Far Cry 2 - Officiella Tråden

Permalänk
Medlem

Spelet flyter på bra i dx9. Spelar i 1680x1050, 2xAA, Very High på allt och det ligger över 40 fps.
Testade med samma inställningar med dx10 men då halveras fps:en.
Provade sedan nvidias nya drivrutin som skulle vara optimerad för spelet men då startar inte spelet alls.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
känslan i vapna är som att kasta falukorv på fienderna

Jag tycker att.. eeh.. "döda-känslan" är spelets starka sida.
Vapnena har bra ljud, bra "snärt", och när man träffar fienden så ser man ordentligt med blod flyga ;P
Man får alltid en tydlig bekräftelse på att man har träffat genom blod-kaskaderna vid varje träff.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OKKKE
kör med ultra high settings samt 2X AA. Dator i sign. Använder Atis hotfixdrivers.

Eeh.. varför kör du med bara 2x AA? :S
Herregud, du har ju ett 4870X2, och jag kan i princip maxa det här spelet med mitt gamla skruttiga 8800GTX, och jag kör med 4x AA.
Kör du med typ 3000x3000 i upplösning? ^^

Jag håller med alla andra som säger att det här är/var ett överhypat spel.
Jag förstår verkligen inte varför alla blir så jävla hypade över vissa spel.
Men jag följde allafall inte med i hypet, hade inte så stora förhoppningar på det här spelet.
Btw så tycker jag också att bilarnas körkänsla är urkass, känns nästan mer arkad än NFS.

Och jag fattar inte varför i @#¤!€%& har inte vapnena 'rate of fire' inställning, så att man kan välja mellan 1 skott, 3 skott, eller full auto.
Irriterande när man ska skjuta nån som är längre än 20 m bort.
Man försöker blippa med musknappen för att endast skjuta ett skott, men oftast skjuter man ändå 2-3 skott, med resultatet att vapnet hoppar runt lite pga. rekylen.
F*n så irriterande, tror dem att man kan döda fiender som är 100m bort genom automateld?

Permalänk
Medlem

En stor öppen värld är bra men i Far Cry 2 blir det bara tråkigt när allt ser precis lika ut över allt.
Med en sån stor värld kunde dom ha lagt in flera och bättre fordon tycker jag.
Bilarna ser fula ut och är tråkiga att köra. Skulle vara bra om man kunde byta kameravinkel i fordonen också efter som man inte ser ett skit när 50% av bilden täcks av bilens insida. Allt blir inte bättre för att det är verkligt.

Visa signatur

Q9400@3.6ghz - 8gb Corsair dominator 1066mhz - EP45-DS3 - 4870x2- 2 x Patriot Warp V2 RAID 0 - Dell PERC 5/i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barq
Det kan inte vara lika snyggt som crysis då den är anpassad till konsoll. Du som spelat den, va tycker du om spelet i helhet? Är det ett bra spel? Half life 2 är mkt fulare än crysis men mkt bättre spel ochså. Grafik är inte allt.

OK

I helhet, har det potential med MP då man kan göra egna banor och spela online.
Förutom det, finns det inte mycket att hänga i granen tyvärr. Försökte verkligen att gilla det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Far cry 2 kommer bli årets spel tror jag iaf.

Visa signatur

Speldatorn: i5 6400 | 16GB ram | GTX 980 Ti | 250GB SSD | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

har ett problem, det blir windowed mode, hur fixar man det... i crysis gick det lätt klicka i...

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Negativa
AI - stoooooooooooooort minus
Stel värld
Repetitiva siduppdrag
Långa färdsträckor
Dåligt flyt i storyn
Hitboxes
Fienders aimbot-siktande
Ens överdrivna HP
Oslipat

Positiva
Bra optimerat (bättre än Crysis!)
Rätt schjyssta vapen - många också

2/5

Du skulle inte vilja utveckla vad du menar med "stel värld"..? Vad jämför du med för det första? Jag tänker först och främst på naturen, som är det bästa jag sett iaf. Allt blåser med vinden och vädret ändras hela tiden "dynamiskt" (går sakta men säkert från fint till dåligt väder, inga hopp). Sen förstår jag inte riktigt allt klagande på AIn, den har väl alltid sugit i alla spel så långt bak i tiden det går att minnas..?

