Far Cry 2 - Officiella Tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OKKKE
Spelet flyter på riktigt bra, men grafiken är ju inte direkt något revolutionerande.
Slänger fram två bilder, kör med ultra high settings samt 2X AA. Dator i sign. Använder Atis hotfixdrivers. Slängde upp två bilder:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/farcry2_1.PNG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/farcry2_2.PNG

Klart det inte ser så snyggt ut när du slänger upp den mörkaste bild man kan hitta, haha! Kör du verkligen med allt på ultra high, för det där ser inte speciellt snyggt ut.

Jag kör me 2x aa, en del på high/ultra.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Grafiken är inget jag klagar på direkt.
Ingen mera som vill kommentera hitboxen? väntar på att nån kommer o säger att den är bra *asgarv*

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk

Jag vet inte vad en hitbox är så jag ska inte uttala mig.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]

helmesjoe

[/B]

1 Poäng, du har rätt, innan warhead så var hitboxen värdelös i Crysis med, mitt fel, jag tänkte på Crysis Warhead, där den blivit rejält uppfräshad.

Men att sitta o jämföra Crysis med Farcry2 är som att säga att det är bättre kvalitet på trä panelerna i en Rollce Royce än i en Kia... Hela AI, karaktärernas dynamik m.m. är ett brutalt skämt i Farcry 2 som påminner om rörelserna gjorde i Half-life 1 när man prata.

Farcry 1 = En mycket bra FPS med grafik i sin tid

Crysis = Grafiskt mästerverk, dock relativt trögspelat.

Farcry 2 = Hypat B-spel som lever på folks förhoppningar om att det ska vara Crytech motorn.

Jag kan också erkänna att jag försökte se bort från hur uselt Farcry 2 var, den första kvarten då jag verkligen ville att spelet skulle vara Farcry1 på grafisk anabola. Efter att bara se chauförens handrörelser i början då fattar man att det var något riktigt illa pågång. Jag satte i början max grafik i 1900x1200 och i Introt flöt det på riktigt bra, då blev lite skeptisk till om det skulle vara det spelet det snackats om. "Ubisoft tog bara en liten del av Crytech motorn, för att optimera det så att det flöt bättre" läste jag på vissa forum. Om man tar bort ljuset o skuggorna som faktiskt känns ganska verkliga o dynamiska, så står man kvar med något som får Doom 3 att kallas högupplöst, riktigt föråldrad grafik. Någon i denna tråden skrev att det var lika dynamiskt i miljön som crysis, bara att det inte gick att spränga hus... Jag tror säkert storyn i Farcry2 är bra o långvarig, men jag tänkte inte köra vidare då känslan att skjuta på fienden är lika rolig som att skura badkaret här hemma. Jag mår illa bara jag tänker på Farcry 2.

Nu gäller det bara att hoppas för min del att Left 4 Dead blir så kul i multiplayer som det lovats

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Kan alla sluta jämföra med Crysis?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Crysis då det är som ett korridorsspel jämfört med detta.

Nu ska vi inte ens prata om alla detaljer (=
[/I]

Word!

Älskade Crysis tror att jag kommer gilla detta också men sluta jämför det å sluta tjata på grafiken, grafiken är fan bra om inte det så är den hyfsad, men som Helmesjoe skrev (kolla). Köper ni endast spel för grafik elr? Känns som det är det ända som diskuteras nu förtiden, grafik hit och grafik dit..'

Juste! gör bättre själva

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Jag vet inte vad en hitbox är så jag ska inte uttala mig.

Ja det är träffpunkterna på en fiende. Hur mycket dom tål på olika ställen osv. Man kan skjuta dom väldigt många gånger i magen tex. Jämför med fienderna reagerar när du skjuter dom i Crysis tex. Vi som klagar tycker det är otroligt värdelöst att man måste peppra ett helt magasin i dem. Förstör känslan helt.

Akus vad jag minns så var hitboxen iaf bättre än i detta spelet

Diskuterade det hela med en vän.

Tomaz säger:
lixom 3-4 skott i huvet i ett "taktiskt" spel. Man skulle ju smyga och ta det lite försiktigt

Tomaz säger:
men sen måste man skjuta minst 6 skott för att dom ska dö...

