bröt sig loss från honom, kallade "Knights of the Ebon Blade", det är en sådan man skapar...

Alltså questen för deathknighten i början är ju helt jävla underbara. Sista questet är tammefan ett av de bästa jag sett i wow.
Ger en jävligt fin överblick av bakgrunds storyn osv.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Är det inte Arthas som är The Lich King? Han blev ju det i Warcraft III.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Lich King, är typ wotlk's motsvarighet till Illidan, han är stora onda kille.
Även han som "skapade" death knights. Fast en grupp Death Knights bröt sig loss från honom, kallade "Knights of the Ebon Blade", det är en sådan man skapar...

Tillåt mig att skratta HAHAHA, har du ens spelat Warcraft 2? Inte? Isåfall tycker jag du ska spela det för där är Death Knights med och ja även i första Warcraft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
1000G kostar det att använda flying mount vid 77, de tog bort quest-chainet.

Tackar, då vet jag

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
5 levlar är ganska mycket vid den leveln. För vist börjar man som level 55 då man har DKn?

Jag och bror har tripple xp eftersom jag bjöd in han så det gick rätt fort. Vi var 60 när vi kom till Stormwind.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Tackar, då vet jag

Yw :>

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

De man hade hört innan, att lvl 70-epics skulle räcka till ungefär lvl 75-77 (kommer inte ihåg exakt) stämmer ju inte alls. Kunde redan efter en runda i Utgarde keep byta ut både en ring och necklace när jag lämnade in två quests. Och gröna quest items är nästan lika bra som epics för honor. Men jag klagar inte. Tvärtom tycker jag det är jättekul att få lite nya grejer så fort som möjligt. Gillar f.ö landskapet i Northrend oändligt mkt mer än det i Outlands, så jag har bara possitivt att säga hittills.

Permalänk

Det bådar verkligen gott om vad jag får höra om Northend här. Har inte hämtat spelet än, men ikväll blir det till att lira. Outlands var ett nerköp för WoW. Hoppas Northend kan ersätta den känslan jag saknar i Azeroth (från förr;))

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Jag och bror har tripple xp eftersom jag bjöd in han så det gick rätt fort. Vi var 60 när vi kom till Stormwind.

Samma för mig typ.

Kom till SW som lvl 58 och där väntade min alt och grantade mig två lvls
Rolig klass, diggar DK än så länge.

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk

Gah, jag känner wow-suget krypa närmare. Kanske dags att väcka de 3 lvl 70s man har igen.

Permalänk
Medlem

Örk, snart lvl 75. För er som undrar tog det ganska precis 41st Utgarde runs, och i the old kingdom blir det kanske kring 20st.

Ett bra sätt att bli less kan jag garantera...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Tillåt mig att skratta HAHAHA, har du ens spelat Warcraft 2? Inte? Isåfall tycker jag du ska spela det för där är Death Knights med och ja även i första Warcraft.

Death knights som de är idag är skapade av Arthas, ja...

"Years after the destruction of Draenor, the immensely powerful Lich King created a new breed of death knights: malevolent, rune-wielding warriors of the Scourge."

Har förmodligen spelat alla warcraft spelen mer än dig... Väx upp

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Det bådar verkligen gott om vad jag får höra om Northend här. Har inte hämtat spelet än, men ikväll blir det till att lira. Outlands var ett nerköp för WoW. Hoppas Northend kan ersätta den känslan jag saknar i Azeroth (från förr;))

Du får gärna berätta sen vad du själv tyckte när du prövat på lite
Det är helt underbart i Northrend verkligen.

Jag var en av dom som slackade en del i Outland pga att det var så jävla drygt osv, men nu har man verkligen sug och det är verkligen kul att questa.

Bra jobbat Blizzard!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Death knights som de är idag är skapade av Arthas, ja...

"Years after the destruction of Draenor, the immensely powerful Lich King created a new breed of death knights: malevolent, rune-wielding warriors of the Scourge."

Har förmodligen spelat alla warcraft spelen mer än dig... Väx upp

Ja det är sant. Trodde folk blandade ihop dom lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
De man hade hört innan, att lvl 70-epics skulle räcka till ungefär lvl 75-77 (kommer inte ihåg exakt) stämmer ju inte alls.

Beror ju såklart på vad för epics, men de flesta räcker till 75-77, jag har bara bytt ut ring, neck och back hittils och jag hade ZA-gear.

Permalänk
Medlem

coolt skulle flytta min ena gubbe för att lira med polarna, kommer till sista steget sen bara error.

