Far Cry 2 - Officiella Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Jag har inte spelat speciellt mycket, runt 15%, men jag tycker att mönstret är för tydligt nu...åka runt, döda alla vid vägspärrarna (att köra rakt igenom är värdelöst när de kör efter en i sina turbobilar) göra uppdraget, köra tillbaka och döda alla vid vägspärrarna återigen. Jag tog en tur förbi slottet med snipers uppe i tornen och en del vakter, tänkte att här måste ju finnas nåt skoj, men där var inte ett skit eller missade jag något? Samma sak med en av bondgårdarna. Man blir liksom besviken för man blir aldrig överraskad på något sätt...läste att detta var en sandlåda utan leksaker och det börjar faktiskt kännas så. Så sjukt mycket potential men så tråkigt fantasilöst.

Ni som kommit längre, blir det bättre?

Edit - Fy f*n vad jag är besviken på Far Cry 2...orkar faktiskt inte spela detta mer, tyvärr. Hur kan man misslyckas med ett spel som har så grymt bra förutsättningar? Har de inte testat det på testpersoner? Jag hade kunnat nämna förbättringar som gör det 50% bättre. Det känns som att personerna som gjorde grafiken, miljöerna, vapnen, visste precis vad de gjorde medan de som hade hand om uppdragen och AI-spelarna mest bara ville bli klara utan att ta reda på om det de hade gjort var något bra i längden. Jag blir vansinnig på hur fullkomligt tomt spelet är.

Bra uppfattning.

Jag undrar om skivan har den begränsad antal installationer som plåga Mass Effect och andra. För att jag vill bara sälja den här snart. Jag är nästan "spyfärdig"

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi

Edit - Fy f*n vad jag är besviken på Far Cry 2...orkar faktiskt inte spela detta mer, tyvärr. Hur kan man misslyckas med ett spel som har så grymt bra förutsättningar? Har de inte testat det på testpersoner? Jag hade kunnat nämna förbättringar som gör det 50% bättre. Det känns som att personerna som gjorde grafiken, miljöerna, vapnen, visste precis vad de gjorde medan de som hade hand om uppdragen och AI-spelarna mest bara ville bli klara utan att ta reda på om det de hade gjort var något bra i längden. Jag blir vansinnig på hur fullkomligt tomt spelet är.

Känner exakt likadant! Jag vill verkligen tycka om det men det är svårt, känns som att spelet helt enkelt saknar själ. Får hem Fallout 3 snart och jag hoppas det kan kompensera för Far Cry 2 som för mig ser ut att bli årets stora besvikelse.

Permalänk
Medlem

tycker ochså det suger rätt så rejält, orkade spela 5timmar och har redan tröttnat
snabb fråga:vilken code ska man ange för online spel?den från skivan eller den som kommer upp vid installation?(tog den från skivan, om det är fel, måste jag då ominstallera spelet?)

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Jag har inte spelat speciellt mycket, runt 15%, men jag tycker att mönstret är för tydligt nu...åka runt, döda alla vid vägspärrarna (att köra rakt igenom är värdelöst när de kör efter en i sina turbobilar) göra uppdraget, köra tillbaka och döda alla vid vägspärrarna återigen. Jag tog en tur förbi slottet med snipers uppe i tornen och en del vakter, tänkte att här måste ju finnas nåt skoj, men där var inte ett skit eller missade jag något? Samma sak med en av bondgårdarna. Man blir liksom besviken för man blir aldrig överraskad på något sätt...läste att detta var en sandlåda utan leksaker och det börjar faktiskt kännas så. Så sjukt mycket potential men så tråkigt fantasilöst.

Ni som kommit längre, blir det bättre?

