Permalänk
Medlem

uTorrent segar ner min surf.

För ett par veckor sedan började plötsligt utorrent slå ut min surf. Innan dess så stod utorrent alltid på, men massor av torrenter igång, och allt fungerade perfekt.

Surfningen fungerar perfekt, tills jag slår på utorrent. Efter ca 1 min så slutar antingen surfen att fungera, eller så går den otroligt segt.

Jag sitter på 100/10, så bandbredden är det inget fel på. Det verkar inte heller spela så stor roll i vilket hastighet jag laddar ner/upp i.
Antalet torrenter verkar inte heller påverka, utan det räcker oftast med en.

Felet kommer inte alltid, men 90% utav gångerna.

Jag använder en Dlink DGL-4300.

Permalänk
Medlem

Routern som börjar ge upp? Prova kör utan den.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

jag har samma problem på min laptop nu och vet faktist inte varför (ej på stationära) men jag har inte nån router inkopplad skulle vara kul att få nå svar

Permalänk
Medlem

Provat de lösningar som tas upp i ex denna tråd?
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

begränsa upp och ner till 85% av din verkliga banbred
minska antalet trådar

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Har testat lite nu:

Routern påverkar inte, har exakt samma fel när jag kör direkt i uttaget i väggen.

net.max_halfopen värdet spelar inte heller någon roll.

Maximum number of connections står som standard på 100 (tror jag). När jag sänker det till 40 så fungerar surfen igen. Dock påverkas hastigheten av torrenterna av detta. Vilket är tråkigt.

Någon som har något annat tips?

Permalänk
Medlem

Mors!

Är det så att du råkar ha Nod32 som antivirus?

Lösning här någonstans:
http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=34527

Hoppas det hjälper!

Permalänk
Medlem

Tjena

Kul att någon har samma fel som mig : ) När utorrent är igång går det så jävla segt.. Det har ingen ting med att bandbredden är slut.. Det är helt enkelt att utorrent tar upp allt tror det blir någon port konflikt eller något.. Jag är alltid tvungen logga ur/in med min användare så kan jag surfa normalt igen.. Nu kör jag bitcomet och det funkar galant igen..Sjukt jävla skumt är det,men det är precis som du beskriver.. Att ladda sweclockers tar säkert 2 minuter med utorrent igång , fast kör jag annan dator samtidigt på nätverket säger det bara vips.. Så heltklart är det utorrent som har någon bugg ! Men testa bitcomet funkade förmig !

Mvh Andreas

Permalänk

Jag har samma problem, det är något med portarna som händer, har du switch? det har jag och jag får samma problem, måste starta om datorn elr vänta 1timma på att internet ska komma tillbaka, skulle syfta på att någon port som stängs...därför jag HATARRRRRRRRRRRR switch

edit
använder
ESS - Eset smart security
Bitcomet(samma sak, torrent )

Visa signatur

XFX 5750 512mb(800-1250) 2x1gb(pc6400, 960mhz), 3x250gb hdd, q8300 @ 3ghz(zalman cnps9700)
Fujitsu Siemens chassi, Gigabyte EP45 DS3L

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av y0el
Mors!

Är det så att du råkar ha Nod32 som antivirus?

Lösning här någonstans:
http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=34527

Hoppas det hjälper!

Ja se på fan. Nu verkar det fungera helt perfekt.

Citarar lösningen för de som inte orkar klicka på länken:

"
With µTorrent downloading, IE7 and Firefox were slow to start and slow to browse. Issue resolved by >
NOD32
Setup
Antivirus and antispyware
Web Access Protection
HTTP
Web Browsers
EXCLUDE µTorrent.exe (sätta kryss alltså)
"

Permalänk

En kompis har samma problem dock dör internet totalt vid minsta belastbning . modem/router är bytta två gånger men ändå kommer felet hela tiden. oftast då folk börjar sätta sig på nätterna efter jobbet.

Att surfa på tex blocket kan gå bra i timmar doch surfar man snabbt mellan sidor så kan internet bar alägga av. med eller utan utorrent igång

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Ja se på fan. Nu verkar det fungera helt perfekt.

Citarar lösningen för de som inte orkar klicka på länken:

"
With µTorrent downloading, IE7 and Firefox were slow to start and slow to browse. Issue resolved by >
NOD32
Setup
Antivirus and antispyware
Web Access Protection
HTTP
Web Browsers
EXCLUDE µTorrent.exe (sätta kryss alltså)
"

Tackar! Ska testa det.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.