Laptop tips för skolarbete och lite till.

Permalänk
Medlem

Laptop tips för skolarbete och lite till.

Jag sitter här och funderar på att köpa en laptop som jag ska kunna ha till skolarbete och möjligen titta på lite film och spela äldre spel

Jag är alltså inte ute efter någon kraftfull dator. Det är kul om det är widescreen skärm på den, och batteritiden ska gärna vara 4h iaf så att man kan ha den på föreläsningar utan att ha strömsladd. Den ska helst inte vara för tjock och tung heller och wlan är ett måste.

Dock verkar det som att när man tittar runt på laptops så verkar det som att dom bara tar in nyare modeller som har en massa prestanda som jag inte är intresserad av. Den ska ju så klart klara av att göra ett par saker samtidigt, men det klarade min förra stationära dator som var 5år gammal också av.

Det är ju trevligt om den har en snygg design också, vaio verkar vara snygga, men dom ligger inte i rätt prisklass.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk

Dell har ju så man kan välja 9 cells batteri, vilket jag tror ska klara över 5 timmar utan problem. Köpte själv en Dell studio 15 som har galet mycket batteritid (9cells såklart).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870