Fler Nvidia-kort går sönder, The Inquirer ...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
rent teoretiskt blir det nvidia igen

Kolla här, folk på forumet klagar över att jag skriver att jag haft tre trasiga ATI kort överallt på forumet. När det enbart var 2 äldre kort som var inblandade brydde jag mig inte så mycket men när man efter en månads research bestämmer sig för att gå med ATI så visar det sig att det kortet har defekter själv. Klart jag iaf blir less, pengar som pengar, tid som tid. Någon sa att min anledning att nu föredra nvidia framför ATI inte var mogen. Jag förstår inte detta heller då jag anser att mina erfarenheter med ATI ger mig all rätt att föredra nvidia utan att vara biased. Sedan ang folk som klagar på jag skriver om mina ATIkort överallt, om jag känner mig benägen att berätta varför jag väljer nvidia framför ATI så måste jag komma med argument. Då spelar det inte störra roll om jag skrivigt ungefär samma sak i tidigare trådar. Jag kan inte bara skriva "Jag gillar nvidia framför ATI" och sedan inte backa upp det med argument. Fast när jag väl använder mitt argument blir vissa användare tokiga på det inte är ett riktigt argument eftersom mina kort var defekta. Det beror på hur man ser på saken. Visst är kortet inte dåliga när dom funkar men det hör inte riktigt till saken. Jag kan till viss del se hur mitt argument verkar fånigt.

Men om nu det visar sig att även nVidias kort är defekta, så är det frågan hur du tacklar denna problematik?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Men om nu det visar sig att även nVidias kort är defekta, så är det frågan hur du tacklar denna problematik?

Då äre kört ! x D

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Faktiskt så har ju en hel del av nvidias kort krånglat, som t.ex. de den här tråden handlar om.

Du har ju bara haft tur att det inte varit dina kort!

Så med din logik ska väl ATI "leda" nu?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
Faktiskt så har ju en hel del av nvidias kort krånglat, som t.ex. de den här tråden handlar om.

Du har ju bara haft tur att det inte varit dina kort!

Så med din logik ska väl ATI "leda" nu?

Om det får dig att må bättre, ja

4870 är typ det mest prisvärda kortet någonsin. 4870 är även snyggare än GTX 200

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Har nvidia gått ut med detta än, någon som hört något?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
rent teoretiskt blir det nvidia igen

Kolla här, folk på forumet klagar över att jag skriver att jag haft tre trasiga ATI kort överallt på forumet. När det enbart var 2 äldre kort som var inblandade brydde jag mig inte så mycket men när man efter en månads research bestämmer sig för att gå med ATI så visar det sig att det kortet har defekter självklart blir iaf less, pengar som pengar, tid som tid. Någon sa att min anledning att nu föredra nvidia framför ATI inte var mogen. Jag förstår inte detta heller då jag anser att mina erfarenheter med ATI ger mig all rätt att föredra nvidia utan att vara biased. Sedan ang folk som klagar på jag skriver om mina ATIkort överallt, om jag känner mig benägen att berätta varför jag väljer nvidia framför ATI så måste jag komma med argument. Då spelar det inte störra roll om jag skrivigt ungefär samma sak i tidigare trådar. Jag kan inte bara skriva "Jag gillar nvidia framför ATI" och sedan inte backa upp det med argument. Fast när jag väl använder mitt argument blir vissa användare tokiga på det inte är ett riktigt argument eftersom mina kort var defekta. Det beror på hur man ser på saken. Visst är kortet inte dåliga när dom funkar men det hör inte riktigt till saken. Jag kan till viss del se hur mitt argument verkar fånigt.

Hehe, jag förstår dig. Men återigen: jag hade i mitt inlägg ingen åsikt och vad som var rätt och fel, så därför var ditt långa svar här helt onödigt. Du svarade egentligen inte på vad jag ville ha svar på heller. Strunt i det nu dock, jag tror du vet vad jag menade också.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Om det får dig att må bättre, ja

4870 är typ det mest prisvärda kortet någonsin. 4870 är även snyggare än GTX 200

Ofta snyggare! 4870 ser ju ut som ett glasspaket =/

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.