Edit - Fy f*n vad jag är besviken på Far Cry 2...orkar faktiskt inte spela detta mer, tyvärr. Hur kan man misslyckas med ett spel som har så grymt bra förutsättningar? Har de inte testat det på testpersoner? Jag hade kunnat nämna förbättringar som gör det 50% bättre. Det känns som att personerna som gjorde grafiken, miljöerna, vapnen, visste precis vad de gjorde medan de som hade hand om uppdragen och AI-spelarna mest bara ville bli klara utan att ta reda på om det de hade gjort var något bra i längden. Jag blir vansinnig på hur fullkomligt tomt spelet är.

Precis så känner jag också. Just att det blir ett mönster av spelandet. Som du skrev;

..."åka runt, döda alla vid vägspärrarna (att köra rakt igenom är värdelöst när de kör efter en i sina turbobilar) göra uppdraget, köra tillbaka och döda alla vid vägspärrarna återigen."

Besviken också på att det inte finns det "lilla" extra i spelet. Spelar Fallout 3 och det rockar verkligen på med överaskningar, "so far"´:P

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig varit någon singleplayerkille, men tänkte att detta verkade helschysst när jag gjorde impulsköpet. SP-delen spelade jag max tre timmar och insåg att det inte var något för mig. Så jag hoppade direkt över för att testa det i MP. Skitkul, till en början faktiskt. Låste upp lite olika vapen klättrade till rank 9. Men snart skulle jag bli varse om diverse irritationsmoment. Som hitboxarna exempelvis...

Min andra upptäckt är att det är sniper som gäller hela vägen. För stora banor för att det ska vara värt att använda andra vapen. Gillar normalt sett större banor, mest för att slippa känslan av att vara inträngd bland "spray and pray"-spelare. Vissa banor var lite mindre, men man föll oftast offer för snipers där också.

Min "tredje" upptäckt var att hitboxarna inte längre kändes "sisådär"... utan är nu fullkomligt värdelösa! Och att mata in ett helt magasin i magen på någon är lönlöst. De överlever, vänder sig om och petar på en så faller man ihop. Ibland har man själv flyt att döda någon fort, men efteråt tänker jag "hah vad fan hände, dödade jag honom?".

Grafiken och fysiken kan man gotta sig länge åt. Riktigt schysst... men efter ett tag tröttnar man på att resten känns oslipat, och allt blir bara drygt. Bara en sak som att kastas in i en randomserver utan någon som helst kontroll över något. Och innan man joinar en server får man kolla på en "blinkande" loading screen någon minut varje gång. Mår illa av det.

Jag vet inte... spelet är väl inte gjort för MP, utan känns som att det bara är något de kastat ihop för att det ska finnas med. Men SP verkar ju inte vara någon höjdare heller. Vet inte om jag tänker fortsätta spela det här mer. Mycket, mycket tveksamt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Kan någon förklara för mig hur man lirar andras skapade banor online!? hittar bara UBISOFT's banor :/

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Finns det inte en "join custom match" eller liknande? Har för mig det, men kanske minns fel.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

har spelat 5 % så jag kanske inte ska yttra mig, gillar det så långt IAF.

Nån som har några inställningstips, ni vet tex i Clear Sky tyckte nån att man skulle dra ner densiteten på gräs för att lättare hitta grejer, vapen och sånt.

Visa signatur

ASUS M5A97 R2.0 AM3+ - AMD FX-6350 6-Core -ASUS GeForce GTX 650 2GB - Antec truepower 1000 w. Thermaltake 850 pro. Vista + XP. Allt i ett NZXT Tempest

Permalänk
Medlem

Har jätteproblem med mitt Far Cry 2 nu.. när jag startar upp det så laddar de lite sen blir det en svart skärm bara, kan man inte köra på vissa grafikkort eller?
har ett ATI Radeon X850XT-PE :/
tacksam för snabba svar då jag längtat efter spelet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Figgeh
Har jätteproblem med mitt Far Cry 2 nu.. när jag startar upp det så laddar de lite sen blir det en svart skärm bara, kan man inte köra på vissa grafikkort eller?
har ett ATI Radeon X850XT-PE :/
tacksam för snabba svar då jag längtat efter spelet!

vet inte om det finns nån lista för vilka grafikkort spelet stödjer..
och Om du inte har gjort det så rekommenderar jag att du laddar hem Farcry 2 fix från ati's hemsida... bara söka där

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Jag tankade hem senaste "hotfix for xp" av ati/catalyst, och provade igen.. funkar fortfarande inte, tråkigt om det inte stödjer mitt grafikkort då jag fortfarande tycker att det är väldigt bra!
ingen annan som kan något tips/hjälp?

