Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

bostadsrätt vs hyresrätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Vem vill bo i en gammal bondhåla där din närmaste granne är gubben larsson 120år som bor 75 mil ifrån dig.

Man köper bostadsrätt för flera miljoner dels pga av läget och dels pga av skicket.

så att jämnföra en bondtvå mot en två i strandvägen i stockholm är en stor skillnad.

Tror du att du är finare om du bor i Stockholm? Är du bättre människa?
Flera miljoner för en bostadsrätt är inte värt pengarna när man kan få en herrgård för de pengarna nån annanstans.

Likaså att man får betala en månatlig avgift som är på kanske 7000kr för nyare bostäder plus ränta på lånet och amortering och på det så bor man i en sardinburk på 70kvm. Vem vill bo så?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Tror du att du är finare om du bor i Stockholm? Är du bättre människa?
Flera miljoner för en bostadsrätt är inte värt pengarna när man kan få en herrgård för de pengarna nån annanstans.

Likaså att man får betala en månatlig avgift som är på kanske 7000kr för nyare bostäder plus ränta på lånet och amortering och på det så bor man i en sardinburk på 70kvm. Vem vill bo så?

Beror ju helt på var man vill bo, är helt klart värt flera miljoner om man nu vill bo i en stor stad. Jag själv som alltid bott i stockholm klarar inte av landet, 3 dagar sen blir jag stirrig av understimulans Beror ju helt på vad man prioriterar högre.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Vem vill bo i en gammal bondhåla där din närmaste granne är gubben larsson 120år som bor 75 mil ifrån dig.

Man köper bostadsrätt för flera miljoner dels pga av läget och dels pga av skicket.

så att jämnföra en bondtvå mot en två i strandvägen i stockholm är en stor skillnad.

Här kostar bostadsrätterna runt 10-50 000. Ligger centralt, närmsta granne bor under ditt eget golv, eller ovanför ditt tak. Närmaste granne är 22 år och har även ett gäng snygga grannar i trappen samt trappen bredvid.

Vem vill bo på strandvägen och betala typ 1.5 miljoner för en lägenhet som här skulle kosta 25 000 och säkerligen med grannar som är trevligare och smartare än genomsnittet i sthlm där alla tror att allting ovanför sthlm tillhör norrland och att vi bara åker skoter o fångar björnar med lasson.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Tror du att du är finare om du bor i Stockholm? Är du bättre människa?
Flera miljoner för en bostadsrätt är inte värt pengarna när man kan få en herrgård för de pengarna nån annanstans.

Likaså att man får betala en månatlig avgift som är på kanske 7000kr för nyare bostäder plus ränta på lånet och amortering och på det så bor man i en sardinburk på 70kvm. Vem vill bo så?

Läs om läs rätt, vad har "finhet" med lägenheten att göra... Köper jag en lägenhet för flera miljoner så gör jag väl det. Sen om det är värt det eller ej det är upp till köparen att avgöra och inte du.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Här kostar bostadsrätterna runt 10-50 000. Ligger centralt, närmsta granne bor under ditt eget golv, eller ovanför ditt tak. Närmaste granne är 22 år och har även ett gäng snygga grannar i trappen samt trappen bredvid.

Vem vill bo på strandvägen och betala typ 1.5 miljoner för en lägenhet som här skulle kosta 25 000.

Vem som vill bo på strandvägen jo serru väldigt många, 1.5 miljon kommer du inte långt med om du vill ha en lägenhet på strandvägen.

för 1.5m får du en normal två/trea utanför stan.

Citat:

där alla tror att allting ovanför sthlm tillhör norrland och att vi bara åker skoter o fångar björnar med lasson. [/B]

Va är det inte så

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Läs om läs rätt, vad har "finhet" med lägenheten att göra... Köper jag en lägenhet för flera miljoner så gör jag väl det. Sen om det är värt det eller ej det är upp till köparen att avgöra och inte du.

Vem som vill bo på strandvägen jo serru väldigt många, 1.5 miljon kommer du inte långt med om du vill ha en lägenhet på strandvägen.

för 1.5m får du en normal två/trea utanför stan.

Va är det inte så

I din värld är det så att man antingen bor på strandvägen för flera mille eller ute i ett dass långt ut i vildmarken? Räknas inte "småstäder" med bara säg 40 000 invånare? Här är närmaste granne max 5 sekunder bort och väldigt många unga.

