Permalänk
Medlem

Nja, min räcker gott en dag i skolan, sen har jag nästan alltid ett väguttag om jag verkligen skulle behöva den, men jag ska åka buss i 24 timmar i vinter, då kan ett 8 cell vara bra att ha till hands.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Alltså, när det står "(Nästa leverans: 2008-10-12)"

Så menar dom väl den 12e oktober, inte 10 december?

Jag vet, jag är efterbliven.

Och, menar dom att de börjar skicka datorerna det datumet? Eller att leveransen beräknas vara framme det datumet?

Permalänk
Medlem

YY-MM-DD
Alltså 2008-oktober-12

De får in dem från leverantören det datumet.
Sen kan man antingen hämta ut den från butiken eller vänta 2 dagar och hämta från posten

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester @ 4100+(2.6ghz) med Zalman 7000b | 2x 512mb Kingston PC3200 HyperX | MSI K8N Neo2 Platinum |
GeForce Leadtek 6800LE (12/6 pipes & 1,4v mod) @ 395/890 med NV Silencer 5 | 60gb + 120gb WDC SATA

Permalänk
Medlem

Frågan är om det verkligen är ett riktigt leveransdatum, med tanke på att det längst ner på Webhallens MSI-sida står att "produkten är slut hos leverantören och inget nytt leveransdatum har angivits" så 12 oktober kanske bara är en placeholder/gissning?

Permalänk
Medlem

Många återförsäljare har ju tagit bort den "gamla" modellen och ersatt den med 160gigs varianten. MSI passar väl på att jacka upp priserna medans dom fortfarande har en god efterfrågan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Tidigare när webhallen har sagt dessa datum så hade dem stämt, alltså så ser jag ingen anledning till att dem inte stämmer nu oxå.

Förövrigt så har den "nya" wind'n med större hårddisk och n-nätverk dykt upp på webhallens hemsida, dock fortfarande oklart om det är större batteri i den.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Har wind glossy eller matt display?

Permalänk
Medlem

matt

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Tidigare när webhallen har sagt dessa datum så hade dem stämt, alltså så ser jag ingen anledning till att dem inte stämmer nu oxå.

Förövrigt så har den "nya" wind'n med större hårddisk och n-nätverk dykt upp på webhallens hemsida, dock fortfarande oklart om det är större batteri i den.

Vart ser du att den stödjer N-protokollet?
Är det någon som vet om det är samma sketna musplatta i den nya modellen?

Permalänk
Medlem

Det är inget fel på musplattan, den fungerar alldeles utmärkt efter att man har installerat drivrutinerna till den. Att den saknar den "vanliga" scroll funktionen är något man vänjer sig vid ganska snabbt.

Om du söker på artikelID: U100-233NE så ser du ganska snart vad det är som datorn har för hårdvara. Ser ut som om det är 3-cells i denna oxå.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Jag pratade med webhallen igår och han jag pratade sa att dom ska få in 120gb versionen och att det ända skillnaden var just diskutrymmet mellan 120 och 160.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Det är inget fel på musplattan, den fungerar alldeles utmärkt efter att man har installerat drivrutinerna till den. Att den saknar den "vanliga" scroll funktionen är något man vänjer sig vid ganska snabbt.

Om du söker på artikelID: U100-233NE så ser du ganska snart vad det är som datorn har för hårdvara. Ser ut som om det är 3-cells i denna oxå.

Faktum är att det är precis det jag inte gör. Specifikationerna skiljer sig beroende på vilken webbplats man tittar på, och på de 2 sidor som kom upp vid googlesökningen var det enbart 3 stycken(danska) butiker som skrev BGN kort.

Trist med touchpaden, trodde de hade tagit till sig av kritiken och tagit tillbaka Synaptics. Det är just den och batteritiden som fått mig att avstå ett köp.

Permalänk
Medlem

Praktiskt taget alla butiker har listat just den modellen med bgn kort, samt så har MSI lagt upp n-drivers på sin hemsida. Dock så undrar jag vad en Wind med 6 cell kommer att kosta, då denna uppdaterade kostar 4500 SEK...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Det är inget fel på musplattan, den fungerar alldeles utmärkt efter att man har installerat drivrutinerna till den. Att den saknar den "vanliga" scroll funktionen är något man vänjer sig vid ganska snabbt.

Om du söker på artikelID: U100-233NE så ser du ganska snart vad det är som datorn har för hårdvara. Ser ut som om det är 3-cells i denna oxå.

Har för mig det finns någonstans långt bak i tråden men skulle du kunne vara snäll och länka var man kan ladda ner drivisarna till touchpaden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Har för mig det finns någonstans långt bak i tråden men skulle du kunne vara snäll och länka var man kan ladda ner drivisarna till touchpaden.

Kunde inte hitta dem jag postade tidigare, konstigt, men här har du en länk: http://forums.msiwind.net/general-discussion/new-sentelic-dri...

Har nu också "hackat" MSI control center, bytte ut den fulla ikonen mot en lite vackrare sort. Kan lägga upp en guide på hur man gör ifall någon vill veta. Min blåtandsguide var tydligen inte så uppskatad som jag trodde =(

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Den fula ikonen skiter jag i, kan man ju ändå bara gömma.