Negativt för mig som jag märkte precis dock:

Spawntime! Eller rättare sagt, det finns ingen spawntime. Det är mer "när du väl är för långt bort så poppar dom upp igen" spawn. Satt och snipra alla i en bas, sen ville jag hämta glidaren som va i närheten för att göra en liten batman entré (:D), men då va basen full av gubbar igen

Konstigt nog klagar många på det inovativa i spelet och vill istället ha det som alla andra tusentals FPS-spel... Då tittar man nog på fel lir helt och hållet (:

ORI

ALT+Enter

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag tycker att.. eeh.. "döda-känslan" är spelets starka sida.
Vapnena har bra ljud, bra "snärt", och när man träffar fienden så ser man ordentligt med blod flyga ;P
Man får alltid en tydlig bekräftelse på att man har träffat genom blod-kaskaderna vid varje träff.

Mhm

Gotcha!

Boom headshot!

BTW, som många redan har sagt så är "hitboxen" fucked up. Håller verkligen med nu. Försökte skjuta från mgn på jeepen, träffade inte en kula (och nej, jag siktar inte dåligt).
Men med Snipern funkar det bättre, dödar oftast på första skottet nu.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Bra du tog med den bilden. Jag menar varför "flyger" kikarsiktet?:P

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Bra du tog med den bilden. Jag menar varför "flyger" kikarsiktet?:P

ahahah! Såg det först nu. Dåligt!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Vissa grafikinställningar går bara att sätta på high eller very high. Ska det vara så eller är det bara hos mig? Annars så har jag ställt alla inställningar så högt det går och det flyter på bra hos mig med 2xAA.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig på allra mest nu är att varenda jävla fiende man slaktat spawnar om tokigt snabbt. Känns så sjukt onödigt och trögt att vara tvungen att spränga alla saker i luften två gånger om ifall man väljer att köra samma rutt till och från en plats på kartan. OK att man försökt få in mycket action, men detta är bara pinsam upprepning, speciellt när man måste röra sig så otroligt långa sträckor hela tiden...

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Det är väl inte så konstigt att folk klagar då spelet faktiskt är rent genomuselt.

Rant:
Grafiskt är det sämre än Crysis, likaså spelmässigt. Gameplay känns seg, och i mitt sinne formar jag mig en uppfattning om huvudkaraktären som överviktig, ful och dum (som bidragande faktor till varför han nu ger sig in i ett krigshärjat afrikanskt land, samt varför han rör sig genom djungeln lika klumpigt och uppenbart ljudligt som en elefant upphottad på bedövningspilar).

Faktum är att spelglädjen är icke-existerande pga. en mängd faktorer, inte minst av de fruktansvärt repetetiva uppdragen. *RIIIING* "Hey! Meet me at-" *click!* - Nej tack. Och hur fick du tag i mitt nummer?
Det finns inget som driver spelaren att utforska eller att ta sig tid att aktivt leta diamanter (spelets valuta) då dessa enbart kan användas i syftet att (vad jag förstått) bunkra upp med nya vapen; vapen som har noll variation, bortsett från det utseendemässiga.
Det är ingen vidare variation på fordonen heller, och man får dras med att sitta i förstapersonsperspektiv i bilen, vilket medför att man ser noll. Detta i kombination med de kontrollpunkter du måste köra igenom, halvt i blindo, med rebeller som får respawn så fort du kommer 40m från ett rensad sådan, bidrar till den komplett uteblivna spelglädjen.