Det finns annat än bönder och sthlmare Det e sant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
I din värld är det så att man antingen bor på strandvägen för flera mille eller ute i ett dass långt ut i vildmarken? Räknas inte "småstäder" med bara säg 40 000 invånare? Här är närmaste granne max 5 sekunder bort och väldigt många unga.

Det finns annat än bönder och sthlmare Det e sant

40 000 invånare i en stad? Jakobsberg där jag bor räknas knappast till "stad" och vi har runt 33000 om jag inte minns fel.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
I din värld är det så att man antingen bor på strandvägen för flera mille eller ute i ett dass långt ut i vildmarken? Räknas inte "småstäder" med bara säg 40 000 invånare? Här är närmaste granne max 5 sekunder bort och väldigt många unga.

Det finns annat än bönder och sthlmare Det e sant

Dels så bor jag inte i Strandvägen, och dels skulle jag aldrig köpa en lägenhet där.

Likaså skulle jag aldrig bosätta mig i en mindre ort... Tycker det är alldeles för dyster i små orter. 40 000 invånare kallar jag inte ens en stad :P, tycker linköping med dess 100 000+ invånare var tillräckligt dystert för min del var där i 2 veckor tur det att det inte va längre :P.

Men faktum kvarstår ni kan inte jämföra er tvåa som ligger i en bondhåla mot en storstad, självklart kostar det mer att bo i en storstad.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
40 000 invånare i en stad? Jakobsberg där jag bor räknas knappast till "stad" och vi har runt 33000 om jag inte minns fel.

Vem definerar stad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Dels så bor jag inte i Strandvägen, och dels skulle jag aldrig köpa en lägenhet där.

Likaså skulle jag aldrig bosätta mig i en mindre ort... Tycker det är alldeles för dyster i små orter. 40 000 invånare kallar jag inte ens en stad :P, tycker linköping med dess 100 000+ invånare var tillräckligt dystert för min del var där i 2 veckor tur det att det inte va längre :P.

Men faktum kvarstår ni kan inte jämföra er tvåa som ligger i en bondhåla mot en storstad, självklart kostar det mer att bo i en storstad.

Som du skriver definierar den typiske Stockholmaren som övriga Svenskar föraktar.

Citat: Bondhåla, Norrland , 120mil till närmsta granne, Linköping är dystert. etc.

Lägg ner fjanterierna och välkommen till verkligheten.
Det finns ett liv utanför storstaden.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Som du skriver definierar den typiske Stockholmaren som övriga Svenskar föraktar.

Citat: Bondhåla, Norrland , 120mil till närmsta granne, Linköping är dystert. etc.

Lägg ner fjanterierna och välkommen till verkligheten.
Det finns ett liv utanför storstaden.

Du får du ändå ta och ge dig, bara för att jag inte gillar din jävla bondhåla så betyder det att jag är "finare". väx upp och res runt i världen så ser du att allt annat är bättre än den håla du bor i.

Detta är verkligheten som du vägrar inse, jag anar en viss avundsjuka här.
Du som verkar så glad att du kan köpa en lägenhet för 25k dax för dig att ta mellanskillnaden och se hur andra har det istället för att gnälla som en typisk svensson på ett forum.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Vem definerar stad?

Sant sant, jakobsberg är inte riktigt en stad då den inte klassas som en stad. Det jag menar är att jakobsberg är bara en liten del av stockholmsområdet och har så pass många invånare

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Du får du ändå ta och ge dig, bara för att jag inte gillar din jävla bondhåla så betyder det att jag är "finare". väx upp och res runt i världen så ser du att allt annat är bättre än den håla du bor i.

Detta är verkligheten som du vägrar inse, jag anar en viss avundsjuka här.
Du som verkar så glad att du kan köpa en lägenhet för 25k dax för dig att ta mellanskillnaden och se hur andra har det istället för att gnälla som en typisk svensson på ett forum.

Det där första du skrev var ju rätt paradoxalt? Att du inte är finare men att där han bor ändå är ett skitställe jämfört mot Stockholm? Jag har bott i diverse s.k. hålor, och inget har varit sämre eller nämnvärt bättre än Stockholm (Hultsfred, Arvika, Sollentuna, Upplands väsby, Hässelby) så att säga att alla bostadsorter är sämre än stockholm är väl ändå att ta i?

