Uppdatering av MacBook

Permalänk
Medlem

Uppdatering av MacBook

En uppdatering av MacBook kommer släppas under årets tredje kvartal, någon gång under augusti-september. Vi kommer tydligen få bevittna "major design changes" såsom ett chassi av aluminium och stål. Rykten säger dessutom att en ändring av grafikkortet kommer att göras samt en användning av Intels nya Montevina-processorer.

Permalänk
Medlem

Re: Uppdatering av MacBook

Citat:

Ursprungligen inskrivet av seanen
En uppdatering av MacBook kommer släppas under årets tredje kvartal, någon gång under augusti-september. Vi kommer tydligen få bevittna "major design changes" såsom ett chassi av aluminium och stål. Rykten säger dessutom att en ändring av grafikkortet kommer att göras samt en användning av Intels nya Montevina-processorer.

Funderar själv på att sälja min Macbook, undra vad man kan få för den

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Väldigt passande nu när man har lyckats få jobb o allt

Har läst om att en uppgradering är påväg nu så jag hade tänkt slå till på en när de kommer. Längtar

Har inte riktigt gillat macbookens plastchassi så nu när de kommer i aluminium ser jag ingen anledning till att inte köpa en. Hoppas det inte blir massor av barnsjukdommar på dem bara....

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk

funderar lite på en apple oxå... mest för att testa nåt nytt på en bärbar (är windows användare)....

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

kanske macbook pro under tredje kvartalet, men vanlig macbook tror jag absolut kommer dröja till late 2008
det är vad jag tror

Permalänk

enligt idg.se så kommer uppdateringarna i augusti... och ev även en prissänkning... http://macworld.idg.se/2.1038/1.172154

Visa signatur

Permalänk

Detta låter riktigt bra då kanske man kan unna sig en MacBook Pro lagom till julafton

Permalänk

mm... hoppas att det blir sant för om den billigaste hamnar på 999dollar i US and A då borde den väll inte kosta mer än 8000kr här.... oxå student rabatt på det så blir det fint...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
mm... hoppas att det blir sant för om den billigaste hamnar på 999dollar i US and A då borde den väll inte kosta mer än 8000kr här.... oxå student rabatt på det så blir det fint...

Ta dollarpriset och lägg på en nolla så får du typ dom svenska priserna. Apple tar ingen som helst hänsyn till gällande dollarkurs när de svenska priserna sätts. Så den lär iaf inte hamna på under 9k (utan studentrabatt d.v.s.)

Jag vill också ha en ny MacBook. Nu har jag haft min sen den släpptes. Nog för att den har varit min trotjänare i typ två år, men lite sliten börjar den faktiskt kännas. Gärna ett chassi som liknar MacBook Air på det också.

Permalänk
Medlem

Så länge tangentbordet tar efter MBA/MB/iMac och dom bytar GPU'n till något nyare så har dom en köpare av den nya MBP'n här iaf.

Tror det kommer bli en spännande Apple-höst.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Apple har ett guldläge här, tror jag. Nya modeller tillsammans med en prissänkning i det som föreslagits gör att apple's laptops får en kraftigt förbättrad konkurrensposition.

NatoGandalf; Ifall man ska räkna med dina siffror så borde ju en prissänkning med 100$ motsvara en prissänkning med 1000kr

Permalänk
Medlem

Kommer antagligen köpa min första Mac ever iom att jag börjar plugga i höst. Vilken superläge för en ny upplaga av Macbook

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

haha, ryktet säger att det kommer komma nya grejer ja, men det är ju inte faktum, så som det låter när man läser några inlägg här. javisst, det kommer troligen nått nytt, men det är som alltid me apple, rykten tills de släpper nått

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Tyst låt oss leva i hopp!

Nej men seriöst så kommer det nog en ny mb eftersom hårdvarumässigt så är andra tillverkare bra mycket bättre för priset.

Jag menar att visst klart det är värt de extra kronorna för en mac ist för en win-dator, men när man får bättre prestanda för halva priset inom pc världen så kan man fundera på när nästa förändring kommer.

Eller hur?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Om dom ändå kunde uppdatera mac minin. Jag köper en på direkten så fort det händer.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

ska man tala rykten säger de ju även att priserna kan gå ner, då apple under deras kvartalsrapport sa att de ska minska sina marginaler, det kan ju i o för sig även betyda att de petar in bättre hårdvara utan att höja priset. men det återstår ju att se

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Apple är som Blizzard, grymt bra på att hålla saker hemligt och kan inte göra något dåligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Apple är som Blizzard, grymt bra på att hålla saker hemligt och kan inte göra något dåligt

Även om jag istortsett håller med så finns det några saker där de har misslyckats totalt. Ingen vital sak men designen på nuvarande Macbooken är väl inte direkt våldsamt imponerande.
Tänker mest på sprickorna som bildas i framkanten av datorn som är mer regel än undantag.
Ser det nästan som ett måste för dem att gå över till alu bara för att komma ifrån problemet om de inte ska ändras designen drastiskt.
Så marknadsföring och estetik får de fullt betyg i men vissa designdetaljer är rena stolpskott...

