Permalänk
Medlem

Men jag har ju ingen Sentelic platta Scroll + alla övriga inställningar fungerar för mig(vilket betyder att jag fått en trackpad från Synaptics).

Permalänk
Medlem

Egentligen fel tråd att posta i, men den rätta är ganska död och jag vet att det finns kunnigt folk här

Har problem att fixa USB-minnet som jag ska installera XP med imorn när min Wind dyker upp. Det är PeToUSB som krånglar vid formateringen. Någon som vet vad jag kan göra åt det?

Såhär ser det ut iaf:

Permalänk
Medlem

Tjenare, har följt tråden nästan varje dag och jag är fortfarande lite förvånad över att den inte har dykt upp i lager i Sverige än. Den är fortfarande en bristvara.

Ja tänkte beställa en wind nu från webhallen, tror ni jag kommer få den innan vecka 44, alltså runt 28 oktober?

Är batterier från webhallen (6-cell) Svart lr vitt?

Tack!!!

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edwaard
Egentligen fel tråd att posta i, men den rätta är ganska död och jag vet att det finns kunnigt folk här

Har problem att fixa USB-minnet som jag ska installera XP med imorn när min Wind dyker upp. Det är PeToUSB som krånglar vid formateringen. Någon som vet vad jag kan göra åt det?

Såhär ser det ut iaf:
http://img410.imageshack.us/img410/1728/errorld6.png

Pröva att själv formatera om USB minnet i fat (inte fat32, ifall jag minns det rätt).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Tjenare, har följt tråden nästan varje dag och jag är fortfarande lite förvånad över att den inte har dykt upp i lager i Sverige än. Den är fortfarande en bristvara.

Ja tänkte beställa en wind nu från webhallen, tror ni jag kommer få den innan vecka 44, alltså runt 28 oktober?

Är batterier från webhallen (6-cell) Svart lr vitt?

Tack!!!

Ingen som vet när du får den om du beställer nu, dock så får ju dustin in LG x110 den 26 oktober, kanske ett alternativ? Du får nog ringa webhallen för att kolla vilken färg det är på 6 cells batterierna.

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Pröva att själv formatera om USB minnet i fat (inte fat32, ifall jag minns det rätt).

Ska provas! Tackar

Permalänk
Medlem

tack POMAH... Ja är fortfarande lite osäker på vilken jag ska köpa. Jag vill så gärna ha msi winds utseende och tangentbord/storklek men ja gillar inte att det är en "normal" hårddisk i den. Hur känsliga är de för rörelser egentligen? Kan man lyfta å gå runt med en bärbar lr måste man verkligen tänka på att inte göra några ryck för att hårddiskarmen ska slinta å förstöra hela kittet...De sköna med ssd är ju att man bara kan slänga den på soffan när man e klar...

EDIT: Varför är LGX110 1000 kr dyrare än liknande modeller? Enda skillnaden är inbyggt 3G

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Så överdrivet känsliga är inte mekaniska hårddiskar som du beskriver. De tål ganska mycket. Dvs inga problem att gå runt med den, kasta den i soffan ska man väl undvika men det är ju inget disken går sönder för direkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
EDIT: Varför är LGX110 1000 kr dyrare än liknande modeller? Enda skillnaden är inbyggt 3G [/B]

Det finns flera olika modeller, har dock inte kollat vad skillnaden är ännu. Här är den billigare: http://prisjakt.nu/produkt.php?p=348721

Permalänk
Medlem

Jag har med mig min Wind till skolan nästan varjde dag, den ligger i ryggsäcken och jag är inte specielt försiktig med den. En modern HD klarar en held del. Enda faran med en HD är ifall den får en KRAFTIG stött när den håller på att skriva/läsa. Sen är ju en modern 5200 varvs HD mer strömsnål än en SSD, alltså så finns det fler fördelar med HDD bortsett från kapaciteten.

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Sådärja, nu har Webhallen annulerat min beställning, det kommer ingen rosa 120GB-modell säger de.

Vill att jag köper 160GB-varianten för 4500 istället (som de som tidigast får in i mitten av november). Kommer nog att kolla på LGs X110 istället. Känns bra att man kommer få klämma på den i butik innan köp också (Siba tar ju in den)

Verkar som Webhallen droppat de övriga 120GB-modellerna också, ganska väntat när man såg 160GB-modellen dyka upp iofs. Trist att de passade på att höja priset bara..

Permalänk
Medlem

jäkla konstigt av webhallen, jag är iaf glad att jag fick min Wind för 4000 SEK, hade nog inte betalat mer än det, redan då tyckte jag det var för mycket. Men LG's netbook är nog ett bra alternativ, iaf tills Lenovo S10 komemr hit, den är lite bätter byggd då man kan både komma åt hdd och ram utan att ta isär hela datorn.