Det som spelar roll när du väljer bostadsort är ju ändå jobb, utbildningar, vänner, familj, antal affärer, vem bryr sig om det finns två miljarder människor där som du inte känner eller har tvåtusen affärer man inte går i? Alla är olika, så är det bara. Tycker det är en löjlig irrelevant debatt ni för här, för ni har båda visat era ståndpunkter, och ingen av er har direkt rätt, alla har olika smak, lev med det.

Hade man fått ett jobb i en mindre stad där man kan köpa en bostadsrätt för ett par hundratusen hade man kanske gjort det (förutsatt att allt klirrar, vänner, familj, antal affärer o.s.v), men vill man ha lite större tillgång i form av mer folk man inte känner, affärer man kanske inte går i, kommunikationer man inte utnyttjar och samtidigt får betala över miljonen/miljonerna för en bostad gör man det.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Själv ska jag bo i hyresrätt för att sedan flytta till hus så fort det bara går. Helst ett nybyggt friliggande hus med bra tomt. Kommer bli fint!

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Du får du ändå ta och ge dig, bara för att jag inte gillar din jävla bondhåla så betyder det att jag är "finare". väx upp och res runt i världen så ser du att allt annat är bättre än den håla du bor i.

Vore det inte bättre om vi skrev vad vi egentligen menade istället för att överdriva så ordentligt när vi skriver något.
Antalet städer där närmsta granne är 75 mil bort i Sverige är nog ganska få ifall det finns några alls, på samma sätt så är inte alla städer med mindre än säg 200,000 invånare inte automatiskt bondhålor.

Klart att inte alla vill bo på samma ställer eller tycker samma sak, vissa gillar storstäder, andra mindre. Men genom att överdriva sina åsikter genom att göra allt mer svart eller vitt än vad något är gör att det blir mer käbbel i en diskussion än vad som behövs.
För Pantheus kanske Halmstad (om det är den platsen som gäller i profilen) är världens bästa ställe att bo på, och för dig helt otänkbart. Ni kan båda ha rätt, för olika människor kan tycka om olika platser utan att den ena eller andra har fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Det där första du skrev var ju rätt paradoxalt? Att du inte är finare men att där han bor ändå är ett skitställe jämfört mot Stockholm? Jag har bott i diverse s.k. hålor, och inget har varit sämre eller nämnvärt bättre än Stockholm (Hultsfred, Arvika, Sollentuna, Upplands väsby, Hässelby) så att säga att alla bostadsorter är sämre än stockholm är väl ändå att ta i?

Det som spelar roll när du väljer bostadsort är ju ändå jobb, utbildningar, vänner, familj, antal affärer, vem bryr sig om det finns två miljarder människor där som du inte känner eller har tvåtusen affärer man inte går i? Alla är olika, så är det bara. Tycker det är en löjlig irrelevant debatt ni för här, för ni har båda visat era ståndpunkter, och ingen av er har direkt rätt, alla har olika smak, lev med det.

Hade man fått ett jobb i en mindre stad där man kan köpa en bostadsrätt för ett par hundratusen hade man kanske gjort det (förutsatt att allt klirrar, vänner, familj, antal affärer o.s.v), men vill man ha lite större tillgång i form av mer folk man inte känner, affärer man kanske inte går i, kommunikationer man inte utnyttjar och samtidigt får betala över miljonen/miljonerna för en bostad gör man det.

Erik

Läs engång till vart ser du att jag skriver att han bor i ett skitställe? Det är skillnad på bondhåla och skitstiälle.

Skillnaden för mig att bo i mindre håla jämfört med storstad är mer "liv", och med liv så menar jag mer action. En storstad är mer livat än en liten håla där du redan satt dina fötter i de flesta affärer. Även om man inte känner alla som bor i en storstad vilken man inte gör i en mindre ort heller för den delen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Vore det inte bättre om vi skrev vad vi egentligen menade istället för att överdriva så ordentligt när vi skriver något.
Antalet städer där närmsta granne är 75 mil bort i Sverige är nog ganska få ifall det finns några alls, på samma sätt så är inte alla städer med mindre än säg 200,000 invånare inte automatiskt bondhålor.

Klart att inte alla vill bo på samma ställer eller tycker samma sak, vissa gillar storstäder, andra mindre. Men genom att överdriva sina åsikter genom att göra allt mer svart eller vitt än vad något är gör att det blir mer käbbel i en diskussion än vad som behövs.
För Pantheus kanske Halmstad (om det är den platsen som gäller i profilen) är världens bästa ställe att bo på, och för dig helt otänkbart. Ni kan båda ha rätt, för olika människor kan tycka om olika platser utan att den ena eller andra har fel.