Permalänk
Medlem

Rykten om uppdateringar av Apple:s produkter dyker ju upp hela tiden. Men visst vore det gött med en MacBook med alumininumskal och starkare GPU. Då skulle jag byta upp mig från min nuvarande MacBook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsk
Rykten om uppdateringar av Apple:s produkter dyker ju upp hela tiden. Men visst vore det gött med en MacBook med alumininumskal och starkare GPU. Då skulle jag byta upp mig från min nuvarande MacBook.

Tämligen säker faktiskt på att det kommer komma en ny modell inom en snar framtid. Skulle köpa in ett demoex av Macbook men fick tips av en på Apple att avvakta, men han kunde inte säga varför

Permalänk
Medlem

Färska rykten säger att en ny Macbook är på väg med en glas-touchpad. Det ryktas även om att Apple ska byta chipset i sina bärbara maskiner och därmed gå ifrån Intels chipset.

Macbook med glastouchpad i September:
http://www.macrumors.com/2008/07/28/next-macbook-to-include-g...

Apple bärbara utan Intel chipset:
http://www.macrumors.com/2008/07/28/apple-to-adopt-alternativ...

Är själv skeptisk mot att Apple går ifrån Intels chipsets.. vad ska de hitta på då? Egendesignade? VIA? Vad jag vet så gör inte nVidia laptopchipsets och AMD gör inga Intel chipsets. Förstår inte riktigt vad de har att tjäna på att gå ifrån Montevina.

Kan ju hoppas att detta inte kommer dröja en eventuell uppgradering av Macbook (/Pro).

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk
Medlem

Jag tror ju inte att vanliga macbook kommer få aluminiumchassi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC

Förmodligen lär de väl dra ut på det steget till nästa gång de updaterar.. bara för att.. gah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC

Jadu jag vet inte.. samma rykten som kom igår om glas-touchpad säger följande:

"According to Weintraub's sources, the new MacBooks will be thinner than the current MacBook and MacBook Pro designs while slightly more rounded. The case is said to be made of one piece of aluminum and bears some similarities to the MacBook Air. The trackpad on the new notebook is to be made of glass and support multi-touch and the use of gestures, but the notebook will not incorporate a multi-touch screen."

One piece of aluminium, låter trevligt. Dock så lär det ju inte vara stor skillnad på Macbooken och Air:en.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir ju bara bättre och bättre det här.. Hoppas det inte dröjer allt för länge så pengarna hinner försvinna...

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
One piece of aluminium, låter trevligt. Dock så lär det ju inte vara stor skillnad på Macbooken och Air:en. [/B]

Usch, jag tycker tvärtom. MB Air är ju en otroligt ful tingest, men trevlig för att den är så platt. Däremot skulle jag alla dagar i veckan köpa en MB istället bara för att den vita är så grymt snygg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Färska rykten säger att en ny Macbook är på väg med en glas-touchpad. Det ryktas även om att Apple ska byta chipset i sina bärbara maskiner och därmed gå ifrån Intels chipset.

Macbook med glastouchpad i September:
http://www.macrumors.com/2008/07/28/next-macbook-to-include-g...

Apple bärbara utan Intel chipset:
http://www.macrumors.com/2008/07/28/apple-to-adopt-alternativ...

Är själv skeptisk mot att Apple går ifrån Intels chipsets.. vad ska de hitta på då? Egendesignade? VIA? Vad jag vet så gör inte nVidia laptopchipsets och AMD gör inga Intel chipsets. Förstår inte riktigt vad de har att tjäna på att gå ifrån Montevina.

Kan ju hoppas att detta inte kommer dröja en eventuell uppgradering av Macbook (/Pro).

Om de nu går bort från intels chipset, kommer möjligheten att köra windows då försvinna?

Permalänk
Medlem

Jag tror personligen på att det blir intels endå.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

skulle enligt den artikeln vara intel cpu fortfarande.. bara inte intel chipset.. elelr läste jag fel?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
skulle enligt den artikeln vara intel cpu fortfarande.. bara inte intel chipset.. elelr läste jag fel?

Du läste rätt.