Separat spelkonsol bra???

Permalänk
Medlem

Separat spelkonsol bra???

Hej. är det nån här som använt den här:

http://www.nvnews.net/reviews/zboard_fang/images/fangfull.jpg

Är den bra??? Läste att med dom första modellerna så kunde man inte konfigurera om knapparna, kan man det idag???

Visa signatur

ASUS M5A97 R2.0 AM3+ - AMD FX-6350 6-Core -ASUS GeForce GTX 650 2GB - Antec truepower 1000 w. Thermaltake 850 pro. Vista + XP. Allt i ett NZXT Tempest

Permalänk
Avstängd

Knapparna/tangenterna är samma som på tangentbordet, så du konfiguerar dom i spelet helt enkelt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Apevia X-Plorer + Apevia 450W | Asus M2N-E | AMD Athlon 64 x2 4200+ 2.21GHz | 2x1024 mb PC4300 667MHz | Sparkle 8800GT 512mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Knapparna/tangenterna är samma som på tangentbordet, så du konfiguerar dom i spelet helt enkelt

fast som jag fattade det var det det man inte kunde göra, duckaknappen var ducka osv och det gick inte att ändra på

Visa signatur

ASUS M5A97 R2.0 AM3+ - AMD FX-6350 6-Core -ASUS GeForce GTX 650 2GB - Antec truepower 1000 w. Thermaltake 850 pro. Vista + XP. Allt i ett NZXT Tempest

Permalänk
Avstängd

nja, knapparna går att ändra i spelet.

T ex: setup->controlls->keybord... bla bla.. bind Q = duck och så vidare.

Det där saken är bara en "klonad" del av vanliga tangentbordet, om man kollar noggrannare så ser man att alla knappar har en bokstav eller siffra som har sin motsvarighet på fullstora tangentbord.

Jag har en av dom första liknande bräda i någon låda här hemma och där är det så, inga problem alls att ändra knapparna så länge man gör det i spelet.

EDIT: jag gick och köpte tangentbordet då den "extra" fanns inte inne och var utgående artikel.

Så en liten recension på tgb:et vore på sin plats.

Första intrycket är att den inte är mycket större än en vanligt tangentbord, så jag som har massa skit på datorbordet behöver inte rensas vid byte, extra knapparna är rätt vinklade så man blir inte handikappad som när man kör med W.A.S.D tangenterna.
Vanliga tgb har ju W knappen lite åt vänster ovanför S, vilket jag tycker är obehagligt.. shit hapens, men med denna så har man W rakt ovanför S och vinklad åt höger, helt perfekt.
Sen det där med vapen byte i spel, det är ju jävligt roligt moment som jag oftast blir fraggad på, antingen använda scrollhjulet på musen vilket gör att man får "bläddra" genom alla mellan nuvarande och tilltänkta vapnet eller snabb välja med 1,2,3...0 knapparna, vilket är runt 18cm mellan 1 och 0.. pain i the ass alltså.
Denna har från 1 till 11 ! i två rader och alla nödvändiga knappar runt om.. perfekt.

Alla extra knappar är "klon" på vanliga knappar, så det var bara att plugga i och köra, visst kan man ändra dom efter önskemål eller använda en förinställd profil till dom spelen som är dåligt portade från konsoler och ej kan ändra på knapparna..

Detta är även det tystaste tgb jag haft på bra länge med tanke på priset ~300kr.

Men fet jäkla minus på tangentbordet är att högra delen av tgb:et är mindre, så standard nummerdelen är blandad med piltangenter och Home, end, del m.m... jisses jävlar vad det blev strul när jag skulle betala räkningarna, siffrorna är flyttade upp ett rad för att få plats med piltangenterna och man blir tvungen att trycka bort Numlock om jag behöver använda Delete t ex. och alla är inte märkta med skrift utan en symbol som inte är standard för fem öre, printscreen är märkt med en underlig skrivarsymbol.. tror jag, ingen standard som sagt.
Men detta verkar skilja sig mellan versionerna, eng layout verkar vara normalare.. tyvärr hittar jag ingen bild på swe layout och har sunkiga mobil bilder utan ljus vilket jag tänker bespara er på.

Just ja, när nästan alla tangendelar är flyttade så är det rätt så ovant i början, så man kommer att skriva fel ett antal timmar, typ jag tryckte på Ö istället för Ä och TAB istället för A.. fixade genom att flytta stolen lite mer åt höger

Fördelar =
Tysta tangenter och separerat/extra knappar för FPS/3PS, färdiga profiler för spel laddar man ner från hemsidan.

Nackdelar =
siffer delen av tangenbordet är en röra, allmänt plastig känsla, vek så slå inte på den, multimedia knapparna är väldigt få mot standard.

Slutsats = köp den lösa delen istället... och tur att jag inte jobbar med recensioner

länk till en bild på brädan

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.