Något jag inte förstår är hur de misslyckades så kapitalt med AIn i spelet. Crysis Warhead var riktigt imponerande då fienderna faktiskt betedde sig hyfsat realistiskt. Den enda glädje jag får ut av spelets AI i Far Cry 2 är då de bestämmer sig för att ramma varandra med fordon och dyl. Jag får då något slags konstlat leende, än om det bara handlar om ett substitut för mitt vanliga "skaka-på-huvudet-åt-hur-bedrövligt-kasst-något-är". Allt detta leder mig osökt in på något som relaterar AIn i spelet:
Stealth-metoden.
Ja, stealth-metoden -som jag uppskattade så dant i de tidigare spelen- är helt utesluten då rebellerna ser dig så fort du kommer inom deras uppenbara line of sight; Trots enträgna försök att gömma sig igen, så fort du kommit utom rebellernas synhåll, kommer de att förfölja dig som den stackars dumma turist du är, och ofrivilligt pracka på dig grovkaliber. I kroppen alltså. Djungelstrid är alltså utesluten. Nog för att hälsomätaren är grovt tilltagen, men det är själva annoyance-faktorn av att cirkla runt på samma plats och jaga den sista rebellen som nu gömmer sig du vill undvika.

Det finns i övrigt inget som driver handlingen alls i begynnelsen; vad tusan bryr jag mig om en lokal krigsherre som säljer vapen till två rivaliserande faktioner? Jag uträttar ändå uppdrag åt bägge parter om vartannat bara för att ta mig vidare i spelet. Ett slags nödvändigt ont, och jag kunde inte bry mig mindre om konsekvenserna av vilken av dessa faktioner man nu väljer att stöda.
Den uteblivna relation man kanske skall känna till sina "buddies" samt till en eller ingendera av faktionerna blir dessutom fruktansvärt påtaglig, och den gör sig påmind om och om igen när man sitter och muttrar för sig själv då man helt plötsligt ska till andra sidan kartan för att uträtta ytterligare ett av dessa totalt ointressanta uppdrag.

Nu när jag ändå är igång; vad tusan är det med kartorna samt GPSen? Dessa ser ut att vara importerade från något spel som nyttjar cell shading (tänk "XIII"). Det ser förjävligt ut.

Det här förbannade spelet lever helt och hållet på sin hype. Om det inte bar titeln "Far Cry" skulle det sågas sönder och samman av varenda spelrecensent. Ja, alltså mer än vad det görs nu...

Håll er borta från den här dyngan. Den är inte värd er tid.

/Fee out

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Bra du tog med den bilden. Jag menar varför "flyger" kikarsiktet?:P

för att alla kraftiga vapen har mycket rekyl?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FeeSpray
Det är väl inte så konstigt att folk klagar då spelet faktiskt är rent genomuselt.

Det här förbannade spelet lever helt och hållet på sin hype. Om det inte bar titeln "Far Cry" skulle det sågas sönder och samman av varenda spelrecensent.

/Fee out

Word. Jag kunde inte sagt det bättre.

Jag har redan läst recentioner där dom hyllar grafiken med orden "mästerverk", "revolution" m.m.

Jag tycker det är skammligt.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Läste att många är besvikan över spelet, synd måste jag säga då jag väntat länge på att det skulle släppas. Har inte testat det själv ännu men kommer nog köpa det i veckan, hoppas jag inte blir allt för besviken. Hittade dock dessa reviews på youtube, spelet har fått rätt bra betyg där.

http://www.youtube.com/watch?v=a1vImotd3Ag
http://www.youtube.com/watch?v=4-bfncDx95s

Permalänk
Medlem

FeeSpray you said it! har lite grafiska bugg-fel.
allt flyter på grymt bra men detta är inte sant.. däck, berg i fjärran och vissa träd etc. får en rosa nyans, och snubben som kör mig i början hade ett rödmålat ansikte med en smiley gubbe i rött, fast det kanske ska vara så på han vad vet jag...

har senaste drivisarna som alla pratat om, de som skulle få det 80% bättre så vad kan detta bero på?

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FeeSpray
Det är väl inte så konstigt att folk klagar då spelet faktiskt är rent genomuselt.

/Fee out

AHAHA! SHIT! Aja, fin sammanfattning...

Vill bara kommentera lite:

Vapnen: Du vet väl att du kan uppgradera dom med silencer, bättre scopes osv.? Eller du kanske helt har missat de?

Spawntime: Håller helt med dig! (who knew..)