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Vafan, de har tagit bort min andra Wind beställning också.
Ganska dålig stil eftersom de hade satt datum.

Suck..

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester @ 4100+(2.6ghz) med Zalman 7000b | 2x 512mb Kingston PC3200 HyperX | MSI K8N Neo2 Platinum |
GeForce Leadtek 6800LE (12/6 pipes & 1,4v mod) @ 395/890 med NV Silencer 5 | 60gb + 120gb WDC SATA

Permalänk
Medlem

Jepp, min beställning försvann också..

Typiskt när man väl bestämt sig för en wind. Vill helst inte vänta längre nu eftersom jag känner ett stort behov för den i vardagen just nu.

Enda alternativet ser ju ut att vara att beställa från tyskland nu.

Hur ligger det till med fördelar / nackdelar om att beställa från tyskland?

Permalänk

Efter att frenetiskt sökt efter olika UMPC så står det mellan asus eee 1000h och msi wind. Den största skillnaden för mig, verkar vara vikten. men där skiljer sig uppgifterna. Notebook.de påstår att Winden väger 1kg med 6-cells batteriet. nån som har större insikt i detta?

Permalänk

satans helvete. dom har annullerat min oxå !.

Så jävla typiskt när man väntat så länge och väl bestämt sig.

Och självklart finns den nu bara i den FULA vita färgen. Kan man inte beställa samma wind med samma specs samma pris och svart någonstans längre eller är det bara webhallen som har slutat sälja dom?

Får väl bli en acer aspire one nu istället då. Någon som vet vart man kan beställa den utan att få vänta i flera år??

Permalänk
Medlem

Jag köpte min från befro.dk (se långt tidigare i denna tråd). De anger 14 dagars leveranstid just nu.

Det har kommit info om nästa version av MSI Wind (U120):
http://gizmodo.com/5061025/a-first-look-at-the-msi-wind-2-u12...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kladobe
Jag köpte min från befro.dk (se långt tidigare i denna tråd). De anger 14 dagars leveranstid just nu.

Det har kommit info om nästa version av MSI Wind (U120):
http://gizmodo.com/5061025/a-first-look-at-the-msi-wind-2-u12...

Åfan, får man ett konstigt danskt tangentbord då också? Är det lätt at vänja sig vid? Ö och Ä finns väl inte?

payce

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kladobe

Det har kommit info om nästa version av MSI Wind (U120):
http://gizmodo.com/5061025/a-first-look-at-the-msi-wind-2-u12...

Tyvärr har MSI valt att gå in den riktningen ja, vilket gör den ointressant för mig.

Befro.dk har dom inte på lager, och eftersom modellen har utgått stämmer troligtvis inte datumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IndigoFlow
Efter att frenetiskt sökt efter olika UMPC så står det mellan asus eee 1000h och msi wind. Den största skillnaden för mig, verkar vara vikten. men där skiljer sig uppgifterna. Notebook.de påstår att Winden väger 1kg med 6-cells batteriet. nån som har större insikt i detta?

1kg väger min med 3-cell så det stämmer ju inte riktigt.

Permalänk
Medlem

Hur ska WLAN:et konfigureras egentligen? Har Atheros BGN-kortet, men efter att drivarna är installerade så hittar jag fortfarande inte mitt nätverk :S

Permalänk
Medlem

Har du aktiverat WLAN:et (FN+F11) ?

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester @ 4100+(2.6ghz) med Zalman 7000b | 2x 512mb Kingston PC3200 HyperX | MSI K8N Neo2 Platinum |
GeForce Leadtek 6800LE (12/6 pipes & 1,4v mod) @ 395/890 med NV Silencer 5 | 60gb + 120gb WDC SATA

Permalänk
Medlem

Har fått allt att fungera nu. Är bara en sak till jag undrar: Hur gör jag för att slippa välja vilket operativsystem datorn ska starta med? Rensade bort alla partitioner som fanns direkt jag fick datorn och slängde in eget XP-pro, men vid uppstart kan jag fortfarande välja XP home. Hur blir jag av med det här? Lite jobbig att behöva välja varje gång. Är det någon som stött på samma problem?
Om jag väljer XP Home i listan så går det ju såklart inte att starta, men lik förbannat finns den ju kvar som alternativ :@

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogan
Har du aktiverat WLAN:et (FN+F11) ?