Ingen föklaring varför eller nåt. Så nu kan jag inte göra klart sista steget på transfern och det går inte att logga in och spela precis sån man vill ska hända inför helgen. Jävla amatörer.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redruM
Har ett stort sug efter att slarva runt med två stycken fet 2H-vapen, alltså prova fury warriro med Titan Grip.

Är ute efter en talent spec. med absolut högsta möjliga PvE DPS, bryr mig inte om skadan jag tar då jag har en shaman polare med mig som healar.

Alltså, söker talent spec. med Titan Grip men absolut högsta DPS i PvE.

Tack på förhand!

Jag skulle nog ha kört någe sånt här

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Beror ju såklart på vad för epics, men de flesta räcker till 75-77, jag har bara bytt ut ring, neck och back hittils och jag hade ZA-gear.

Om man hade BT/MH/SWP gear så var man gearad inför heroics/naxx @ 80 sa blizzard.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Beror ju såklart på vad för epics, men de flesta räcker till 75-77, jag har bara bytt ut ring, neck och back hittils och jag hade ZA-gear.

Jo, det är klart. Men mina welfare epics lär inte räcka tills dess, det är ett som är säkert. Har inte ens blivit 71 ännu och redan bytt ut tre saker.

Permalänk
Medlem

Jag har levlat min rogue mer än halvvägs till 72 nu och har märkt att de flesta quest-rewardsen som ger attack power även ger haste rating istället för hit eller crit rating, är det nåt som rogues har nytta av eller är det för spells? Även expertise rating förekommer flitigt, hur bra är det jämfört med crit och hit rating?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Ja, Haste-rating är det mycket av på både leather och mail.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Jag hittade lite info här: http://www.wowwiki.com/Attributes#Physical_combat

Haste är alltså bra för rogues.

Hit rating - Increases chance to hit with melee weapons by a percentage.
Expertise - Reduces the enemy's chance to dodge/parry by .25% per point of expertise.

Vad blir det egentligen för skillnad? Hit rating är ju bra mot mobs som är högre level än en själv, expertise är alltså bra mot de med hög dodge rating?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag hittade lite info här: http://www.wowwiki.com/Attributes#Physical_combat

Haste är alltså bra för rogues.

Hit rating - Increases chance to hit with melee weapons by a percentage.
Expertise - Reduces the enemy's chance to dodge/parry by .25% per point of expertise.

Vad blir det egentligen för skillnad? Hit rating är ju bra mot mobs som är högre level än en själv, expertise är alltså bra mot de med hög dodge rating?

En hit kan fortfarande dodge- eller pareras. En miss är fortfarande bara en miss.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ace_of_spades
En hit kan fortfarande dodge- eller pareras. En miss är fortfarande bara en miss.

Men ju mer hit rating desto mindre chans att man missar? När man levlar och ibland dödar mobs som är högre level är väl hit rating bättre? Jag kör med hemorrhage och har 108 hit rating (pvp-gear), jag brukar träffa bra trots noll expertise rating.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

De är kul hur Blizzard kan med att ta betalt när alla servers är lockade och tar 1timme att ens komma in på. Usch och aldrig gör de något åt det heller..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
De är kul hur Blizzard kan med att ta betalt när alla servers är lockade och tar 1timme att ens komma in på. Usch och aldrig gör de något åt det heller..

"Working as intended" som de brukar skriva när de inte lyckas fixa buggar i spelet.
Nu måste jag vänta 7min på att logga in på Shattered Hand som bara är medium-befolkad...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Eller som de brukar säga om alla sina spel "When its done" gäller det saker som man tar för givet när man betalar månads avgift för spelet. Rätt lågt, de får ju trots allt in 165miljoner i månaden på alla spelare..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Har blivit en del sugen på att lira WoW, nu när jag hoppat av skolan antar jag att jag kommer ja han ska gott om tid för det, samt att jag älskar Warcraft universumet.

I med det, vet ni om det finns ngn sajt där man kan läsa HELA Warcraft storyn? Ingen liten miniversion, show me what you got, menar jag. Alt. på flera ställen, bara det inte blir för rörigt.

Permalänk

Hmm har börjat överväga att komma tillbaka efter att inte ha spelat spelet nu på 3 månader.
Är det lite old fashion känsla av nya expansionen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake

I med det, vet ni om det finns ngn sajt där man kan läsa HELA Warcraft storyn? Ingen liten miniversion, show me what you got, menar jag. Alt. på flera ställen, bara det inte blir för rörigt.

Det finns väl på wow-europe om jag inte miss minner mig?

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK,Amd Ryzen 7 2700x,Evga geforce 980ti