AI: Jag vet inte hur du misslyckas med att smyga men något gör du fel. Kanske flåsar du för mycket i micken? För mig är det i princip bara att huka sig i en tät buske så kan dom gå rakt förbi bara några meter ifrån.
OCH: Är det något konstigt att dom följer efter dig så ögonen blöder på dom? Hade jag varit i deras situation och en turist i hawaii skjorta börjat peppra mot mig så visst fan hade jag jagat honom till döden..?!

Iaf! Efter att ha sett att faktist rätt många är besvikna på spelet så började jag leta runt efter recensioner. Konstigt nog har spelet fått ett overall betyg på 80/100 (snitt av 8st). Alla recensenter kanske är helt bakom flötet? Användarna röstade 8.6/10 (snitt av 41st).

Fakta? Gräv själv:

http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/farcry2

En till:

http://gamecinemahd.com/article/2008/10/20/far_cry_2_review

OCH SNÄLLA, sluta jämföra grafiken rakt av med Crysis! Det låter väldigt okunnigt. Tänk på omständigheterna för de olika spelen.
Tänk: Korridor <-> Öppen värld

Peace out! (:

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Avstängd

Årets flopp spel...

Det är vad jag tycker i alla fall... grafiken är horribel gameplayet är värre än stalker... B-spelskänslan infann sej redan när man satt i bilen och åkte med snubben som kör runt på en....

Ettan har bättre gameplay plus grafik i mitt tycke...

Permalänk
Medlem

har någon samma grafiska fel som jag? rosa berg, däck och träd ibland!

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
för att alla kraftiga vapen har mycket rekyl?

Say what?... Om du tittar under siktet så är där inget som håller det uppe när man zoomar in. (:

Citat:

E8400

Kom igen, tror du verkligen själv på det där? Scheisse...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

ROSA BILDÄCK!!!

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
ROSA BILDÄCK!!!

Haha, nej verkar inte så:P Testat installera om spelet? Installera om drivisar och rensa datorn med Drive Cleaner/Sweeper?

Fixade mitt förra problem (DX10 svart skärm)
DX10+Bloom = Success! Funkar finfint nu (:

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Håller med FeeSpray och en del andra. Detta är kass konsolportning som kanske duger till 14-åringar med låga krav.

Grafiken är dålig och det flyter inte så bra med 9800GX2 med nyaste betadrivsar. Får faktiskt bättre flyt i Crysis med DX10 moddad grafik med mycket snyggare effekter.

Fördummat halvarkadspel utan bra känsla som levet på namnet som sagt. Läste nånstans att spelet fick 94% av engelska PCG. Hur fan gick det till? Snacka om att de måste få fina mutor för att sätta så bra betyg för så kass spel.

Nejfan gamla FarCry var ju bättre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunkaboy86
Haha vad lever du i för värld som upplever far cry 2 så?... man har ju även sett hur bra fps dom fått med ett 9800GX2. Så det är nog nåt fel med din dator... om du ens har den dator du påstår dig ha, eller så kanske du inte ens har spelet. För spelet ser grymt snyggt ut. Fast alla får ju ha en åsikt såklart.

Varför skulle jag ljuga? Sök på mina inlägg i GX2 tråden i grafikkortsforumet om du inte tror mig. Knappast fel på min dator när alla andra spel funkar utmärkt.
Klart jag kan sänka inställningarna och köra spelet med högre fps. Just nu spelar jag med dessa inställningar och det flyter ok men inte mer i strider tex.

http://www.ladda-upp.com/bilder/11296/farcry2

Permalänk

Okej men det jag har läst på andra forum så har dom älskat far cry 2 och att det är bra optimerat. Så man vet inte vad man ska tro, så jag får fatta min egen uppfattning när jag har fått spelet istället. Men jag tycker att din dator borde klara spelet galant om det nu är så dålig grafik... så det är säkert nåt fel på din dator.

