Antagningstråden - 2008!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Gutt, en till skåning som ska gå på chalmers

Jaså, vad på Chalmers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ace_of_spades
Antagen på Civilingenjör i design och produktutveckling LiTH.

Hehe har sökt samma men står på reservplats 16 nu... Ska åka dit till uppropet och försöka fula mig in iaf
Låter som en "rolig" utbildning

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iFOz
Om jag skall vara helt ärlig så har jag ingen aning om vad en socionom gör, kan ju tom. vara att jätte spännande jobb (fast jag gissar det har med människor att göra)

Om jag ska vara helt ärlig så har jag inte full koll heller, så blir spännande att se vad man skrivit upp sig på. ^^;

Hade inte alls tänkt gå det, hade inte koll på att man blev struken från de program man valt om man kom in på ett som var tidigare i listan.

Men men, en socionom kan väl jobba på Socialen eller typ som kurator.

Swec behöver inte någon online kurator eller?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Hur får man tag på sitt antagningsbesked? Blev antagen till Uppsala Universitet men har inte fått något besked där det står något i stil med, "Du namn, har blivit antagen etc". Hittade ett dokument på studera.nu, något som ska föreställa ett antagningsbesked, men de inkluderade alla utbildningar jag sökt så det blev tre sidor.
Är det det beskedet man ska ta med till uppropet i så fall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Hur får man tag på sitt antagningsbesked? Blev antagen till Uppsala Universitet men har inte fått något besked där det står något i stil med, "Du namn, har blivit antagen etc". Hittade ett dokument på studera.nu, något som ska föreställa ett antagningsbesked, men de inkluderade alla utbildningar jag sökt så det blev tre sidor.
Är det det beskedet man ska ta med till uppropet i så fall?

Antar att det är det, det är vad jag tar med mig till Göteborg i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Jaså, vad på Chalmers

Mekatronik

Du då?

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk

Brandingenjörsprogrammet i Lund. Ser framemot att börja använda skallen istället för kroppen efter 1,5 års arbete inom järnvägen.

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Mekatronik

Du då?

Teknisk Matematik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADSL_kalle
Comrade!

Civilingengör datateknik på LTH här med

Jag med!

Permalänk

Asienkunskap inriktning Japan i Linköping ska jag pyssla med under året och sen har man garantiplats till Ii nästa år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
kom in på civ.ek på SU, sjönk från 18,6 till 18,25 på andra urvalet.

Jamen då ses vi på uppropet då!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Teknisk Matematik

Då vet man vem man ska fråga om hjälp med matten, haha

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Data- och systemvetenskap, Stockholms universitet.

Lite fish out of water för min del, flyttar från Helsingborg till Stockholm imorgon!

Lyckat till allihopa

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Gjorde en sen anmälan till Tekniskt Basår på Campus i Helsingborg och ligger som 13e reserv. Hörde att de ska ta in dubbelt så många elever i år jämfört med förra året. Är det någon som vet hur många platser de ska ta in och om jag har en chans att komma in?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnusvmt
Jag med!

Och jag med!

Permalänk
Medlem

Gjorde en sen anmälan till Tekniskt Basår på Växjö Universitet och jag vart antagen.
Imorgon är det Introduktion, känner mig lite nervös.

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats bli dunderförkyld till första veckan, jättebra. Så det är introduktion, heltidsjobb och förkylning på samma gång. Mindre bra kombo.

Permalänk
Medlem

Lärarutbildningen med inriktning mot samhällskunskap i halmstad. Högstadie-gymnasium

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Sådär, nu är det äntligen final, efter ha gått denna vägen > Helsingborg Campus > Linköpings Universitet > Helsingborg Campus > Malmö Högskola. Jag ska börja på Malmö Högskola och that's it.

Vilken väg till högskolan... shit. Mitt tips till er alla som ska söka till högskolan nästa termin eller nåt, LÄS PÅ innan ni söker. Jag läste fan ingenting utan bara... äsch... jag väljer den där högskolan, den verkar ok... dåligt dåligt...

Aja... så är livet för mig, lat som fan.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Sådär, nu är det äntligen final, efter ha gått denna vägen > Helsingborg Campus > Linköpings Universitet > Helsingborg Campus > Malmö Högskola. Jag ska börja på Malmö Högskola och that's it.

Vilken väg till högskolan... shit. Mitt tips till er alla som ska söka till högskolan nästa termin eller nåt, LÄS PÅ innan ni söker. Jag läste fan ingenting utan bara... äsch... jag väljer den där högskolan, den verkar ok... dåligt dåligt...

Aja... så är livet för mig, lat som fan.

Haha... Jag singlar ogärna slant om min egen framtid, men alla är vi olika.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Sådär, nu är det äntligen final, efter ha gått denna vägen > Helsingborg Campus > Linköpings Universitet > Helsingborg Campus > Malmö Högskola. Jag ska börja på Malmö Högskola och that's it.

Vilken väg till högskolan... shit. Mitt tips till er alla som ska söka till högskolan nästa termin eller nåt, LÄS PÅ innan ni söker. Jag läste fan ingenting utan bara... äsch... jag väljer den där högskolan, den verkar ok... dåligt dåligt...

Aja... så är livet för mig, lat som fan.

Något specifikt man ska tänka på?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typh00n
Data- och systemvetenskap, Stockholms universitet.

Lite fish out of water för min del, flyttar från Helsingborg till Stockholm imorgon!

Välkommen till DSV

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)