Tomaz säger:
då är ju smygandet förbi

Kan inte annat än hålla med. Hur tänker de på ubi soft, har de inte testat spelet ordentligt?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk

Som skrevs så blev det bättre först i Crysis warhead, Hitboxen alltså kanske kmr nån patch efter lite klagomål som gör det bättre?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Flyter på helt ok även med mitt gamla 7950GT kort med allt på High förutom skuggor och dem tre översta inställningarna.

Tycker dock det är lite jobbigt när fienderna spawnar tillbaka i varje vaktpost när man skall köra igenom där igen.

Permalänk

Grymt snygga bilder Lasermannen. Har du fler? Jag får mitt far cry 2 imorrn eller på fredag :/

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

Ahh, ok. Tycker inte att dom tål överdrivet många skott faktiskt. Men jag är ingen hardcore gamer som sätter headshot efter headshot. Ni som klagar kanske kör på det svåraste läget, så att fienden tål mer? Kör på normal jag. Kan det va det som avgör?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Grafiken är inget jag klagar på direkt.
Ingen mera som vill kommentera hitboxen? väntar på att nån kommer o säger att den är bra *asgarv*

Där är något jag håller med om dock. Har läst något att Unreal 3 motorn är inblandad, och hade jag fått gissa så skulle jag säga att det är känslan dom snott därifrån. Den är inte mycket att hurra för, speciellt inte om man som jag lirat Call of Duty spelen sedan deras begynnelse (där snackar vi om perfektion). Vad jag däremot tror är att uppdateringar/moddar kommer fixa det en del. Ökar man bara hitpower en aning på alla vapen så blir det nog mycket bättre (kanske inte perfekt, men en förbättring iaf).

BTW, någon som fått DX10 till att fungera? Jag fick helt svart bild när jag prövade sist...

Edit. INSURGENCY of course! (Mod till Source). Damn vad härlig känsla det är i det, 1-2 skott and your down!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Ahh, ok. Tycker inte att dom tål överdrivet många skott faktiskt. Men jag är ingen hardcore gamer som sätter headshot efter headshot. Ni som klagar kanske kör på det svåraste läget, så att fienden tål mer? Kör på normal jag. Kan det va det som avgör?

Har testat både på normal och easy så nope

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Jag spelade på easy, polaren på normal. Så nope

Ni kanske suger på att träffa?

Drev, men fan va det klagas på SweC nu förtiden! xD

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
[B]Klart det inte ser så snyggt ut när du slänger upp den mörkaste bild man kan hitta, haha! Kör du verkligen med allt på ultra high, för det där ser inte speciellt snyggt ut.

Jag kör me 2x aa, en del på high/ultra.

Heh, jag var inte särskilt sugen på att gå och lägga mig och vänta in snyggare lägen, folk ville ha bilder. Det fick dom.

Och ja, kör med ultra, dock dx9 då jag har XP. Ska testa veva upp AA till 8 och se vad som händer...

Angående hitboxen har jag egentligen inget att klaga på, mina offer har iaf dött riktigt snällt av en träff i pannan.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Ni kanske suger på att träffa?

Drev, men fan va det klagas på SweC nu förtiden! xD

Hehe nää fps är typ det enda jag har lite "skills" på
Jag borde inte spela på easy då, i know. Bara ganska lat

Jag tror många hade hoppats väldigt mycket på spelet och blev besvikna.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Hehe nää fps är typ det enda jag har lite "skills" på

Jag tror många hade hoppats väldigt mycket på spelet och blev besvikna.

Joo men så är det alltid!, Man hoppas som fan! sen släpps det så ba, aha var det bara det här...

Medans de som inte varit hypade osv, typ tycker det är helt schysst å allt.. så tror det är en pärla men ni är bara blindade av besvikelse..

DA DAAAAaaaa!!

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Testade lite för skojs skull nu då jag inte tänkt på hitboxen något, och säkert 10 gånger i rad när jag gått fram och verkligen 100% siktat i pannan så har dom dött direkt... Det är inte så att kulorna kurvar sig lite precis som i STALKER och inte träffar helt rakt varje gång?...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Provar igen

Vilka inställningar bör jag klara med datorn i sign?

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b^eF
Provar igen

Vilka inställningar bör jag klara med datorn i sign?