Det roliga är ju att det är just han som tror att han står över alla, gång på gång spyr han galla och säger folk är grundlurade för att folk väljer att köpa en lägenhet för just några miljoner istället för att åka till hans håla och köpa en lägenhet för 5000kr.

Anledningen jag överdriver är att han påstår att man kan köpa en lägenhet för 5 000, vilket 40 000+ "stad" kan man få en lägenhet för 5000 kan man ju fråga sig därav mitt svar att det är någon liten håla med knappt några invånare i.

Sen att jämföra den lägenheten för 5k mot en i en större stad är ju bara något han kan göra.

Allt är inte svart på vitt, som jag skrev tidigare så är det många faktorer som spelar roll när man köper en lägenhet som de flesta vet redan men som han vägrar inse, vad kommer härnäst jämföra din lägenhet för 5 000 mot en takvåning i new york??

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Läs engång till vart ser du att jag skriver att han bor i ett skitställe? Det är skillnad på bondhåla och skitstiälle.

Skillnaden för mig att bo i mindre håla jämfört med storstad är mer "liv", och med liv så menar jag mer action. En storstad är mer livat än en liten håla där du redan satt dina fötter i de flesta affärer. Även om man inte känner alla som bor i en storstad vilken man inte gör i en mindre ort heller för den delen.

Det roliga är ju att det är just han som tror att han står över alla, gång på gång spyr han galla och säger folk är grundlurade för att folk väljer att köpa en lägenhet för just några miljoner istället för att åka till hans håla och köpa en lägenhet för 5000kr.

Anledningen jag överdriver är att han påstår att man kan köpa en lägenhet för 5 000, vilket 40 000+ "stad" kan man få en lägenhet för 5000 kan man ju fråga sig därav mitt svar att det är någon liten håla med knappt några invånare i.

Sen att jämföra den lägenheten för 5k mot en i en större stad är ju bara något han kan göra.

Allt är inte svart på vitt, som jag skrev tidigare så är det många faktorer som spelar roll när man köper en lägenhet som de flesta vet redan men som han vägrar inse, vad kommer härnäst jämföra din lägenhet för 5 000 mot en takvåning i new york??

Vart har han skrivit att man måste köpa en lgh för 5k? Och du pratar som att en bostad för 5k skulle vara något negativt? Är det inte bra att bostaden är billig? Är det så att ju mer bostaden kostar ju mer vill du bo där?

"allt är inte svart eller vitt" ??? Det är ju DU som lägger upp det som ENBART svart eller vitt, antingen är det STHLM eller så är det en håla. Finns inga mellanting? Borlänge är definitivt ingen håla, ludvika är definitivt ingen håla. Menmen, jag börjar ana ett visst mått av ångest över att du betalt för mkt för din lgh, för att motverka den ångesten så framhäver du gång på gång hur bra det är att bo i sthlm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Det finns ett liv utanför storstaden.

haha snäll säg att du bara skojar?? hahaha

Borlänge är definitivt ingen håla, ludvika är definitivt ingen håla

även du MÅSTE ju skoja?

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon100
haha snäll säg att du bara skojar?? hahaha

Borlänge är definitivt ingen håla, ludvika är definitivt ingen håla

även du MÅSTE ju skoja?

Ännu en dag då stockholmare visar sitt överlägsna intellekt har skrivits till historien.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Relik 📜

Jag är ingen fördomsfull människa, men många Stockholmare (i den här tråden och annars) lyckas gång på gång förvåna mig med sin arrogans och air av överlägsenhet..
Hur orkar ni?

Som moderator får jag nog inte skriva det här, men ärligt talat, ta era liv och kör upp dem där solen inte skiner, vi andra bryr oss inte!

Givetvis kan man bo och trivas underbart i andra städer än Stockholm, det är otroligt mycket upp till var och en, att avfärda resten av Sverige som "hålor" är bara dumt. Personligen skulle jag aldrig vilja bo i just Stockholm, det är för stressigt för mig, för mycket skit på för liten yta.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Jag är ingen fördomsfull människa, men många Stockholmare (i den här tråden och annars) lyckas gång på gång förvåna mig med sin arrogans och air av överlägsenhet..
Hur orkar ni?