Yes det var där felet satt. Lyckades läsa mig till det på ett annat forum tidigare, men tack ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edwaard
Har fått allt att fungera nu. Är bara en sak till jag undrar: Hur gör jag för att slippa välja vilket operativsystem datorn ska starta med? Rensade bort alla partitioner som fanns direkt jag fick datorn och slängde in eget XP-pro, men vid uppstart kan jag fortfarande välja XP home. Hur blir jag av med det här? Lite jobbig att behöva välja varje gång. Är det någon som stött på samma problem?
Om jag väljer XP Home i listan så går det ju såklart inte att starta, men lik förbannat finns den ju kvar som alternativ :@

Yes det var där felet satt. Lyckades läsa mig till det på ett annat forum tidigare, men tack ändå

Win+R => Msconfig > Boot där kan du välja

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk

Är det bara jag som tycker det är konstigt att Webhallen fortfarande är ensamma i Sverige om att sälja MSI Wind? Det har väl snart gått en månad sedan de levererade sina första ex. om jag inte minns fel. :S

Och är det någon som vet när MSI Wind med boxed 6 cells-batteri kommer till Sverige? Har ingen lust att köpa ett separat batteri till för 990kr, känns som att man borde kunna spara minst en femhundring genom att vänta på ett sådant paket med 6 cell..

EDIT: Och sen varför i helvete öka hårddiskens kapacitet med några GB och tvinga folk att betala 500kr extra för det, jag behöver inte 160gb på en sån liten dator!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frelle218
Är det bara jag som tycker det är konstigt att Webhallen fortfarande är ensamma i Sverige om att sälja MSI Wind? Det har väl snart gått en månad sedan de levererade sina första ex. om jag inte minns fel. :S

Och är det någon som vet när MSI Wind med boxed 6 cells-batteri kommer till Sverige? Har ingen lust att köpa ett separat batteri till för 990kr, känns som att man borde kunna spara minst en femhundring genom att vänta på ett sådant paket med 6 cell..

Webhallen är ensamma för att de är de enda som orkar importera dem själva. MSI säljer inte laptops i Sverige egentligen, och har ingen support på laptops här. Webhallen måste således hantera allt själva.

Från Norge (ps.no) ryktas det att 6-cellsmodellen inte ska lanseras i norden. Men det kan väl ändras. Jag skulle iaf inte förvänta mig att någon sådan dyker upp före jul..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edwaard
Egentligen fel tråd att posta i, men den rätta är ganska död och jag vet att det finns kunnigt folk här

Har problem att fixa USB-minnet som jag ska installera XP med imorn när min Wind dyker upp. Det är PeToUSB som krånglar vid formateringen. Någon som vet vad jag kan göra åt det?

Såhär ser det ut iaf:
http://img410.imageshack.us/img410/1728/errorld6.png

Testat med HP USB Disk Storage Format Tool?
http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

Stöter du på fler problem kan du alltid kolla in den här guiden (den funka för mig )
http://www.youtube.com/watch?v=2Vt_8p0VllY

Någon som vet var man köper ett 6-cells batteri i London? Och om Advent batterierna funkar till Winden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Win+R => Msconfig > Boot där kan du välja

Finemang, nu funkar allt som det ska

Permalänk
Medlem

Det finns ju vissa här som beställt från notebook.de och jag skulle vilja veta vissa saker:

Hur mycket kostade leveransen?
Är det tysk tangentbordslayout?
Vet ni hur det fungerar med garantin om något skulle hända?
Hur lång leveranstid var det?
Är det en tysk XP-version som är förinstallerad?

Permalänk
Medlem

Jag kan svara på det.

1. 30€.

2. Ja, och den påminner väldigt mycket om den svenska med en stor enterknapp och ä/ö. Å har bytts ut med ett Ü, z och y har bytt plats med varandra samt att ctrl/del/... står på tyska.

3. På alla datorer som säljs från notebook.de ingår en 2-årig pick up and return garanti (exakta garantivilkor är jag inte insatt i).

4. Jag lyckades tajma in min beställning lagom till slutet av Oktoberfest (beställde på en torsdagkväll) så för mig tog det några extra dagar då de hade stängt på fredagen + att det blev helg. Från det att de skickade tog det 3 dagar (skickades på måndag eftermiddag och kom fram på onsdag förmiddag).

5. Du får välja språk på XP vid installationen(Tyska/Engelska/Italienska/Franska om jag inte minns fel).

Jag beställde den dyrare varianten "Luxury 2GB" och är skitnöjd. Fick Synaptics plattan med riktigt scroll, större batteri och 2gb minne installerat från start. Det enda missnöjet är att batteriet inte verkar hålla mer än 3 timmar och att jag har en halvdöd subpixel. Pixeln syns dock bara när man vinklar skärmen, så det är inget jag stör mig på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1nja

Jag beställde den dyrare varianten "Luxury 2GB" och är skitnöjd. Fick Synaptics plattan med riktigt scroll, större batteri och 2gb minne installerat från start. Det enda missnöjet är att batteriet inte verkar hålla mer än 3 timmar och att jag har en halvdöd subpixel. Pixeln syns dock bara när man vinklar skärmen, så det är inget jag stör mig på

Har du 6-cells batteri och det håller bara i tre timmar?