Tycker det är ganska onödig fråga med tanke vad jag fick för svar och du verkar ha det senaste, skulle gissa på typ maxxad ellr i alla fall nära

Edit: Så nu ska ja dra, hoppas in i diskussionen imorgon igen efter jag fått spelet och postar min åsikt mm

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Nää det här spelet var inte bra nånstans =/

Synd.

Permalänk
Medlem

Det blev lite snyggare vid en bättre tidpunkt iaf
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-farcry2_3.PNG

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk

Kan vi inte summera lite nu ist så man får reda på vad folk tycker är dåligt/bra med spelet istället för att ha 100sidor med liknande kommentarer? (:

Många som säger att spelet är dåligt kan lika gärna mena att spelet inte passar just dom. Vad jag längtat efter och verkligen gillar i detta spelet är quest systemet, så det blir mer RPG känsla. Sådana spel är det verkligen klent med inom FPS genren. Öppen värld gör det hela mycket mer levande för mig iaf. Känslan kund varit bättre, men den är inte så pass dålig så det tynger ner det positiva för mig iaf (:

Cheers!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Inaktiv

Är rätt sugen på spelet. någon som har lirat det?

Permalänk
Medlem

fult? detta är mkt snyggare än stalker clear sky men ingen klagar på det.

Samtidigt så kan man inte förvänta sig snyggare då spelet även är gjord till konsoler, ser det för snyggt ut kommer det lagga på ps3/xbox 360.

Permalänk
Medlem

Negativa!
Lika snyggt som Crysis. NEJ
Bättre gameplay än Crysis. NEJ (Ja om man gillar springa fram och tillbaka)
Bättre map editor. JA om man vill ha det enkelt och begränsat
Bättre AI än Crysis? Säg vad ni vill men jag säger NEJ
Bättre optimerat än Crysis, knappast inte om man kollar grafik, fysik/prestanda eller så har jag något fel, tror dock inte det. (formaterade och installerade allt på nytt)

Positiva
Rätt bra kör känsla
Bra ljudeffekter
Ingen interface
Multiplayer delen verkar givande tack vare map editor.
skog brinner och förs dit vinden blåser (dock hyffsat begränsat)

Så upplever jag det, hoppas det hjälpte.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Negativa!
Lika snyggt som Crysis. NEJ
Bättre gameplay än Crysis. NEJ (Ja om man gillar springa fram och tillbaka)
Bättre map editor. JA om man vill ha det enkelt och begränsat
Bättre AI än Crysis? Säg vad ni vill men jag säger NEJ
Bättre optimerat än Crysis, knappast inte om man kollar grafik, fysik/prestanda eller så har jag något fel, tror dock inte det. (formaterade och installerade allt på nytt)

Positiva
Rätt bra kör känsla
Bra ljudeffekter
Ingen interface
Multiplayer delen verkar givande tack vare map editor.
skog brinner och förs dit vinden blåser (dock hyffsat begränsat)

Så upplever jag det, hoppas det hjälpte.

Det kan inte vara lika snyggt som crysis då den är anpassad till konsoll. Du som spelat den, va tycker du om spelet i helhet? Är det ett bra spel? Half life 2 är mkt fulare än crysis men mkt bättre spel ochså. Grafik är inte allt.

Permalänk

Negativa
AI - stoooooooooooooort minus
Stel värld
Repetitiva siduppdrag
Långa färdsträckor
Dåligt flyt i storyn
Hitboxes
Fienders aimbot-siktande
Ens överdrivna HP
Oslipat

Positiva
Bra optimerat (bättre än Crysis!)
Rätt schjyssta vapen - många också

2/5

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Negativa
AI - stoooooooooooooort minus
Stel värld
Repetitiva siduppdrag
Långa färdsträckor
Dåligt flyt i storyn
Hitboxes
Fienders aimbot-siktande
Ens överdrivna HP
Oslipat

2/5

Om det stämmer som du skriver är det inte ens värt 400:-.
Usch!

Permalänk
Medlem

Vilken besvikelse Tar ju en halvtimme ibland att ta sig till nästa plats på kartan

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuPrAn
Vilken besvikelse Tar ju en halvtimme ibland att ta sig till nästa plats på kartan

finns bussar, använd dem.