Permalänk
Medlem

Kopierat från readme filen från far cry 2. Det är minimum kraven.

Operating System: Windows® XP (with SP2) or Windows Vista® (with SP1)
Processor: Intel® Pentium® 4 3.2 Ghz, Intel® Pentium® D 2.66 Ghz,
AMD Athlon™ 64 3500+ or better
RAM: 1 GB Windows XP / 2 GB Windows Vista
Video card: NVidia™ 6800 or ATI™ X1650 or better
256 MB DirectX® 10.0–compliant video card or DirectX®
9.0c–compliant card with Shader Model 3.0 or higher
See Supported List 1.1.3 for more information.
DVD-ROM: DVD-ROM
Hard Drive Space: 6 GB
Sound: DirectX 9.0c Compatible Sound Card with Latest Drivers
Internet: Broadband connection and service required for multiplayer mode

Ser inte som ditt grafikkort stöds tyvärr.

Permalänk
Medlem

aha okej :/ jobbigt fan.. älskade far cry 1, tack så mycket för info bobbe_93

Permalänk
Medlem

Här har vi en som är nöjd.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv

har avinstallerat far cry 2, nu när jag skulle installera det igen så står det att jag måste revoka min gamla nyckel, men jag hittar inte den nyckeln har bara den vanliga serial-key. och kontakta ubisoft går ju inte. har skickat 3 st mail utan svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Figgeh
Har jätteproblem med mitt Far Cry 2 nu.. när jag startar upp det så laddar de lite sen blir det en svart skärm bara, kan man inte köra på vissa grafikkort eller?
har ett ATI Radeon X850XT-PE :/
tacksam för snabba svar då jag längtat efter spelet!

Nej ditt kort stöds inte.
Köp ett HD4670 eller liknande för en billig slant om du har PCI-E så kan du lirat spelet dessutom är det kortet bra mycket bättre än ditt nuvarande!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Prova det här

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Figgeh
Har jätteproblem med mitt Far Cry 2 nu.. när jag startar upp det så laddar de lite sen blir det en svart skärm bara, kan man inte köra på vissa grafikkort eller?
har ett ATI Radeon X850XT-PE :/
tacksam för snabba svar då jag längtat efter spelet!

Jag hade samma problem, men för mig räckte det att trycka på esc och sen klicka på programmet i "minimeringslisten" nertill i skrivbordsfönstret. Hoppas det kan hjälpa!

Permalänk

Råkade spara precis innan sista uppdraget och nu undrar jag om det finns nått sätt att ta sig tillbaka till "världen"? Man kan inte gå tillbaka pga att man inte kan ta sig upp för berget.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

tråkigt det inte stöds faktiskt.. ganska "modernt" och bra kort ändå.. till o med Doom3 går att starta med voodoo 2 kort

Permalänk
Medlem

Ny patch v1.01 verkar det som, intressant! Den är ju sjuhelsikes stor så något torde de ha gjort.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Ny patch v1.01 verkar det som, intressant! Den är ju sjuhelsikes stor så något torde de ha gjort.

Mjo, men det är inte mycket som man kan tro.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag är på runt 60%, och det börjar kännas som ett jobb att spela. Tror jag ska sätta ut det på blocket i morgon, jag orkar inte rensa en vägspärr till snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Ny patch v1.01 verkar det som, intressant! Den är ju sjuhelsikes stor så något torde de ha gjort.

Har patchen kommit eller skall den komma?