Som moderator får jag nog inte skriva det här, men ärligt talat, ta era liv och kör upp dem där solen inte skiner, vi andra bryr oss inte!

Givetvis kan man bo och trivas underbart i andra städer än Stockholm, det är otroligt mycket upp till var och en, att avfärda resten av Sverige som "hålor" är bara dumt. Personligen skulle jag aldrig vilja bo i just Stockholm, det är för stressigt för mig, för mycket skit på för liten yta.

fine, men grejen e ju att det finns ju inga andra STÄDER i sverige...Sen att säga att Borlänga o luddvika inte är hålor är väl en lögn, de är ju mindre än vissa förorter.

"Ännu en dag då stockholmare visar sitt överlägsna intellekt har skrivits till historien."

Tror att många gör det för det är så fruktansvärt skoj att se hur upprörda ni lantisar blir och försöker försvara era byar/hålor. Men det är bara vad jag tror.

Peace out.

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon100
fine, men grejen e ju att det finns ju inga andra STÄDER i sverige...Sen att säga att Borlänga o luddvika inte är hålor är väl en lögn, de är ju mindre än vissa förorter.

"Ännu en dag då stockholmare visar sitt överlägsna intellekt har skrivits till historien."

Tror att många gör det för det är så fruktansvärt skoj att se hur upprörda ni lantisar blir och försöker försvara era byar/hålor. Men det är bara vad jag tror.

Peace out.

Jaha? Stockholm är ju mindre än vissa förorter till Sao Paulo eller Mexico City, så då lär ju det vara en håla också, eller? Då finns det INGA städer i sverige.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Avstängd

Jag skulle aldrig kunna bo i något mindre än Göteborg. Bara en sån sak att vara ung och kunna förbli anonym. Kommer ursprungligen från Kalmar och jag vet av egna erfarenheter att det går inte. Göteborg är så där lagom stort för mig. Det finns saker att göra hela tiden, vilket definitivt inte finns i mindre städer. Tycker Stockholm är ruskigt fint, tyvärr gillar jag inte stockholmare. Men Stockholm som stad känns mer som en storstad än Göteborg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Jaha? Stockholm är ju mindre än vissa förorter till Sao Paulo eller Mexico City, så då lär ju det vara en håla också, eller? Då finns det INGA städer i sverige.

jo självklart, men de är metropoler, så jag tycker nog stockholm är en stad iaf. ingen storstad men stad.

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon100
fine, men grejen e ju att det finns ju inga andra STÄDER i sverige...Sen att säga att Borlänga o luddvika inte är hålor är väl en lögn, de är ju mindre än vissa förorter.

"Ännu en dag då stockholmare visar sitt överlägsna intellekt har skrivits till historien."

Tror att många gör det för det är så fruktansvärt skoj att se hur upprörda ni lantisar blir och försöker försvara era byar/hålor. Men det är bara vad jag tror.

Peace out.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_st%C3%A4der_i_Sv...

Varför envisas Stockholmarna med att kalla allt som inte är Stockholm för byhålor/hålor/bondhålor? Det är bara nedvärderande och får er att tro att Stockholm är så mycket bättre på något sätt, men det kan jag tala om att det inte är. Acceptera att folk vill bo på mindre ORTER och att det inte alls är något fel med det, och att det skulle vara flera mil till närmsta granne är bara... löjligt.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Läs engång till vart ser du att jag skriver att han bor i ett skitställe? Det är skillnad på bondhåla och skitstiälle.

Skillnaden för mig att bo i mindre håla jämfört med storstad är mer "liv", och med liv så menar jag mer action. En storstad är mer livat än en liten håla där du redan satt dina fötter i de flesta affärer. Även om man inte känner alla som bor i en storstad vilken man inte gör i en mindre ort heller för den delen.

Det roliga är ju att det är just han som tror att han står över alla, gång på gång spyr han galla och säger folk är grundlurade för att folk väljer att köpa en lägenhet för just några miljoner istället för att åka till hans håla och köpa en lägenhet för 5000kr.

Anledningen jag överdriver är att han påstår att man kan köpa en lägenhet för 5 000, vilket 40 000+ "stad" kan man få en lägenhet för 5000 kan man ju fråga sig därav mitt svar att det är någon liten håla med knappt några invånare i.

Sen att jämföra den lägenheten för 5k mot en i en större stad är ju bara något han kan göra.

Allt är inte svart på vitt, som jag skrev tidigare så är det många faktorer som spelar roll när man köper en lägenhet som de flesta vet redan men som han vägrar inse, vad kommer härnäst jämföra din lägenhet för 5 000 mot en takvåning i new york??

Jag menar att priserna är upptrissade och jag anser att man är grundlurad om man köpt ett råttbo för flera miljoner, liknelsen för 5000kr lägenheter var bara för att få trångsynta människor att förstå att det är upptrissat som tusan.
Sen har jag ingen 5000kr-lägenhet utan en villa som kostar cirka 1miljon kronor vilket är normalt pris i Sverige.
Hade min kåk legat i en storstad hade den gått på cirka 5 miljoner i det skicket det är.

Spyr galla tycker jag det är du som gör på alla som INTE bor i Stockholm och kallar dem lantisar vilket visar bristen på intelligens och världsuppfattning.
I min gamla hemort Halmstad tror vissa av stockholmarna att Halmstad är förorten till Tylösand.

Återigen finns det säkert schysta stockholmare därute som precis som jag "knegar" för att få allt att gå runt medans det finns dem som är födda med silversked i mun och klankar ned på alla andra.

Sen har vi kategorin som är inflyttad till Stockholm som helt plötsligt blir störst, bäst och vackrast och som anser att Stockholm är världens mitt, i den kategorin tror jag du tillhör.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd

Nej marknadspriset är inte upptrissat. Det hör du väl själv på namnet? Det finns fö inga råttbon i Sverige som går för flera miljoner. Du får nog även rannsaka din information, genomsnittspriset för ett småhus i riket låg på 1 615 000kr under första kvartalet 2008. Givetvis drar städerna upp priset något men betänk att majoriteten av Sveriges invånare numera bor i en stad och inte på landet säger en del.

Får jag sedan spekulera lite själv så tror jag på ytterligare någon höjning av styrräntan under året, vilket antagligen är till godo. Sedan under 2009 kommer vi får se någon eller några sänkningar för att sedan stabilisera sig på de nivåer vi nu ligger på. Jag är även övertygad om att det inte kommer gå hål på någon bostadsbubbla, däremot tror jag att den allra högsta toppen kommer att gå ned något men att vi i övrigt kommer få se en fortsatt värdehöjning, om än inte i samma takt som fram tills nu. Värdet i Sverige har antagligen fram tills nu varit ordentligt undervärderat (med tanke på vad som händer för 15-17 år sedan) och nu på sistone har det blivit lite av en lavineffekt när vi ska upp på en konkurrenskraftig marknad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Nej marknadspriset är inte upptrissat. Det hör du väl själv på namnet?

Påstår du att ett marknadspris inte kan vara upptrissat?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Avstängd

Mjae inte ordagrant men jag menar på att marknaden styr priset. Kostar en lägenhet 20 000kr på ett ställe beror det med sannolikhet på ett visst antal anledningar. Likaså kostar en annan lägenhet 2 000 000kr av i stort samma anledning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Mjae inte ordagrant men jag menar på att marknaden styr priset. Kostar en lägenhet 20 000kr på ett ställe beror det med sannolikhet på ett visst antal anledningar. Likaså kostar en annan lägenhet 2 000 000kr av i stort samma anledning.

precis, sen får man tänka på att Stockholm fortfarande har extremt billigt boende om man tittar på andra huvudstäder.

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk
Medlem

Det är vedertaget att priserna i storstäderna är upptrissade. Övriga Sverige har hängt efter men inte i samma procentuella ökningstakt. Marknadspriser kan visst vara upptrissade eftersom efterfrågan i relation till gällande räntesats styr priset.

"Råttbo- svaret" till killen är i relation till hans argument som var lantis, bonnläpp.
Man kan inte bara ta skit och inte ge tillbaks begriper ni väl?

Bostadspriserna i Sverige år 2008 är mycket övervärderade skulle jag snarare säga än undervärderade.
Det finns mängder med artiklar, professorer som antyder detta.
http://www.svd.se/naringsliv/arkivnyheter/artikel_148626.svd
http://www.e24.se/pengar24/bostad/bostadsmarknaden/artikel_48...

Snart kan bubblan spricka. Finns saker som pekar åt det hållet. De som drabbas hårdast är de med bostäder i just storstäderna. Det är luftpengar som går upp i rök när bostadsrätterna på miljoner kommer sjunka i värde.
Men visst andra analytiker talar om en fortsatt uppgång, framtiden får utvisa vem som har rätt.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1