Permalänk
Medlem

E8400 + Temperatur

Hej!

Jag har kollar runt lite på diverse forum, och många verkar ha problem med E8400 och coretemps. Vet någon något program som funkar, så att man kan ha lite bättre koll på temperaturen?

Jag kör en E8400 @ 3,6Ghz med Noctua NH-U12P (930rmp) och jag får (Enligt Realtemp) 76 grader repspektive 65 grader efter 3dmark06 test, samt 46/46 grader idle. Jag tycker det låter väldigt mycket, men jag vet inte, vad säger ni?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Avstängd

men snälla Sök på E8400 varm eller liknande så får du veta att tempsensorerna är inte som dom ska på E8400

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

du behöver ju inte va oförskämd nokia han kanske är ny ? who made u so perfect?

Visa signatur

I7 950 3.06 Ghz/ Corsair 12 Gb 1600 mhz/ corsair force 2 stycken 60 gb raid0/Sabertooth x58 / sapphire 6870 1 gb crossfire :)

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt ny, och jag skulle ha sökt i forumet först. My bad

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Kanske sent svar, men Real Temp funkar skitbra, då bios visar helt fel på e8400 processorer.

Permalänk
Medlem

Kolo,

Realtemp visar ej korrekt temperatur på E8400, ej heller Coretemp, Everest, Speedfan eller något annat program.

xpna

Permalänk
Medlem

enligt vissa forums (pålitlig xtremesystems forum) real temp is the shit. 56 sidor om bara realtemp är inte ett slump.

Min E8400 kör på 4ghz dygnet runt@29- 33 grader (realtemp) jag är mer en nöjd.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=179044

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av komodo89
du behöver ju inte va oförskämd nokia han kanske är ny ? who made u so perfect?

Vet du va oförskämd är eller? inse fakta att man kanske måste lära sig söka innan lägger ut en ny tråd "står i reglerna trots allt , o jag vet att denna fråga är besvarad mer en en gång" Men men

Ja han kanske va ny ja men för det så kan man ju söka. Och kollar man på google så dyker det garanterat upp nått som kanske kan ge svar på detta problem , Men men han kanske är ny på datorer över huvud taget jag då kan inte jag göra något

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saodie
Jag är inte helt ny, och jag skulle ha sökt i forumet först. My bad

Tjenare, du behöver inte be om ursäkt. Finns alltid negativa personer här.

www.Sweclockers.com är ett forum där man ska fråga frågor och svara på frågor. Man ger och tar alltså.

Jag har också en E8400 och jag behöver verkligen lägga till coretemp med modprobe i Linux för att kunna se CPU-tempen med lm-sensors/ksensors. Men tyvärr kan jag inte det. Verkar inte funka just nu.

Men om du kör Windows så finns det väl andra program.

Lycka till!

/Mvh sedde.