Hittade detta om ett 9-cell batteri för 133 USD.

http://www.lionbattery.com/news.php?nonews=50

Verkar vara Mugen som gör alla deras batteriet. Aja, goda nyheter i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Är det en 2,5" sata som sitter i wind? I så fall bör man kunna uppgradera till en SSD när de sjunker lite mer i pris.

Permalänk
Medlem

Ja det är en vanlig 2.5 tums HDD som sitter i, visst ska man kunna byta ut den mot en SSD om man vill det.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har plockat upp en ny 160GB och kan konfirmera att det är ett BGN kort som sitter i? Andra hårdvaruändringar som inte finns på webhallens spec. vore även väldigt intressant att veta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1nja
Är det någon här som har plockat upp en ny 160GB och kan konfirmera att det är ett BGN kort som sitter i? Andra hårdvaruändringar som inte finns på webhallens spec. vore även väldigt intressant att veta.

Undrar jag också. Har haft svårt att bestämma vilken dator jag skulle beställa, men nu verkar det bli wind iaf. Är ju en bonus att "nya" wind finns i lager hos webhallen, men har ingen lust att betala 500 spänn extra för bara 40gb hårddiskutrymme.
Någon som vet säkert exakt vad det är som skiljer modellerna åt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edwaard
Undrar jag också. Har haft svårt att bestämma vilken dator jag skulle beställa, men nu verkar det bli wind iaf. Är ju en bonus att "nya" wind finns i lager hos webhallen, men har ingen lust att betala 500 spänn extra för bara 40gb hårddiskutrymme.
Någon som vet säkert exakt vad det är som skiljer modellerna åt?

Om det bara är diskutrymmet blir det till att beställa från tyskland istället. Där får man 6-cells batteri, 2GB minne, BGN kort och 160gb för 499€ inkl. frakt. Nackdelen är dock att man får vänta på den och att tangentbordet är utomländskt, men det känns som att det kan vara värt det.

Permalänk
Medlem

Låter jävligt konstigt att den kan ha 2Gb minne, då det uppenbareligen brytter mot avtalet med MS om Windows XP. Levereras den med Linux?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Sådär, då har jag nu köpt den från Tyskland.
Pallade inte att vela längre.

POMAH: Den har XP-home.

Handlade på notebook.de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ragzy
Jag är intresserad=)

Så nu har jag varit inne på Webhallen i Göteborg, och tvärt emot attityden i mail och på telefon så var de väldigt hjälpsamma och förstående. Det var absolut inga problem att få en ny dator. Så nu är jag mkt nöjd och glad. Synd bara att de inte var lika hjälpsamma från dag ett. Men ett plus till Webhallen tillslut ändå!

//Dandon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1nja
Sådär, då har jag nu köpt den från Tyskland.
Pallade inte att vela längre.

POMAH: Den har XP-home.

Handlade på notebooks.de

Hoppas du blir nöjd, efter vad jag har sett så lägger dem till extra minne i efterhand, eller så skickar dem bara med en extra sticka. Dock så hamnade priset på ca 509 Euro efter att jag hade lagt till extra minne, utan frakt.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Hoppas du blir nöjd, efter vad jag har sett så lägger dem till extra minne i efterhand, eller så skickar dem bara med en extra sticka. Dock så hamnade priset på ca 509 Euro efter att jag hade lagt till extra minne, utan frakt.

Tack
Jag la inte på något extra minne utan tog deras vita Luxury Edition. Jag är nästan hundra på att det är som du säger, att det där är deras egna bundlingar som de monterar ihop själva. Det gör mig inget, utan jag beställde enbart därifrån för att det kändes som att det gav mest bang for the buck och en bibehållen garanti.
Såvitt jag förstått det torskar man garantin enbart genom att stoppa in en ny minnessticka om man köper burken här i Sverige(och det skulle vara det första jag gjorde med burken).

Permalänk
Medlem

Nu sitter man o leker med 160 gigs versionen utav Wind:en, trevlig leksak. Kanske lite för stor gentemot 701 som man är van vid, men det är guld värt med större tangentbord.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Inhandlad på webhallen förmodar jag
Är det bara HDD:n som skiljer deras olika modeller åt, eller är det mer?

Permalänk
Medlem

Exakt, kan du säga oss vilket trådlöst nätverkskort det är som sitter i den?

UPDATE: Här kommer en lite försmak på 9 cells batteriena: http://blog.laptopmag.com/msi-wind-9-cell-battery-pictures-we...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Hehe, det är bilder från lionbattery.com De som jag länkade till sidan innan som håller på och tillverkar ett 9-Cell Batteri. De kommer även få in 6-Cell batteriet under mitten på oktober men det kommer kosta ungefär lika mycket eftersom de köper det från MSI så det känns ju inte speciellt prisvärt att köpa om man inte har ett akut behov.

Jag mailade till lionbattery och skrev att jag var intresserad av deras 9-Cell batteri osv och då fick jag bilderna idag och lite information. Man får även 10% rabatt.

Samma bilder:
http://zightx.com/battery

Lite tråkigt att det ser ut att sticka ut så mycket men man lär få grym batteritid.

"Review samples are being prepared and will be shipped to our already approved reviewers by mid-October. We should be shipping to everyone by the end of the month. We will begin taking pre-orders as soon as the price has been set."