EDIT: Hittade den!
http://www.speltorrents.se/details.php?id=1115

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Jag kör på 1680 x 1050. Far Cry 2's map editor ger jag 5/5, men resten av spelet (singleplayer) när man får hämta uppdrag själv, gillar jag inte, 2/5

Visa signatur

|| Core i7 6700K /w NZXT Kraken x61 || GeForce GTX 970 || Corsair Vengeance 16GB DDR4 || MSI Z170A GAMING M7 || Samsung 850 Pro 512GB || EVGA Supernova G2 750W || NZXT H440 ||

Permalänk

Alltså hur orkar ni spela det här spelet..
FC2 äcklar mig, det är så tråkigt.
Det blev extra tydligt efter att jag köpte Fallout 3, jag satt som klistrad framför fallout 3, satte t.o.m ringklockan på ringning för att hinna spela mer innan jobbet, kunde inte sluta spela, och när jag varvade spelet så grät jag nästan eftersom jag ville att det skulle ha varat längre.

Men i Far cry 2 så blir jag tråkad DIREKT, räcker att jag spelar i 2 min för att jag ska bli uttråkad, det är sååå jävla tråkigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Alltså hur orkar ni spela det här spelet..
FC2 äcklar mig, det är så tråkigt.
Det blev extra tydligt efter att jag köpte Fallout 3, jag satt som klistrad framför fallout 3, satte t.o.m ringklockan på ringning för att hinna spela mer innan jobbet, kunde inte sluta spela, och när jag varvade spelet så grät jag nästan eftersom jag ville att det skulle ha varat längre.

Men i Far cry 2 så blir jag tråkad DIREKT, räcker att jag spelar i 2 min för att jag ska bli uttråkad, det är sååå jävla tråkigt.

Men ändå går du in Far Cry 2 tråden och läser?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Men ändå går du in Far Cry 2 tråden och läser?

Haha, precis. Man kan ana ett litet intresse för fc2 i alla fall

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Alltså hur orkar ni spela det här spelet..
FC2 äcklar mig, det är så tråkigt.
Det blev extra tydligt efter att jag köpte Fallout 3, jag satt som klistrad framför fallout 3, satte t.o.m ringklockan på ringning för att hinna spela mer innan jobbet, kunde inte sluta spela, och när jag varvade spelet så grät jag nästan eftersom jag ville att det skulle ha varat längre.

Men i Far cry 2 så blir jag tråkad DIREKT, räcker att jag spelar i 2 min för att jag ska bli uttråkad, det är sååå jävla tråkigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Men ändå går du in Far Cry 2 tråden och läser?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Haha, precis. Man kan ana ett litet intresse för fc2 i alla fall

ja som nämnt, du avskyr FC2 men likförbannat skriver du här ??
bara onödigt imo och tydligen flera som tycker så.

Nåt intresse finns det iaf^^

Permalänk
Medlem

Asså Far Cry 2 är ju kul....förutsatt att man ser de mesta genom fingrarna!

FZ.se recensionen fick mig att öppna ögonen. I början var jag helt tagen av miljöerna och själva upplägget (det är ju till viss del relativt likt GTA-spelen förutom att man är i Afrika), men som de säger i FZ-recensionen: Det saknas så mycket.

I princip allt är öde och faktiskt...de finns ju inga civila någonstans! (iaf inte vad jag har sett, kanske fanns det precis i intro-sekvensen men big deal). Samma sak over and over again, fast jag fortsätter ändå spela det...jag måste vara sjuk eller nåt xD

Visa signatur

Corsair Obsidian 650d | Asus P9X79 LE | Intel Core i7 3820 @ 4.7 GHz | Corsair XMS3 1650 MHz 16 GB vengenance | MSI GeForce GTX680 2GB Twin Frozr III x2 SLI | Samsung SA24A350H | Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Avstängd

Jävla tjaffs som civila. Han säger i introt att de dött, flytt eller gått under jorden -.-

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"