Visa signatur

Speldatorn: i5 6400 | 16GB ram | GTX 980 Ti | 250GB SSD | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Tycker benchmarken verkar skum. Kör allt på Ultra high(förutom det som sätts till very high/high som max) i 1680x1050. Utan AA får jag typ ca 50 avg fps.. med 4x AA får jag ca 60 avg fps. med 8x AA blir de ~45 fps avg. Så med andra ord skall jag köra 4x AA för bästa prestanda.. Alla tests är gjorde med 3 loops och alla looparna är lika varandra i resultatet.

Edit: Alla test är i dx10.

Visa signatur

[ FD Define R4 Black Pearl ][ MSI Z77A-GD65 ][ i7 3770K@4.5GHz ][ MSI GTX 680 Lightning ][ 16GB Corsair Vengeance ][ OCZ Vertex 4 256GB ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Grafiken är dålig och det flyter inte så bra med 9800GX2 med nyaste betadrivsar. Får faktiskt bättre flyt i Crysis med DX10 moddad grafik med mycket snyggare effekter.

Hur stora banor sa du att Crysis hade?

Och snälla, förklara vad du menar med "dålig grafik", jag är väldigt intresserad. Tycker du STALKER Clear Sky har "dålig" grafik? Battlefield Bad Company? Assassin's Creed? Unreal Tournament 3? Bioshock? Det kan du inte tycka för alla dom spelen har sämre grafik än Far Cry 2, du kan verkligen inte påstå något annat för då får jag magkramp. (:
Nu snackar vi alla spel på max möjliga grafik/upplösning.

Listan kan bli hur lång som helst. Faktum är att vissa är för okunniga för att avgöra om ett spel verkligen har bra grafik eller inte. Sanningen är att det du ser inte avgör till 100% om det är bra eller dålig grafik. Man måste tänka på omständigheterna (som jag skrivit säkert 10 gånger i denna tråden:)). Det går inte att ta ett spel med HELT öppen spelvärld, och sen jämföra det rakt av med ett annat som utspelar sig i "korridorer".

Ta F.E.A.R. till exempel. Jösses vad bra man tyckte grafiken var när det kom. Effekter hit och dit, väggar gick isönder osv. Samma år släpptes Battlefield 2, men inte gick folk och sa att det var "skitfullt" trots att det faktist hade sämre grafik än F.E.A.R. Varför? För att det är 2 helt olika spel! Visst, Crysis klassas väl också som ett "öppet" spel, men knappast i samma grad som FC2.

Tro vad du vill, men Far Cry 2 HAR bra grafik. Crysis är ju för tusan "skitsnyggt" med 'high' inställningar enligt många, där det är LÅNGT ifrån lika detaljerat som FC2 och det är fakta.

Jag menar, varför klagar ingen på WoW, eller Age of Conan för den delen? Hur kan dom kalla AoC ett "grymt snyggt spel" när det T.O.M. har sämre grafik än stackars Crysis? (överdrivet jag vet, försöker bara få min poäng tydlig;))

Jo jag vet, både Crysis spelen och Far Cry 2 är FPS-spel, men dom är LÅNGT ifrån samma sorts spel.

Aja, tack för en livad diskussion idag allesammans. Sånt gillar vi! (:

Peace out!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Blev ej impad på screenshotsen men ingame brukar man se vad det går för. Finns inget värre när tillverkerna gör grafiken bättre än vad den är.
Ska nog fixa spelet. Verkar lite roligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffish
Tycker benchmarken verkar skum. Kör allt på Ultra high(förutom det som sätts till very high/high som max) i 1680x1050. Utan AA får jag typ ca 50 avg fps.. med 4x AA får jag ca 60 avg fps. med 8x AA blir de ~45 fps avg. Så med andra ord skall jag köra 4x AA för bästa prestanda.. Alla tests är gjorde med 3 loops och alla looparna är lika varandra i resultatet.

Edit: Alla test är i dx10.

HD4800-serien har ju blivit ganska hyllad för sin näst intill linjära prestanda i många spel även med ökad AA. Sen att det råkar visa bättre avg fps när du höjde till 4xAA är nog mer en slump. Kör testet ett gäng gånger till så blir det säkert jämnare resultat.

Edit. Juste ja, GOD NATT!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg