Problem med FTP Mac->PC

Permalänk
Medlem

Problem med FTP Mac->PC

Problemet ligger i att jag helt enkelt inte kan ladda upp filer från min bärbara macbook till min stationära windows-server som agerar ftp-server, webserver m.m.

Har använt cyberduck, fetch m.m. Även provat en del olika FTP-program som Bulletproof, Serv-U, Xlight.

Den kan börja ladda upp och sedan efter kanske 2 meg, 3 meg eller 20 meg så kopplar den helt sonika ner. Felmeddelandet är bara "Connection failed" eller motsvarande.
När jag läser loggen säger den "Transfer complete" om en fil och sedan allra sist "disconnected"

Från min stationära pc till servern fungerar det helt perfekt, absolut inga problem. Nämnvärt kan även vara att jag har exakt samma problem att ladda upp till min HTPC (även den en PC) från Macbooken.

Tack på förhand

Visa signatur

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom med 100 % dödlighet. - Lars Alfred Engström - Linköpings Universitet
Sebbe bloggar: www.gnask.nu

Permalänk
Medlem

kör du trådlöst?

Permalänk
Medlem

I värsta fall kan du ju alltid köra t.ex. Wireshark och kolla på paket-nivå vad paketen säger och varför dom stänger ner anslutningen.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Är något fel i windows (har sett samma problem på riktiga ftp-servrar, comhems bland annat ).
För det laddar upp bra väl? för att plötsligt verka nå max i disk quota och köra filen till device/null (fast i andra termer då det är windows ).

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poka64
kör du trådlöst?

Ja, men även personer med mac som kör trådbundet och ansluter utifrån mitt nätverk upplever samma fel.

Visa signatur

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom med 100 % dödlighet. - Lars Alfred Engström - Linköpings Universitet
Sebbe bloggar: www.gnask.nu